اخبار روز سینما

“حبیب پورسیفی” بازیگر گیلانی دارفانی را وداع گفت!

حبیب پورسیفی، بازیگر گیلانی درگذشت.

درگذشت حبیب پورسیفی، هنرمندی که در زمینه تئاتر، تلویزیون و سینما در ایران و گیلان فعالیت داشت، مورد تأسف قرار گرفت. وی در سال ۱۳۲۳ در رشت به دنیا آمد و در سال ۱۳۳۸ با همکاری در رادیو گیلان وارد دنیای نمایش‌های رادیویی شد. با صدای مناسب خود، توانست نمایش‌های زنده‌ای را به روی صحنه ببرد. از سال ۱۳۴۶ به خدمت آموزش و پرورش پیوست و از سال ۱۳۵۱ به انستیتوی مربیان هنری پیوست. او در دوره‌ای از زندگی خود به گرایش بازیگری و کارگردانی مشغول بود و دیپلم هنر را دریافت کرد.

حبیب پورسیفی در نمایش‌های مختلفی نقش‌های مهمی ایفا کرد. او در نمایش‌هایی مانند “نقشی روی چوب نوشته” اثر اینگمار برگمن، “خرمن‌های سوخته” نوشتهٔ رضا احمدی، و “گلدونه خانوم” نوشتهٔ اسماعیل خلج نقش‌های مهمی ایفا کرد. پس از انقلاب اسلامی، به رشت منتقل شد و به تدریس در مدرسه لشت نشاء پرداخت. وی همچنین در شهر رشت گروه تئاتری “ویتامارا” را با همکاری هنرمندانی چون احمد بدر طالعی تشکیل داد و نمایش‌هایی چون “میکروب‌ها” و “دست بالای دست” را به روی صحنه برد.

آخرین نمایش مهم حبیب پورسیفی، “آهسته با گل سرخ” نوشتهٔ اکبر رادی بود که توسط پسر او، حسن پور سیفی، به کارگردانی رسید. وی با کارهای خود در حوزه هنر و تئاتر به یادگاری دایمی در دنیای هنر ایران خواهد ماند.

حبیب پورسیفی در طول مسیر حرفه‌ای خود فعالیت‌های متعددی در حوزه‌های مختلف هنر داشته است. به طور خاص، فیلم داستانی “یاور” (۱۳۷۲)، “شوق خفاشان” (۱۳۷۳)، فیلم سینمایی “خدا می‌آید” (۱۳۷۴)، داستانی “روایت عاشورا” (۱۳۸۰)، سریال “آواز مه” (۱۳۸۱)، سریال “فردا روشن است” (۱۳۸۸)، سریال “عاقل محله” (۱۳۸۸)، فیلم داستانی “نقش فرش” (۱۳۹۱)، فیلم داستانی “این باران با آن باران فرق دارد” (۱۳۹۲)، فیلم داستانی “وارث” (۱۳۹۲)، سریال “نقطه صفر” (۱۳۹۳)، فیلم داستانی “درخت چشمه” (۱۳۹۳)، فیلم سینمایی “در دنیای تو ساعت چند است” (۱۳۹۳) و فیلم سینمایی “باران اسیدی” (۱۳۹۳) از جمله آثار و تجربیات مهم او در عرصه بازی تصویری به شمار می‌آیند. همچنین فیلم‌هایی مانند “نماز باران” و “راز سنگ کبود” نیز از دیگر فعالیت‌هایی هستند که در کارنامه‌ی هنری او جای دارد.

آوین احمدی

آوین احمدی هستم سردبیر و مدیرمسئول رسانه بازتاب آنلاین که سعی میکنم آنچه در ایران و جهان میگذرد را برای شما در این وبسایت به اشتراک بگذارم

مقالات جذاب با ارزش مطالعه بالا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا