اخبار روز

جزئیات مدل جدید سهام عدالت!

به گفته پی ام آپ، مهدی سعادتی رئیس فراکسیون سرمایه شورای اسلامی در نشست خبری اعلام کرد: الگوی اجرایی سهام سرمایه توسط تمامی گروه های ذینفع تهیه و نهایی شده و به زودی به تصویب شورای عالی بورس می رسد. وزیر اقتصاد نیز گفته است که برای مدیریت سهام سرمایه نیز همین مدل اجرا خواهد شد.

وی افزود: در مدل جدید کارگروهی متشکل از تمامی گروه های دخیل در اقدامات سرمایه ای شامل سازمان بورس، سازمان خصوصی سازی، دادستانی، سازمان بازرسی کل کشور، نهادهای امنیتی، شرکت های سرمایه گذاری استانی و نهادهای مرتبط با اقدامات سرمایه ای حضور خواهند داشت. و به زودی بحث الگوی اجرایی نهایی می شود و سپس به اطلاع عموم می رسد.

رئیس فراکسیون سرمایه مجلس گفت: ارزش فعلی سرمایه حدود 800 میلیارد تومان است و 49 میلیون سهامدار مالک این دارایی هستند و در سال گذشته 3 میلیون نفر از باقی مانده سهامداران سرمایه ثبت شده سهامدار شدند. ، اما دولت هنوز به مرحله بعدی حرکت نکرده است. اجرایی نشده است اما از نظر ما تعداد سهامداران 52 میلیون نفر است.

سعادتی گفت: حدود 300 شرکت تعاونی سرمایه در سطح شهر وجود دارد که از نظر ما کل سهامداران سرمایه در کشور 20 میلیون نفر است. سال گذشته مصوبه‌ای داشتیم که افراد تحت پوشش کمیته امداد و سازمان بهزیستی باید مشمول سهام عدالت شوند، هرچند اصل تفکیک قوا وجود دارد، اما شرایط قانونی کنار گذاشته شده و باید سهامی از سرمایه بدهند. این مردم.

وی افزود: سال گذشته 12 درصد از دارایی های سرمایه ای به ارزش 108 همات به هلدینگ خلیج فارس سپرده شد که در صورت تخصیص این رقم به بازماندگان می توانست 10 میلیون نفر را تحت پوشش قرار دهد.

رئیس فراکسیون سرمایه مجلس اعلام کرد: فراکسیون سرمایه مجلس به عنوان بزرگترین فراکسیون مجلس پیگیر حقوق سهامداران سرمایه است. در مجلس 100 میلیارد تومان برای یکسان سازی حقوق بازنشستگان اختصاص داده ایم، همچنین شفاف سازی می کنیم که بازماندگان سهام عدالت تحت پوشش قرار گیرند.

به گفته سعادتی، پیش از این سالانه 100 تا 200 هزار تومان بابت سود سهام عدالت پرداخت می شد، اما سال گذشته حدود 93 میلیارد تومان سود بین سهامداران عدالت و بیش از 12 میلیون تومان برای یک خانواده پنج نفره تقسیم شد.

وی با توجه به اینکه گفته شده سه میلیون نفر جدید به سهامداران عدالت اضافه شده اند، گفت: ما تایید می کنیم اما روند اجرا با دولت است و 3 میلیون نفر از بازماندگان باید سهامدار عدالت شوند، اما برخی از قوانین این گونه است. رعایت نشد، مثلاً برنامه ششم توسعه زمانی تمام می شود که 30 درصد رعایت نشد، اما ما تا آخر تحمل کردیم و از حقوق سهامداران و بازماندگان عدالت دفاع کردیم.

رئیس فراکسیون سرمایه مجلس درباره اعلام هشت باند مقام معظم رهبری در زمان آزادسازی سهام سرمایه گفت: در دولت گذشته عده ای قصد داشتند سهام سرمایه تعاونی ها را بگیرند عده ای به این اموال مردم طمع داشتند و می خواستند کودتای اقتصادی انجام دهند و کارتل ها را اداره کنند، در حالی که مقام معظم رهبری تاکید داشتند که دولت از سهام عدالت کناره گیری کند، اما عده ای خواستار برگزاری انتخابات تظاهراتی برای سرمایه سهام و برگزاری آن بودند.

سعادتی بیان کرد: شاهد هرج و مرج در سهام بودیم، عده ای به نام مصلحت با پوششی فریبکارانه می خواستند آن را منحرف کنند، اما ما به دنبال طرح و مدل نهایی هستیم که از دانشگاهیان، صنعتگران، حوزه های علمیه درخواست کرده ایم. تعاونی ها و سایر ذی نفعان نظرات خود را اعلام کرده و می خواهیم این مدل مورد تایید همه مجموعه ها قرار گیرد و ماندگاری در دولت کاهش یابد و به شرکت های استانی و بویژه تعاونی های شهرستانی تساوی کار بدهد.

وی تاکید کرد: مجلس از حق مردم در مدیریت انصاف عدالت غافل نمی شود.

نماینده بابل در پاسخ به این سوال که «با تقسیم سود ۱۰۰ درصدی در سهام موافقید؟» گفت: با وجود اینکه مردم و سهامداران نیاز به نقدینگی دارند، در مدلی که قرار است ارائه شود، بخشی از سود سرمایه را پیشنهاد کرده ایم. در استان ها سرمایه گذاری کنید و به افراد درآمدی سود جدید پرداخت کنید، مثلاً در استانی با جمعیت 3 میلیون نفر، 2.6 میلیون نفر مستقیماً سهام سرمایه را ثبت کرده اند و قانون نیز گفته است که منابع سود و سرمایه اجتماعی در دسترس است. شرکت های تعاونی و استانی باید سرمایه گذاری شوند.

سعادتی ادامه داد: دولت قبل صندوق کارآفرینی امید را تشکیل داد و در دولت فعلی قرار بود به صندوق پیشرفت و عدالت تبدیل شود که البته هنوز تشکیل نشده است و امسال مصمم هستیم که پیشرفت و حساب عدالت در استان ها سریعتر شکل می گیرد تا رونق سرمایه گذاری دیده شود.

و افزود: تقسیم 100 درصدی سود سهام عدالت به نفع مردم نیست و برخلاف موضوع تشکیل پاتریمونی است و معتقدیم این منابع باید در استان ها سرمایه گذاری شود.

رئیس فراکسیون سهامداران مجلس تصریح کرد: حدود 8 وزارتخانه مرتبط با سهام هستند و با توجه به ارزش شرکت‌های سهامی، هیچکس اهمیتی نمی‌دهد که وضعیت بلاتکلیفی و ترسی در سهام وجود داشته باشد، به عنوان مثال سهامداری کنیم و تصمیم‌گیری کنیم. وزیر نفت، ادامه مدیریت پتروشیمی ها و پالایشگاه های سهام و انتخاب هیات مدیره این شرکت ها برای او راحت نیست در حالی که این سهام متعلق به سهامداران است.

سعادتی خاطرنشان کرد: اخیرا جلسه ای با معاون وزیر کار داشتیم، توافقاتی در خصوص برگزاری جلسات شرکت های تعاونی سرمایه انجام شد. از 352 شرکت تعاونی سرمایه، مجامع 292 شرکت باید در شهرستان ها برگزار شود. قرار است شرکت های سرمایه ساماندهی شوند و ما نقش حامی، شتاب دهنده و پشتیبان را داریم.

وی درباره بررسی سهام عدالت گفت: ابعاد کار گسترده است و همه باید پای کار بیایند. جلسه ای با حضور سه قوه در جلسه علنی مجلس داشتیم و در آن لحظه وزیر کار و تعاون و کمیسیون اصل 90 حضور داشتند که اصل رسیدگی و رسیدگی به اقدامات اجتماعی هنوز اجرایی نشده است. . ، اما می خواهیم با روحیه تعامل، مسائل مربوط به سهام عدالت را روشن کنیم.


آوین احمدی

آوین احمدی هستم سردبیر و مدیرمسئول رسانه بازتاب آنلاین که سعی میکنم آنچه در ایران و جهان میگذرد را برای شما در این وبسایت به اشتراک بگذارم

مقالات جذاب با ارزش مطالعه بالا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا