اخبار روز سینما

بدرقه زائران حسینی در میدان آزادی! / مراسم پر شور ویژه بزرگداشت اربعین در تهران!

کمتر از دو هفته به مراسم ارعین سال 1402 باقی مانده و اکثر زائرانی که قصد سفر به کربلا را داشته اند سفر خود را آغاز کرده یا در آستانه آن هستند. با برگزاری مراسمی در تهران برخی از این زائران برای سفر به کربلا بدرقه شدند.

به گزارش روابط عمومی شهرداری منطقه 9، سید محمد رحیم مرتضوی شهردار منطقه با اشاره به حضور پرشور عزاداران و شهروندان متدین تهرانی در مراسم بدرقه زائران حسینی گفت:  ویژه برنامه “اجتماع اربعینی‌ها” با حضور اقشار مذهبی، عزاداران حسینی و مردم تهران در فضایی کامل معنوی برگزار شد تا عزاداران و زائران کربلای حسینی با دعای مردم تهران راهی کربلای معلی شوند.

وی افزود: روز جمعه سوم شهریور در مراسم وداع با زائران حسینی که در میدان آزادی برگزار شد، شاهد حضور صدها هزار نفر از اقشار مختلف بودیم.

شهردار منطقه 9 از زحمات تمامی واحدهای ستاد اربعین شهرداری تهران قدردانی کرد و ادامه داد: در این برنامه 46 موکب پذیرایی که به پذیرایی از شهروندان کربلایی و زائران مشغول بودند گامی در جهت تکریم برداشتند.

مرتضوی گفت: شهرداری منطقه 9 افتخار خدمت رسانی به فدائیان حسینی را داشت و شبانه روز تلاش کرد تا میدان آزادی را برای اجرای هر چه بهتر موکب حسینی آماده کند.

هماهنگی های لازم با اداره برق به منظور تامین روشنایی لازم جهت رفاه حال شهروندان انجام شد و مخازن آب شرب در محدوده میدان آزادی مستقر شد. گفت. ضمناً در بازدید مدیران و کارشناسان HSE موارد عدم انطباق از طریق مراجع ذیربط به منظور تامین امنیت برطرف شد.

مرتضوی گفت: مدعوین و حاضران در این مراسم خودروهای خود را در پارکینگ شرکت پناه واقع در خیابان شهید عزیزی – خیابان شهید رحمانی – خیابان معراج – خیابان اوج و بزرگراه شهید لشگری نرسیده به میدان آزادی پارک کرده و جهت پارک موتورسیکلت‌ها پارکینگ ضلع شمال غربـی رینـگ داخلـی میدان آزادی در نظر گرفته شد که شهروندان آسایش بیشتری برای حضور در مراسم داشته باشند.

شهردار منطقه 9 در پایان گفت: حضور کودکان، سالمندان، زنان و مردان در مراسم “اجتماع اربعینی‌ها” با پرچم و هیئت، فضایی معنوی به میدان آزادی بخشید.


آوین احمدی

آوین احمدی هستم سردبیر و مدیرمسئول رسانه بازتاب آنلاین که سعی میکنم آنچه در ایران و جهان میگذرد را برای شما در این وبسایت به اشتراک بگذارم

مقالات جذاب با ارزش مطالعه بالا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا