اخبار روز سینما

«حب الحسین یجمانه»; پیام مهم و ترسناک عاشورا برای دشمنان اربعین


به گزارش شمانیوز و به نقل از سراج24; زیارت و راهپیمایی اربعین در سال های اخیر به یکی از ابزارها و بسترهای ترویج دین مبین اسلام و نهضت عظیم امام حسین (ع) تبدیل شده است، چرا که زائران این مسیر با هدف ابلاغ پیام پیامبر (ص) هستند. ). به زمین اگرچه گشایش این جاده در طول تاریخ اسلام با مشکلات فراوانی روبرو بوده است، اما اکنون امام حسین (ع) و ح. فضایل و برکات آنها

حجت‌الاسلام والمسلمین رضا غلامی، معاون بنیاد هدایت و کارشناس علوم و معارف دینی، راهپیمایی اربعین را بی‌نظیرترین راهپیمایی و حرکت عظیم در تاریخ بشریت توصیف کرد. سیراک24 گفت: زیارت اربعین امام حسین علیه السلام حتی برای سایر اهل بیت علیهم السلام نبود، بلکه فقط برای پیامبر بود. یعنی ما شاهد چنین زیارت اربعین برای سایر معصومین علیهم السلام نیستیم و عظمت اباعبدالله الحسین علیه السلام به حدی است که نه تنها شیعیان بلکه شیعیان نیز پس از واقعه عظیم کربلا در این مصیبت عزاداری می کنند. تا اربعین از هیچ چیز فروگذار نکنید و این موضوع در مسیر کربلا در ایام اربعین مشهود است.

این فرد کارشناس علوم و معارف دینی با بیان این مطلب گفت: اهمیت زیارت اربعین به حدی است که امام حسن عسکری(ع) آن را از نشانه های مؤمن بیان کرده و می فرماید: «نشانه های مؤمن است. پنج: یک نماز و پنج نماز، چهار زیارت و آخرین.» 51 رکعت نماز (واجب و غیر واجب در شبانه روز). دوم: زیارت اربعین حضرت سیدالشهدا (ع). سوم: آهنگ زنگ سمت راست. چهارم: پیشانی بر زمین گذاشتن. پنجم: «بسم الله الرحمن الرحیم» با صدای بلند در نماز جهریه (نماز صبح، مغرب و عشا). »

نائب رئیس بنیاد هدایت با بیان اینکه راهپیمایی اربعین به عنوان یک سنت ریشه دار فضیلت بسیاری دارد، گفت: بدیهی است که راهپیمایی اربعین دارای ثواب و برکات فراوانی است و حتی شایع شده است که جابر بن عبدالله انصاری اولین نفر بوده است. مارس. شخصی که قصد پیاده روی داشت به زیارت امام حسین (علیه السلام) رسید و در روزهای قبل از اربعین پیامبر (ص) و یارانش به کربلا رسیدند و برکت زیارت آقا اباعبدالله الحسین (ع) را یافتند. این سنت زیبا از دیرباز ادامه داشته است، علمای دین حتی پس از گذشت سالها در مسیر فعلی به نام تاریک علما به زیارت می رفتند و شب های جمعه به راهپیمایی اربعین می رفتند. از این رو این مسیر یکی از معروف ترین مسیرهای کربلاست که امروز هم زائران زیادی به زیارت امام حسین (ع) می روند.

این فرد کارشناس علوم و معارف دینی با اشاره به اینکه راهپیمایی اربعین یک حرکت جمعی و جهانی است، ادامه داد: وقتی به تاریخ نگاه می کنیم همیشه می بینیم که حرکت های دسته جمعی زیادی در آن وجود دارد. هرتز از هجرت موسی علیه السلام و قوم بنی اسرائیل، سید و سالار شهیدان حز. اینکه مردم تا زیارت اباعبدالله الحسین(ع) به اربعین به طرق مختلف به کربلا رفتند، عظمت این زیارت را نشان می دهد. حرکت راهپیمایی اربعین که بسته به جنسیت، رنگ پوست، سن، ملیت و مذهب زائران متفاوت است و دلیل آن هرتز است. به عنوان پیام مهم «حب الحسین یجمانه» عاشورا، چرا که عشق ما به امام حسین (ع) پایانی ندارد.

حوثه الاسلام غلامی گفت: یکی از ویژگی های مهم راهپیمایی اربعین این است که تربیت جمعی به ارمغان می آورد و این به برکت سفره مبارک امام حسین(ع) به صورت ثروتمند-فقیر، جوان، پیر-جوان اتفاق می افتد. مذاهب مختلف از این امر بهره می برند و بستری برای رشد و تربیت آنها فراهم می شود تا پیوندهای دینی و اجتماعی شکل گیرد، زائران با یکدیگر برادری و همدلی داشته باشند، آموزش جمعی ببینند و در این میان امپراطوری رسانه ای معند ساخته نشود. بی خبر بود چون همیشه سعی می کردند حادثه اربعین کمتر دیده شود تا در فضای مجازی و واقعی بین مردم اختلاف ایجاد کنند. چون فکر می کنند با این کارها می توانند نور امام حسین (ع) را خاموش کنند، اما غافلند که حتی حضور داعش هم نمی تواند جلوی این کشتار را بگیرد که چراغ حسین (ع) روز به روز بیشتر می سوزد. نهضت زائران امام حسین(ع) و در این میان این نهضت بزرگ اربعین گسترش بیشتری یافت.

وی یادآور شد: امروز شاهد و شنونده ندای هل من ناصر یانصرانی امام حسین (ع)، رود بزرگ اربعین و این رسانه قدرتمند هستیم که صدایش به گوش جهانیان می رسد. او عاشقان اباعبدالله الحسین علیه السلام را به خود جذب کرد.


آوین احمدی

آوین احمدی هستم سردبیر و مدیرمسئول رسانه بازتاب آنلاین که سعی میکنم آنچه در ایران و جهان میگذرد را برای شما در این وبسایت به اشتراک بگذارم

مقالات جذاب با ارزش مطالعه بالا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا