اخبار روز

جزئیات قراردادهای جدید ایران و روسیه


به گزارش پی ام آپ، مهدی اسلام پناه سفر خود به روسیه به همراه هیئت همراه را سفری کوتاه، پربار و با نتایج بسیار مهم توصیف کرد و گفت: برای توسعه راهبردی عادی سازی دو کشور مسائل زیادی وجود دارد که در این سفر در محل سکونت دارند. خانه آنتون به دعوت شالیف، رئیس آژانس فدرال استاندارد روسیه، این موضوعات را پیگیری کردیم.

وی یادآور شد: این استاندارد زبان تجارت بین‌الملل است و کشورها شامل یک سری ضوابط فنی، مقررات ملی و بین‌المللی کالا و خدمات از بخش‌های مختلف کشاورزی، صنعتی، نیمه صنعتی و خدماتی برای مجوزهای صادرات و واردات هستند.

رئیس سازمان ملی استاندارد ایران در ادامه تلاش ها برای ارتقای جایگاه استاندارد ایران در عرصه بین المللی را مورد تاکید قرار داد و گفت: در دولت سیزدهم مردم، جایگاه استاندارد بین المللی کشورمان به 22 ارتقا یافت.

وی یادآور شد: در دولت های گذشته این جایگاه از 26 تا 27 بود و با تلاش های صورت گرفته در دولت سیزدهم به رتبه 22 رسیدیم که در سیستم های استاندارد به سادگی امکان پذیر نیست.

اسلامانه در ادامه به رتبه استاندارد روسیه در رتبه هشتم جهان اشاره کرد و نتایج سفر کاری خود به این کشور را تشریح کرد.

رئیس سازمان ملی استاندارد ایران گفت: دیدارها و برنامه سفر به روسیه بر اساس روابط تاریخی، راهبردی و دوستانه بین سیستم های استاندارد دو کشور بود و رئیس سازمان فدرال استاندارد روسیه به گرمی از هیئت ایرانی استقبال کرد. .

وی افزود: در این دیدارها مسائل مهمی مطرح شد از جمله اینکه روسیه قول حمایت های لازم را برای عضویت دائمی ایران در مجامع بین المللی داد.

اسلامانه با اشاره به عضویت ناظر ایران در آژانس بین المللی اندازه شناسی کومت تصریح کرد: بر اساس توافق، آژانس استاندارد فدرال روسیه حمایت های لازم را از اعضای برجسته ایران در این کمیته انجام خواهد داد.

وی تلاش برای عضویت دائمی در این نمایندگی بین المللی را مهم و راهبردی عنوان کرد و گفت: امروزه اندازه شناسی در همه زمینه ها مورد توجه است.

رئیس سازمان ملی استاندارد با اشاره به تصویب عضویت ایران در گروه بریکس از ابتدای سال 2024 دی 1402) گفت: در مذاکرات با مقامات روسیه مقدمات الحاق ایران به برجام از نظر مقررات و شرایطی که باید در سیستم استاندارد ایجاد شود مورد بحث و بررسی قرار گرفت و مقرر شد این موضوع در بحث ها ادامه یابد.تکنیک های کارشناسی دوجانبه. . .


آوین احمدی

آوین احمدی هستم سردبیر و مدیرمسئول رسانه بازتاب آنلاین که سعی میکنم آنچه در ایران و جهان میگذرد را برای شما در این وبسایت به اشتراک بگذارم

مقالات جذاب با ارزش مطالعه بالا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا