اخبار روز

جستجوی رد پای بیگانگان در بستر دریا!/عکس

تینا مزدکی_ تیمی به رهبری فیزیکدان جنجالی آوی لوب در حال بررسی بستر دریا در سواحل پاپوآ گینه نو برای یافتن بقایای دو شهاب سنگ هستند که معتقدند بخشی از فناوری فرازمینی هستند. دولت پاپوآ گینه نو ادعا می کند که عتیقه جات به دست آمده توسط تیم لوب به سرقت رفته است. بنابراین او در تلاش است تا توافقنامه امنیتی جدید با ایالات متحده را فسخ کند.

به خواندن ادامه دهید:

تنها دایناسور زنده روی سیاره/فیلم

آخرین مدل فورد کمی گرانتر از دنا است!/عکس

محققان در حال جستجوی اعماق اقیانوس برای یافتن نشانه هایی از حیات فرازمینی هستند، اما این عملیات ممکن است غیرقانونی باشد. این تیم به رهبری آوی لوب، یک فیزیکدان نظری بحث‌برانگیز که به دلیل اعتقاد راسخش شناخته می‌شود که «ما توسط حیات فرازمینی هوشمند مورد هجوم قرار گرفته‌ایم، با تمرکز ویژه در این زمینه بر Oumuamua»، به دنبال آنچه از شهاب‌سنگ بین ستاره‌ای کف دریا IM1 باقی مانده است، هستند. در سال 2014 به زمین برخورد کرد.

این شهاب به دلیل ماهیت قوی و سرعت بسیار غیرعادی بود. این شهاب و جانشین آن، شهاب بین ستاره‌ای «2 IM2» که در سال 2017 به زمین سقوط کرد، با سرعتی در حدود 177027 کیلومتر در ساعت حرکت می‌کردند که بالاترین سرعت شهاب‌ها است، زیرا سرعت شهاب‌ها معمولاً 40233 است. به 257494 کیلومتر در ساعت به جو زمین برخورد کرد.

این سرعت در نهایت لوب و یکی از شاگردانش را به این نتیجه رساند که شهاب ها از خارج از منظومه شمسی ما آمده اند. نتیجه ای که اکنون توسط فرماندهی فضایی ایالات متحده پشتیبانی می شود. اما لوب و تیمش یک قدم فراتر رفتند و این ایده را مطرح کردند که شهاب سنگ ها بقایای فناوری فرازمینی هستند.

باید گفت که اکثر دانشمندان معتقد نیستند که “IM1” و “IM2” فناوری فرازمینی بوده اند. لازم به ذکر است که در حالی که نوشته های لوب نشان می دهد که او امیدوار است یافته هایش نشان دهنده جوامع فرازمینی باشد، منشا بقایای یافت شده در این ماموریت هنوز تایید نشده است. با این حال، او به قدری امیدوار است که حتی طبق گزارش‌ها یک صفحه ویدئو در میدان تایمز اجاره کرده است تا نتایج کار خود را اعلام کند.

رد پای موجودات فضایی در بستر دریا باقی مانده است!/عکس

برای جمع‌آوری هرچه بیشتر داده‌های ممکن در مورد شهاب‌سنگ‌ها، تیم کف دریا را که زباله‌های IM1 پراکنده شده است می‌تراشد و زباله‌هایی را که می‌توانند پیدا کنند جمع‌آوری می‌کنند. و اخیراً چیزی به خصوص هیجان انگیز پیدا کردند: توپ های فلزی.

به گفته لوب، این گلوله های خاص عمدتاً از آهن با مقادیر کمی تیتانیوم و منیزیم ساخته شده اند. قابل ذکر است، هیچ نیکلی در آنالیزهای ترکیبی اولیه تشخیص داده نشد. لوب در پستی نوشت: “این ترکیب در مقایسه با آلیاژهای مصنوعی، سیارک های شناخته شده و منابع شناخته شده اخترفیزیکی غیرعادی است.” این تیم همچنین توانست قطعات فولاد و سیم های ساخته شده از منگنز و پلاتین را پیدا کند. در حالی که منشا این کروی های خاص هنوز ناشناخته است و توجه به این نکته مهم است که تأیید منشأ هر چیزی که در اعماق دریا یافت می شود به زمان و آزمایش نیاز دارد، این کره ها نشانه خوبی از وجود یک شهاب سنگ هستند. آنها از زباله های ضربه ای به وجود می آیند و معمولاً فقط میکرون تا میلی متر اندازه دارند.

به نوشته روزنامه بریتانیایی تایمز، دولت پاپوآ گینه نو تیم لوب را به سرقت آثار جمع آوری شده در طول ماموریت خود متهم کرده است. آژانس ملی تحقیقات این کشور مدعی شد که این تیم هرگز مجوز تحقیقات علوم دریایی دریافت نکردند، اگرچه برای آن درخواست داده بودند، و آنها با ویزای تجاری وارد کشور شدند نه ویزاهایی که مختص محققان علمی است. استانیس هولاهاو، مقام ارشد مهاجرت پاپوآ گینه نو گفت: «این تیم ممکن است به دلیل حذف «اقلام کمیاب» بدون اطلاع مقامات ایالتی مجرم شناخته شود.

منبع: مکانیک محبوب

۲۲۷۳۲۳

نگین یوسف پور

نگین یوسف پوریان هستم از شهر سمنان و بعنوان سردبیر این رسانه جدیدترین اخبار روز رو برای شما قرار میدم

مقالات جذاب با ارزش مطالعه بالا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا