اخبار روز

پهبادهای مقوایی اوکراینی‌ها کار دست روسی ها داد! / نفوذ به سد دفاعی روسیه با این پهباد مقوایی! + عکس

پهپادها به جنگ افزاری کلیدی در جنگ روسیه و اوکراین تبدیل شده اند. حال مشخص شده است که در حمله اخیر اوکراین به فرودگاه کرسک با پهبادهای مقوایی صورت گرفته است به همین دلیل این پهبادها مورد شناسایی قرار نگرفته اند.

به گزارش خبرگزاری پی ام آپ، حمله به فرودگاه کورسک آخرین تحول در جنگ اوکراین است که طرفین ادعاهای متفاوتی درباره آن دارند. یکی ادعا می کند که خسارت وارد کرده است، دیگری ادعا می کند که حمله را به طور کامل مسدود کرده است.

در این میان گجت به گزارش کانال تلگرامی معروف روسیه فایتربمبر، استفاده اوکراین از پهپادهای مقوایی معروف شرکت SYPAQ را در این حمله فاش کرده است.

این پهپادهای ساخت استرالیا بدنه مقوایی دارند و احتمالاً به همین دلیل است که توانسته اند به سد دفاعی روسیه نفوذ کنند.

پهبادهای مقوایی اوکراینی‌ها کار دست روسی ها داد! / نفوذ به سد دفاعی روسیه با این پهباد مقوایی! + عکس

در اوایل سال 2023 پهپادهای عجیب استرالیایی به اوکراین تحویل داده شد. پهپاد Precision Payload Delivery System (PPDS) نوعی پهپاد پروانه ای است که فقط با چسب مایع و چسب  نواری مونتاژ می شود. تصاویر منتشر شده از این پهپاد نشان می دهد که این پهپادها از مقوای ضخیم و لعاب دار با موم و البته نوارهای لاستیکی قوی ساخته شده اند که بال ها را به خوبی نگه می دارد. این پهپادها توسط یک سیستم هدایت نظامی کنترل می شوند که پس از پرواز پهپاد نیازی به ورود کاربر ندارد.

بسته به مدل، پهپادهای PPDS می توانند بار سه یا پنج کیلوگرمی را حمل کنند و بردی معادل 120 کیلومتر دارند. اگرچه این پهپادها از مواد بادوام مانند فلز یا پلاستیک ساخته نشده‌اند، اما می‌توانند در هوای مرطوب (باران و برف) پرواز کنند.

این پهپادها به اندازه یک جعبه پیتزا تا می شوند و 24 عدد از آن ها را می توان در یک ظرف قرار داده و حمل کرد.

نگین یوسف پور

نگین یوسف پوریان هستم از شهر سمنان و بعنوان سردبیر این رسانه جدیدترین اخبار روز رو برای شما قرار میدم

مقالات جذاب با ارزش مطالعه بالا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا