اخبار روز سینما

«خانه خاموش» باز هم جایزه گرفت!/جزئیات

 

به گزارش خبرگزاری پی ام آپ؛ جایزه اصلی جشنواره EBS کره جنوبی به فیلم «خانه خاموش» رسید.

این فیلم به کارگردانی فرناز جورابچیان و محمدرضا جورابچیان و تهیه کنندگی مشترک فرناز جورابچیان، محمدرضا جورابچیان، الهه نوبخت، استفانی لبرون، جول مارانان و انجمن ملی فیلم کانادا ساخته شده است. NFB کات «هایده صفی یاری» در جدیدترین اجرای بین المللی خود، در بیستمین دوره جشنواره معتبر EBS معروف به K-Docs روی اکران شد و برگزیده این جشنواره شد.

بیستمین دوره این جشنواره معتبر از 21 تا 27 آگوست در کره جنوبی برگزار شد و جایزه اصلی به خانه خاموش تعلق گرفت.

«خانه خاموش» که سرنوشت سه نسل از یک خانواده ایرانی طبقه متوسط ​​رو به بالا را دنبال می کند. وی تاکنون در جشنواره‌های معتبر بسیاری در بخش «رقابت اصلی» شرکت کرده و جوایزی از جمله سی و پنجمین دوره جشنواره بین‌المللی فیلم مستند آمستردام «IDFA» هلند دریافت کرده است و پس از آن توانست جایزه «میترانی» MITRANI در بخش مسابقه اصلی جشنواره بین‌المللی فیلم مستند «فیپاداک» FIPA DOC در کشور فرانسه را تصاحب کند.

همچنین این فیلم در سی امین جشنواره هات داکس کانادا جزو پنج فیلم برتر منتخب تماشاگران قرار گرفت و اخیراً جایزه ویژه دن کیشوت را از هیئت داوران انجمن فیلم IFFS در جشنواره ملگاسو پرتغال دریافت کرده است.

سایر عوامل فیلم مستند 100 دقیقه ای «خانه خاموش» محصول 6 سال: موسیقی: حامد ثابت، طراحی و ترکیب صداها: رامین ابوالصدق، صدای گفتار متن: فرناز و محمدرضا جورابچیان، طراحی پوستر و گرافیک: احسان برآبادی نویسنده گفتار متن: نرگس فرشی، فرناز و محمدرضا جورابچیان.

نگین یوسف پور

نگین یوسف پوریان هستم از شهر سمنان و بعنوان سردبیر این رسانه جدیدترین اخبار روز رو برای شما قرار میدم

مقالات جذاب با ارزش مطالعه بالا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا