اخبار روز

جزئیات وام 150 میلیون تومانی سربازان / وام سربازی به چه کسانی تعلق می گیرد؟


به گزارش پی ام آپ، وام 100 تا 150 میلیون تومانی برای اشتغال سربازان از سال گذشته بازپرداخت شده و گفته می شود در صورت اعطای اعتبار امسال، سربازان می توانند از این وام اشتغال استفاده کنند.

موضوع وام کار برای سربازان.

طبق اعلام فرمانده قرارگاه آموزشی سربازان، سربازانی که در دوره های آموزشی کارکنان نیروهای مسلح شرکت کرده اند، می توانند از ۱۰۰ تا ۱۵۰ میلیون تومان وام اشتغال دریافت کنند. اما اخذ وام کار برای سربازان دارای شرایط خاصی بوده و به افراد زیر پرداخت می شود:

1- افرادی که حداقل یک مهارت تخصصی را در دوران سربازی از طریق بوت کمپ مهارتی فرا گرفته و دارای گواهینامه مهارت باشند.

2- افرادی که خدمت سربازی آنها حداقل سه سال تمام شده باشد.

3- افرادی که طرح اشتغالزایی قابل اجرا ارائه می دهند و طرح آنها منجر به ایجاد شغل واقعی می شود.

مراحل بازپرداخت وام استخدام سرباز

به گفته فرمانده قرارگاه آموزشی کارکنان نیروهای مسلح، سربازان ابتدا باید یک مهارت خاص در این زمینه را بیاموزند و گواهی شرکت در این دوره را دریافت کنند. پس از این مرحله این سربازان می توانند برای دریافت وام خود اقدام کنند. این درخواست ابتدا توسط کمیته تخصصی در استانداری ها بررسی می شود و سپس با تایید معاونت هماهنگی امور استانداری ها و قرارگاه آموزشی سربازان، افراد واجد شرایط برای دریافت وام به بانک معرفی می شوند.

شرایط وام اشتغال 150 میلیونی

وام اشتغال سربازان به صورت وام قرض الحسنه پرداخت می شود و کارمزد آن تنها 2 تا 4 درصد است. اما نکته مهم این است که 1401 متقاضی همچنان در نوبت دریافت این وام هستند و آنطور که فرمانده قرارگاه آموزشی کارکنان خدماتی نیروهای مسلح اعلام کرد بازپرداخت این وام در سال 1402 هنوز آغاز نشده است.

بیشتر بخوانید: مقصر کاهش سطح آب دریای خزر کیست؟

یعنی متقاضیان سال گذشته همچنان در نوبت دریافت تسهیلات بانکی هستند و تا زمانی که این گروه تمام نشود، ثبت نام وام کار سربازی انجام نمی شود. اما پس از اتمام این مدت، ثبت نام وام های جدید در سامانه سرباز ماهر انجام می شود و متقاضیان می توانند برای دریافت وام اقدام کنند.

مشمولان این وام سربازانی هستند که از سال 1378 کارت سربازی خود را دریافت کرده اند و تنها سه سال از پایان خدمت سربازی آنها می گذرد.


آوین احمدی

آوین احمدی هستم سردبیر و مدیرمسئول رسانه بازتاب آنلاین که سعی میکنم آنچه در ایران و جهان میگذرد را برای شما در این وبسایت به اشتراک بگذارم

مقالات جذاب با ارزش مطالعه بالا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا