اخبار روز

حواستان به شیوع تب کریمه کنگو باشد!/ هشدار دامپزشکان در رابطه با این تب خطرناک!

به نقل از شمانیوز؛ به گزارش سایت پی ام آپ، بیماری تب کریمه کنگو یک بیماری مشترک بین انسان و دام است که توسط سازمان دامپزشکی کشور شناسایی شده است. در صورتی که نکات بهداشتی لازم رعایت نشود، احتمال ابتلا به این بیماری برای انسان وجود دارد. با این حال، شرایط تشخیص و درمان بیماری تب کریمه کنگو در کشور فراهم شده است.

این بیماری با رعایت اصول بهداشتی فوق شامل از بین بردن کنه ناقل با بخور و استحمام حیوانات و بخور و ضدعفونی محوطه با تشخیص دامپزشک و خودداری از له کردن کنه با دست یا روی بدن حیوان پرهیز از تماس مخاط بدن (مثلاً چشم و دهان) با ترشحات و خون دام های آلوده، خودداری از ذبح دام در مکان های غیر مجاز، تهیه گوشت مورد نیاز از مکان های امن و تحت نظر دامپزشکی. نگهداری گوشت تازه دام به صورت کامل به مدت 24 ساعت در 2 تا 4 درجه سانتیگراد (دمای یخچال)، روشهای حفاظت فردی در تماس با ترشحات و خون حیوانات (استفاده از دستکش، لباس بلند، چکمه، ماسک و عینک)، اجتناب از مصرف خام و کبد کنسرو پخته نشده کنترل شود

این ویروس به گرما حساس است، بنابراین پختن گوشت آن را از بین می برد.

همچنین تولیدکنندگان و افرادی که در کشتارگاه‌ها و مراکز بسته‌بندی کار می‌کنند، در صورت بروز هرگونه زخم یا آسیب به پوست در هنگام ذبح و بروز علائم بیماری، سریعاً به مراکز بهداشتی درمانی مراجعه کنند.

مردم برای تهیه گوشت باید به مراکز معتبری که زیر نظر سازمان دامپزشکی کشور هستند مراجعه کنند و از بهداشت بالا بودن تمامی گوشت هایی که دارای آرم سازمان دامپزشکی کشور هستند اطمینان حاصل کنند.

 

در سال ۱۳۷۸ بیماری تب کریمه کنگو (CCHF) به صورت رسمی و قطعی در کشور شناسایی و تأیید شد. بیماری CCHF می‌تواند به وسیله کنه‌های آلوده به انسان منتقل شود و همچنین با تماس با ترشحات و خون حیوانات آلوده و یا با تماس با بیماران مبتلا به این بیماری نیز منتقل شود.

 

آوین احمدی

آوین احمدی هستم سردبیر و مدیرمسئول رسانه بازتاب آنلاین که سعی میکنم آنچه در ایران و جهان میگذرد را برای شما در این وبسایت به اشتراک بگذارم

مقالات جذاب با ارزش مطالعه بالا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا