اخبار روز

قیمت نجومی بلیط کنسرت “مجید رضوی” با حواشی بسیاری همراه بود! | جزئیات

به گزارش پی ام آپ فروش بلیت کنسرت با قیمت ۱۰ میلیون تومان توسط یک خواننده پاپ در خارج از کشور در حال حاضر در فضای مجازی مورد بحث و انتقاد قرار دارد. این امر به نظر عجیب می‌آید، اما آیا واقعاً این قیمت در یک کنسرت در دبی قابل توجیه است؟

مجید رضوی، خواننده پاپ معروف ایرانی، قرار است در تاریخ ۲۱ مهرماه در دبی کنسرتی برگزار کند. بلیت‌های رده اول تا چهارم این کنسرت با قیمت ۱۰ میلیون و ۸۰۰ هزار تومان به فروش می‌رسند و بلیت‌های رده‌های وسطی نیز حدود ۷ میلیون تومان هستند. حتی برای کسانی که می‌خواهند با توجه به نرخ روز دلار بلیت تهیه کنند، سایت فروش بلیت قرار است نرخ نهایی را مشخص کند.

نظرات مختلفی درباره این بلیت‌های گران قیمت وجود دارد. برخی معتقدند که بیش از نیمی از صندلی‌های سالن که تاکنون خالی مانده‌اند، نشان‌دهنده این است که مخاطبان ایرانی در خارج از کشور ترجیح می‌دهند به جای کنسرت‌های خوانندگان جوان پاپ ایرانی، در کنسرت‌های خوانندگان با سابقه و تجربه شرکت کنند.

از سوی دیگر، برخی دیگر قیمت بلیت را نجومی یا عجیب نمی دانند و معتقدند در واقع با افزایش هزینه اجاره سالن که مهمترین رکن برگزاری کنسرت محسوب می شود، طبیعتا ، سایر هزینه های برگزاری یک شب کنسرت از نور تا صدا گرفته تا نوازنده، خواننده و … افزایش می یابد تا هزینه های مراسم جبران شود. در نگاه اول این قیمت بلیت برای مخاطبان کنسرت در کشور عجیب به نظر می رسد، اما در واقع این نوع قیمت آنقدرها هم که فکر می کنیم عجیب نیست، زیرا بیشتر آن مربوط به فاصله ریال تا درهم است. در واقع، این نوع قیمت گذاری برای بلیط کنسرت های خارج از کشور رایج است. زیرا قیمت بر اساس هزینه هر شب تعیین می شود. اجرای کنسرت در خارج از کشور علاوه بر هزینه های اجرای کنسرت، هزینه های اضافی دیگری مانند تمرین کنسرت، ایاب و ذهاب، هتل، غذا و… دارد.

برگزاری کنسرت‌ها در کشورهایی مانند دبی به دلیل هزینه‌های بالای اقامت، به چالش‌هایی بیشتری نیاز دارد. در واقع، اقامت در دبی به عنوان یک مقصد گران قیمت شناخته می‌شود. به عنوان مثال، سفر به یک مقصد دور از شهر با تاکسی ممکن است معادل هزینه یک بلیت کنسرت باشد.

به همین ترتیب، در ایران نیز با آغاز دور جدید کنسرت‌ها، شاهد افزایش نسبی قیمت بلیت‌ها هستیم. برای مثال، ناصر زینلی که قرار است در تاریخ ۱۳ مهرماه کنسرتی در هتل اسپیناس پالاس برگزار کند، سقف قیمت بلیت‌های خود را در حد ۸۰۰ هزار تومان تعیین کرده است. این افزایش قیمت‌ها تا حدی بازتاب دهنده نیازها و هزینه‌های مرتبط با برگزاری کنسرت‌ها در ایران است.

آوین احمدی

آوین احمدی هستم سردبیر و مدیرمسئول رسانه بازتاب آنلاین که سعی میکنم آنچه در ایران و جهان میگذرد را برای شما در این وبسایت به اشتراک بگذارم

مقالات جذاب با ارزش مطالعه بالا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا