اخبار روز

جنگ اسرائیل و غزه؛ نشست صلح در قاهره بدون نتیجه پایان یافت

نشست سران جهان در قاهره “برای صلح” روز شنبه بدون توافق پایان یافت.

به گزارش عصر ایران به نقل از یورو نیوز; اکثر کشورهای شرکت کننده در این اجلاس خواستار “آتش بس” میان اسرائیل و حماس شدند و با حمایت از “کمک های گسترده” به غزه، بر ضرورت یافتن “راه حل” نهایی برای درگیری 75 ساله اسرائیل و فلسطین تاکید کردند.

آنتونیو گوترش، دبیرکل سازمان ملل متحد گفت: “ما باید اکنون به این کابوس پایان دهیم، زیرا از زمان حمله مرگبار حماس در 7 اکتبر در اسرائیل بیش از 1400 اسرائیلی کشته و 200 نفر به گروگان گرفته شده اند.”

این در شرایطی است که به گفته وزارت بهداشت غزه، نزدیک به 4400 فلسطینی در نتیجه حملات تلافی جویانه اسرائیل کشته شده اند.

دبیرکل سازمان ملل متحد افزود که نوار غزه که در حال حاضر تحت محاصره کامل اسرائیل است، به کمک های گسترده نیاز دارد.

روز شنبه 20 کامیون کمک رسانی از مصر از طریق گذرگاه مرزی رفح وارد نوار غزه شدند. با این حال، به گفته سازمان ملل، حداقل 100 کامیون در روز برای رفع نیازهای 2.4 میلیون ساکن غزه مورد نیاز است.

راه حل فعلی برای صلح

ملک عبدالله دوم پادشاه اردن در این نشست خواستار «آتش بس فوری» شد. عبدالفتاح سیسی، رئیس جمهوری مصر نیز با تأکید بر «حق» فلسطینی ها، تأکید کرد که «تنها راه حل مسئله فلسطین عدالت است» و «آنها باید بتوانند دولت خود را تشکیل دهند».

محمود عباس، رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین، خواستار «پایان دادن به اشغال سرزمین‌های فلسطینی توسط اسرائیل» و «راه حل دو دولتی» شد.

اسرائیل در این نشست حضور نداشت، اما آقای عباس در پاسخ به دستور این کشور برای تخلیه فلسطینیان از شمال نوار غزه به مرز جنوبی آن، سه بار تکرار کرد: «ما نمی‌رویم».

پدرو سانچز، نخست وزیر اسپانیا نیز از جامعه بین المللی خواست که اجازه ندهند این درگیری به یک بحران منطقه ای تبدیل شود.

در این اجلاس علاوه بر حضور پررنگ نمایندگان اتحادیه عرب، نمایندگان روسیه، چین، ژاپن، کانادا، بریتانیا و آمریکا نیز حضور داشتند.

نگین یوسف پور

نگین یوسف پوریان هستم از شهر سمنان و بعنوان سردبیر این رسانه جدیدترین اخبار روز رو برای شما قرار میدم

مقالات جذاب با ارزش مطالعه بالا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا