اخبار روز

واریز سود سهامداران در سال جاری توسط سپرده‌گذاری مرکزی اوراق بهادار از طریق سامانه سجام! /مزایای سجامی شدن

در نیمه اول سال جاری، شرکت سپرده‌گذاری مرکزی اوراق بهادار، بیش از ۵۱ هزار میلیارد تومان سود را از طریق سامانه سجام به حساب ۴۲ میلیون سهامدار واریز کرد.

به گزارش پی ام آپ به نقل از اقتصاد 24، اطلاعات منتشر شده از سوی جامعه مرکزی سپرده گذاری اوراق بهادار و تسویه وجوه از جزئیات واریز سود سهامداران در شش ماهه نخست سال جاری حاکی از آن است که 301 ناشر سود جاری و سالانه سود 116 ناشر بالغ بر 42 میلیون و 273 هزار و 773 سهامدار شامل 51 هزار و 863 میلیارد تومان به حساب سرمایه گذار سجامی واریز شد.

جزئیات واریز سود سهامداران در هفته گذشته شهریور

لازم به ذکر است؛ در هفته گذشته شهریور سپرده گذاری مرکزی اوراق بهادار در سال جاری 2.912 میلیارد و 406 میلیون تومان سود جاری و سالانه را به حساب سهامداران واریز و وجوه را از طریق اطلاعات سامانه سجام تسویه کرد.

بر اساس این گزارش در هفته گذشته شهریور امسال 19 شرکت «گروه مدیریت سرمایه گذاری امید، سرمایه گذاری گروه توسعه ملی، شیر پاستوریزه پگاه گلپایگان، مجتمع صنایع لاستیک یزد، تولیدی شیشه دارویی رازی، بین‌المللی ساروج بوشهر، سرمایه‌گذاری دانایان، نورد قطعات فولادی، سرمایه‌گذاری بوعلی، ماشین سازی اراک، گروه توسعه هنر، آلومینیم ایران، نفت پاسارگاد، معدنی املاح، پارس مینو، زر ماکارون، گلتاش، افرانت و ویتانا» سود جاری ۲ میلیون و ۱۸۷ هزار و ۶۴۵ سهامدار شامل ۲۸۵۳ میلیارد و ۹۹۹ میلیون تومان توسط صمت و از طریق سامانه سجام واریز می‌شود.

سپرده سود سالانه 5 شرکت

همچنین در هفته گذشته شهریور صمت امسال و از طریق سامانه سجام، سود جاری پنج موسسه انتشاراتی «سرمایه‌گذاری صندوق بازنشستگی کارکنان بانک‌ها، سرمایه‌گذاری اعتلاء البرز، اعتباری ملل و سینا دارو» را از 31 هزار و 803 سهامدار شامل 58 میلیون و 407 هزار تومان واریز کرد.

سیستم سجام چیست؟

من باید بگویم؛ سجام یک سامانه زیرساختی برای شناسایی مشتریان برای ورود به باشگاه بزرگ بازار سرمایه ایران است که تمامی فعالان این بازار اعم از “سرمایه گذاران، مشتریان و مدیران موسسات” تنها یک بار و برای همیشه اطلاعات خود را در این سامانه ثبت می کنند. با احراز هویت چهره به چهره، آنها می توانند خدمات را بر اساس داده های تأیید شده دریافت کنند.

بر اساس این گزارش، از طریق این سامانه اطلاعات هویتی، شماره حساب، شماره همراه، آدرس ایمیل و محل سکونت دائمی افراد ثبت می شود و از این پس هیچ موسسه مالی نیازی به دریافت مجدد اطلاعات آن سهامدار ندارد.

سهامداران می توانند با مراجعه به سایت www.Sejam.ir نسبت به ثبت نام و احراز هویت الکترونیکی سجام اقدام کنند.

مزایای سجامی شدن

من باید بگویم؛ «دریافت کد معاملاتی ورود به بازار سرمایه، دریافت سود سهام جاری، سنوات و سود سهام، امکان ورود به درگاه ذینفعان بازار سرمایه و استفاده از خدمات آن اعم از خدمات پشتیبانی الکترونیک، مشاهده و گزارش دارایی، دریافت گواهی سهام، فهرست برگزاری مجامع و مجامع الکترونیکی، گزارش سود پرداختی، سابقه سود سهام و گزارش حق تقدم استفاده نشده» از جمله مزایای ویژه ثبت نام و احراز هویت در سامانه سجام است.


آوین احمدی

آوین احمدی هستم سردبیر و مدیرمسئول رسانه بازتاب آنلاین که سعی میکنم آنچه در ایران و جهان میگذرد را برای شما در این وبسایت به اشتراک بگذارم

مقالات جذاب با ارزش مطالعه بالا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا