اخبار روز

جدیدترین اخبار منتشر شده از جزئیات دهک‌بندی جدید یارانه!/جزئیات

سید صولت مرتضوی درباره جزئیات اضافه شدن دو دهک جدید به کالابرگ الکترونیکی گفت: طبق دستور رئیس جمهور، دهک های ششم و هفتم درآمدی نیز در صورت خرید اقلام پیش بینی شده مشمول افزایش یارانه می شوند.

وی گفت: پروژه کالابرگ راه زیادی را طی کرده و در حال اجراست.

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی درباره شرایط جدید دهک‌بندی و صدک افراد گفت: قانونگذار وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی را مجبور کرده است در خصوص بازنگری دهک‌بندی  اقدامات جدیدی انجام دهد و در حال استفاده از داده ها و اطلاعات پایگاه داده اطلاعات رفاه ایرانیان کارهایی را که نیاز به اصلاح دارند را انجام می دهیم.

وی تاکید کرد: صدک بندی از قبل وجود داشته و به دهک رسیده ایم. ممکن است افراد در این دهک ها کم یا زیاد شوند و همکاران ما مرتباً این اطلاعات را بررسی می کنند و به محض اینکه اتفاقی بیفتد به رسانه ها اطلاع می دهیم.

مرتضوی درباره دلایل عدم پذیرش کالابرگ الکترونیکی گفت: دلایل متعددی وجود دارد، برخی ترجیح می دهند پولی را که به عنوان یارانه نقدی دریافت می کنند نگه دارند و هر طور که می خواهند خرج کنند. دلایل دیگری نیز وجود دارد و ما هر ماه یک بررسی کامل انجام می دهیم و به یافته های جدیدی می رسیم و بر اساس آن یافته ها تصمیم جدیدی گرفته می شود.

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی گفت: فرآیند لیست کالا پیچیده است و فرد باید 200 هزار تومان از فهرست کالایی خود خریداری کند تا بتواند 120 هزار تومان یارانه اضافی بخرد. گفت: ما با کمک انستیتو تغذیه و مراکز صاحب نظر؛ همچنین متناسب با سبد نیاز خانوار، سبد کالابرگ را انتخاب کرده‌ایم و البته نگفته ایم که 100 درصد یارانه محصولات این سبد را بخرند، اگر اینطور بود 400 هزار تومان یارانه را خرج می کردند. اما گفته ایم که هرکس تا سقف 200 هزار تومان از یارانه محصولات سبد کالابرگ را خریداری کند، 120 هزار تومان یارانه اضافه دریافت می کند، بنابراین امکان خرید اقلام کالابرگ برای خانوارها وجود دارد.

طرح فهرست  کالابرگ الکترونیکی مصوب مجلس با هدف تامین سلامت خانوار و مصرف 11 محصول ضروری از جمله شیر خام، ماست، پنیر، مرغ، تخم مرغ، شکر، روغن، برنج پرمحصول، گوشت قرمز منجمد، ماکارونی و حبوبات بنابراین پیش شرط گذاشته اند که اگر دهک های درآمدی از 1 تا 7 200 هزار تومان از این کالاها را خریداری کنند، اولاً این کالاها به قیمت 1401 برای آنها محاسبه شود، ثانیاً 120 هزار تومان یارانه تشویقی دریافت کنید.  و این مبلغ جدید نیز باید صرف خرید همان کالا شود.

کالابرگ یک الزام قانونی است که بر اساس قانون بودجه بر دوش دولت است و وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی دهک های درآمدی را بر اساس اطلاعات اقتصادی ایرانیان در پایگاه رفاه اجتماعی شناسایی می کند.


آوین احمدی

آوین احمدی هستم سردبیر و مدیرمسئول رسانه بازتاب آنلاین که سعی میکنم آنچه در ایران و جهان میگذرد را برای شما در این وبسایت به اشتراک بگذارم

مقالات جذاب با ارزش مطالعه بالا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا