اخبار روز

افزایش حقوق کارکنان مدارس!/ نگرانی مربوط به ادغام و منحل شدن دانشگاه پیام نور رفع شد!

به گزارش پی ام آپ، یکی از اعضای کمیسیون تلفیق لایحه برنامه اعلام کرده است که از حذف تبصره مربوط به ادغام و انحلال دانشگاه پیام نور از لایحه برنامه پشیمان نشده و همچنین اعلام کرده است که حقوق نیروهای خدمتگزار مدارس افزایش خواهد یافت.

به طبقه‌بندی خبر تجارت‌نیوز، کریم حسینی عضو کمیسیون تلفیق لایحه برنامه هفتم توسعه کشور، درباره تبصره 3 ماده 95 لایحه برنامه هفتم توسعه کشور که به دانشگاه پیام نور مربوط است، توضیحاتی ارائه کرده است. وی افزود که بر اساس این ماده، وزارت علوم موظف است تا پس از گذشت یک سال اول اجرای قانون برنامه، امکانات نرم افزاری و سخت افزاری لازم را برای شکوفایی دانشگاه پیام نور فراهم آورد. همچنین، تا پایان سال دوم برنامه، باید جهت ساماندهی واحدها، کارکنان و اعضای هیئت علمی، اقدامات لازم انجام شود.

او همچنین افزود که دولت باید برای تعیین تکلیف امکانات مازاد دانشگاه پیام نور اقدام‌های لازم را انجام دهد.

عضو کمیسیون تلفیق لایحه برنامه هفتم توسعه کشور، با بیان اینکه پس از بررسی‌های لازم، تبصره ۳ ماده ۹۵ مربوط به دانشگاه “پیام نور” را حذف کردند، اعلام کرد که با تصویب اعضای کمسیون، تصویب تبصره مربوط به ادغام و انحلال دانشگاه “پیام نور” از لایحه برنامه هفتم حذف شد. در نتیجه، فعالیت دانشگاه “پیام نور” به روال فعلی ادامه پیدا می کند.

همچنین، حسینی از موافقت اعضا با افزایش حقوق نیروهای خدمتگزار مدارس خبر داد و بیان کرد که با مصوبه اعضای کمیسیون، حقوق نیروهای خدمتگزار به شیوه فوق العاده ویژه تا ۵۰ درصد ارتقا پیدا می‌کند.

اما برای تبدیل مصوبات اعضای کمیسیون تلفیق لایحه برنامه هفتم به قانون، نیاز به موافقت نمایندگان در جلسه علنی و تایید شورای نگهبان دارد.

آوین احمدی

آوین احمدی هستم سردبیر و مدیرمسئول رسانه بازتاب آنلاین که سعی میکنم آنچه در ایران و جهان میگذرد را برای شما در این وبسایت به اشتراک بگذارم

مقالات جذاب با ارزش مطالعه بالا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا