اخبار روز

پهپادها به مرکز مسکو حمله کردند!/ تصاویر

به دلیل اقدام پهپادی اوکراین، فرودگاه‌های مسکو در صبح امروز چهارشنبه پروازهای خود را به حالت تعلیق درآوردند.

حمله با پهپاد در صبح روز چهارشنبه رخ داد، کمی پس از حمله توپخانه‌ای از سوی روسیه به دو روستا در نزدیکی شهر لیمان در شرق اوکراین که منجر به کشته شدن سه نفر و زخمی شدن دو نفر شد.

سرگی سوبیانین، شهردار مسکو، امروز در کانال تلگرام خود اعلام کرد که این پهپاد در اوایل ساعات صبح امروز به ساختمانی در منطقه شهری اصابت کرده است، که تا مقر پوتین، رئیس جمهور روسیه، تنها پنج کیلومتر فاصله دارد.

ساختمان مورد اصابت پهپاد در مرکز مسکو واقع شده است.

پهپادها به مرکز مسکو حمله کردند!/ تصاویر

با ارجاع به یورو نیوز، مقامات روسیه اعلام کردند که پهپادهایی که قصد داشتند در صبح چهارشنبه شهر مسکو را هدف قرار دهند، توسط آنها سرنگون شده‌اند. در پاسخ به این اتفاق، سخنگوی وزارت خارجه آمریکا تصریح کرد که واشنگتن هیچ تشویق یا تسهیلی در رابطه با حمله به داخل خاک روسیه ندارد.

از زمانی که دو پهپاد در اوایل ماه مه منهدم شدند، حملات هواپیماهای بدون سرنشین در عمق خاک روسیه افزایش یافته‌اند و در ماه‌های اخیر حتی پایتخت روسیه نیز در این حملات شامل شده است.

آمریکا که به عنوان پشتیبانی از اوکراین تسلیحات و تجهیزات نظامی ارسال کرده است، همواره اظهار داشته که از حملاتی که هدفش داخل خاک روسیه باشد، حمایت نخواهد کرد.

سخنگوی وزارت امور خارجه آمریکا درباره حملات دیروز و امروز هواپیماهای بدون سرنشین روسیه گفت که این به اوکراین بستگی دارد که چگونه از خود در برابر تجاوزات مسکو که از فوریه سال گذشته آغاز شد دفاع کند. وی افزود: روسیه همیشه می تواند با خروج از اوکراین به جنگ پایان دهد.

اثرات حمله پهپاد به ساختمانی در مرکز مسکو

خنثی کردن حملات پهپادهای امروزی

وزارت دفاع روسیه بامداد چهارشنبه اعلام کرد که سامانه‌های پدافند هوایی این کشور سه پهپاد را که قصد حمله به مسکو را داشتند، سرنگون کردند. حمله امروز ششمین حمله هوایی متوالی به پایتخت روسیه بود.

ارتش روسیه گفت که یکی از این پهپادها دچار تداخل سیگنال شده و با ساختمانی برخورد کرده است. سرگئی سوبیانین شهردار مسکو نیز در کانال خود در اپلیکیشن خبری تلگرام اعلام کرد که این پهپاد بامداد چهارشنبه به ساختمانی در حال ساخت در مرکز مسکو برخورد کرد. بر اساس تصاویر به نظر می رسد یک پنجره از این ساختمان چند طبقه آسیب دیده است.

دو پهپاد دیگر نیز توسط سامانه های پدافند هوایی در غرب پایتخت روسیه سرنگون شدند.

آسیب به یک ساختمان در حال ساخت در مسکو در 23 اوت 2023 / عکس: آسوشیتدپرس
آسیب به یک ساختمان در حال ساخت در مسکو در 23 اوت 2023

وزارت دفاع روسیه روز سه شنبه اعلام کرد که دو پهپاد اوکراینی را بدون تلفات جانی در منطقه مسکو سرنگون کرده است و دو پهپاد نیز بر فراز منطقه بریانسک در مرز با اوکراین سرنگون شده است.

اوکراین معمولاً در مورد اینکه چه کسی پشت حملات در خاک روسیه است اظهار نظر نمی کند، اما به نظر می رسد از زمان سرنگونی دو پهپاد بر فراز کرملین در اوایل ماه مه، چنین حملاتی افزایش یافته است.

این حملات برای مدت کوتاهی باعث مختل شدن پروازها می‌شود و به طور عمده خسارت جزئی به ساختمان‌ها وارد می‌کند.

گزارش‌های خبرگزاری تاس روسیه نشان می‌دهد که فرودگاه‌های مسکو در صبح روز چهارشنبه پروازهای خود را متوقف کرده‌اند. این فرودگاه‌ها که در اطراف پایتخت روسیه قرار دارند، در روزهای اخیر به دلیل فعالیت پهپادهای اوکراینی بارها بر روی پروازهای ورودی و خروجی خود بسته شده‌اند.

نگین یوسف پور

نگین یوسف پوریان هستم از شهر سمنان و بعنوان سردبیر این رسانه جدیدترین اخبار روز رو برای شما قرار میدم

مقالات جذاب با ارزش مطالعه بالا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا