اخبار روز سینما

اعلام جزئیات و ساعت بخش برنامه ها در جشنواره تلویزیونی / کولاک برنامه های تلویزیونی در این هفته!

در این مطلب فیلم ها و برنامه های تلویزیونی که در این هفته از شبکه پنج، امید و کودک بخش میشود را به همراه ساعت و موضوع هر فیلم آورده ایم.

به گزارش پی ام آپ، فیلم، تلویزیون و انیمیشن «بازی مهره سفید»، «نامادری»، «بعد از سکوت»، «خون بها»، «مرثیه‌ای برای مرتضی»، «نارگیل، اژدهای کوچک»، «کاپیتان کوسه»، «کارآگاه شرلوک»، «زنبوری به نام مایا»، «دهکده بزها، ماجراجویی فضایی»، «شبح»، «شعله در باد»، «هرج و مرج فضایی 2: میراثی نو»، «مکس استیل» و «هارمونیکا» از شنبه 24 تیر تا چهارشنبه 28 تیر از شبکه های پنج و امید پخش می شود.

جزئیات این فیلم ها را در زیر مشاهده کنید:

شبکه پنج سیما

– فیلم تلویزیونی «بازی مهر سفید» به کارگردانی «حسن لفافیان» امروز ساعت 10 صبح پخش شد. فیلم تلویزیونی «نامادری» به کارگردانی «اصغر نعیمی» فردا ساعت 10 صبح از شبکه پنج پخش می شود.

«نامادری» داستان زندگی مسعود و ستاره است که به دلیل اختلافات خانوادگی از هم جدا می شوند. برای اینکه مسعود با وجود دادن مهریه از کاری که کرده پشیمان شود، مادر ستاره سرپرستی فرزندان را به او می سپارد، اما ستاره سعی می کند از طریق دادگاه حضانت دو فرزندشان را به دست آورد، اما هر بار برای آنها دردسر ایجاد می شود. مسعود مراقبت از بچه ها را به پرستار سپرده، اما بچه ها به تحریک مادرشان با او ناسازگار هستند، او سعی می کند مسعود را از او دور کند.

حمیدرضا پگاه، آتنه فقیه نصیری و مرجان محتشم در این فیلم ایفای نقش کرده اند.

– فیلم تلویزیونی «پس از سکوت» به کارگردانی «علیرضا امینی» دوشنبه 26 تیر ماه ساعت 10 صبح از شبکه پنج روی آنتن می رود.

در خلاصه داستان آمده است: جراح مغز و اعصاب دکتر ناصر فروزانفر پس از بیماری ستون فقرات تنها دخترش پریا، مصمم است با انجام تحقیقات و آزمایش های مختلف بر روی نمونه ها راهی برای درمان او بیابد. او با کسب موفقیت های چشمگیر به سازمان های مختلف برای انجام آزمایشات روی بدن انسان روی می آورد، اما در نهایت احمد سپاس، جانباز جنگ تحمیلی، داوطلب می شود. با پایان عمل جراحی و ورود کارگزاران اطلاعات به این پروژه، همزمان با مخالفت دکتر فروزان از همکاری، احمد مورد حمله قرار می گیرد و بشدت مجروح می شود و پریا برای کمک به موفقیت پروژه پدرش آماده عمل جراحی می شود تا از دست ویلچرش خلاص شود. علائم سلامتی 2 ماه پس از جراحی مشهود بود.

بیژن امکانیان، اکرم محمدی، فریبا نادری، نگاه خاقانی، خسرو شهراز و دنیا مدنی در فیلم تلویزیونی «پس از سکوت» ایفای نقش کرده اند.

– فیلم تلویزیونی «خون بها» به کارگردانی «مهرداد پوراحمد» سه شنبه 27 تیرماه ساعت 10:00 از شبکه پنج روی آنتن می رود.

در این فیلم خواهیم دید: ناصر پس از سال ها زندگی در خارج از کشور، به دلیل بچه دار نشدن، همسرش را طلاق می دهد و دوباره در ایران ازدواج می کند. در شب عروسی ماشین ناصر با تاکسی حامل یک زن باردار برخورد می کند. زن در این تصادف جان خود را از دست می دهد.

هنرمندانی چون علی اوسیوند، امیرمحمد زند، معصومه میرحسینی و زنده یاد کریم اکبری مبارکه در این فیلم به ایفای نقش پرداخته اند.

– تله فیلم  «مرثیه‌ای برای مرتضی» به کارگردانی «سعید دریادل» چهارشنبه 28 تیرماه ساعت 10:00 از شبکه پنج پخش می شود.

این فیلم درباره مرتضی پسر معلولی است که عقب مانده ذهنی است. او با مادر سالخورده و برادرش جعفر زندگی می کند و به شدت به آنها وابسته است. جعفر با دختری به نام مریم آشنا می شود که برادری شبیه مرتضی دارد. جعفر از او خواستگاری می کند و او می پذیرد که مرتضی با آنها زندگی نکند. جعفر تصمیم می گیرد چند روزی به خانه نیاید و این سرآغاز بسیاری از مشکلات روحی برای مرتضی است.

حسین سلیمانی، رحیم نوروزی و حدیثه تهرانی در فیلم تلویزیونی «مرثیه ای برای مرتضی» بازی کرده اند.

شبکه امید

– فیلم سینمایی «شبح» به کارگردانی «الکساندر ووی تینسکی» شنبه 24 تیرماه ساعت 18 از شبکه امید پخش می شود.

در این فیلم با بازی فدور بوندارچوک و سمیون ترسکونوف خواهیم دید: یوری گوردیف یک طراح هواپیما با استعداد، خالق هواپیمای نوآورانه یوگ است. او قصد دارد توانایی های این هواپیما را در نمایشگاه هوایی ژوکوفسکی آینده نشان دهد و در مناقصه دولتی برنده شود. اما چند روز قبل از مناقصه، یوری در یک تصادف رانندگی کشته می شود. اکنون یک پسر مدرسه ای به نام وانیا کوزنتسوف با روح خود در خیابان ملاقات می کند. وانیا که توسط همکلاسی هایش اذیت می شود، تنها فرصت گوردیف است تا کار را تمام کند و هواپیمای جدید را به آسمان برساند. آنها باید با پولزونوف، رقیب گوردیف، که می خواهد به هر قیمتی شده در مناقصه برنده شود، برخورد کنند. در نتیجه برای حل مشکلات یکدیگر گرد هم می آیند. آنها به سمت ژوکوفسکی پرواز می کنند.

– فیلم تلویزیونی «شعله در باد» به کارگردانی «فرهاد مهرانفر» یکشنبه 25 تیر ساعت 18 از شبکه امید پخش می شود.

در این فیلم خواهیم دید: شوکا یک نوجوان گیلانی است که با مادرش حیران در شهر کوچک چیچا زندگی می کند. حیران زنی سرسخت و زبان تیز است. او به شدت مخالف رفتن شوکا به مدرسه شبانه روزی است، اما با وجود این، شوکا بر رفتن به مدرسه و ادامه تحصیل اصرار دارد. دور بودن از خانواده و محیط جدید تجربیات متفاوتی را برای شوکا و دوستانش به ارمغان می آورد.

مصطفی تقوی امشه، سحر عقیلی، مریم دلخواسته، سولماز محمدی، سیدعلی امیدوار و عباس آستانه  در این فیلم ایفای نقش کرده اند.

– انیمیشن «هرج و مرج فضایی 2: میراثی نو» به کارگردانی «مالکوم» دی. لی» دوشنبه 26 تیرماه ساعت 18 از شبکه امید پخش می شود.

در این انیمیشن خواهیم دید: پسر لبرون جیمز بسکتبالیست معروف آمریکایی علاقه ای به حرفه پدرش ندارد و بیشتر وقت خود را صرف بازی های کامپیوتری می کند. این باعث نگرانی خانواده او می شود. پسر جیمز به طور ناگهانی وارد دنیای مجازی می شود و جیمز برای نجات او باید وارد دنیای دیجیتال شود. جیمز متوجه می شود که یک هوش مصنوعی سرکش پسرش را گروگان گرفته است. او برای نجات پسرش باید با باگز بانی در یک بازی بسکتبال بازی کند.

– فیلم سینمایی «مکس استیل» به کارگردانی «استوارت هندلر» سه شنبه 6 تیرماه ساعت 18 از شبکه امید پخش می شود.

در این فیلم بن وینچل، جاش برنر و ماریا بلو را خواهید دید: مکس پسری است که پس از سال ها به تازگی با مادرش به زادگاهش بازگشته است. پدر مکس در این شهر بر اثر انفجار در مرکز تحقیقات تولید انرژی جدید فوت کرد و اکنون او و مادرش به شهر خود بازگشته اند. مکس با قدم زدن به خانه قدیمی خود متوجه می شود که دستانش انرژی و توانایی های ویژه ای دارند…!

– فیلم تلویزیونی «هارمونیکا» به کارگردانی «سید امید حسینی» چهارشنبه 28 تیرماه ساعت 18 از شبکه امید پخش می شود.

در این فیلم خواهیم دید: پسری به نام حمید که لکنت دارد به همراه مادرش که پرستار است در خانه ای زندگی می کند. پدر حمید تقریبا یک سال پیش فوت کرد. حمید در مدرسه توسط یکی از همکلاسی هایش به نام نادر مورد آزار و اذیت قرار می گیرد که اتفاقاً او نیز از این قلدری در باشگاه در امان نیست. مادر حمید در تلاش است تا با گفتار درمانی به پسرش کمک کند که روان صحبت کند اما در گفتار درمانی نتیجه مطلوب حاصل نمی شود و خود پزشک نیز از این موضوع متعجب است. در باشگاه کشتی فردی به نام آقا رسول سرپرست باشگاه است که در هر شرایطی از حمید حمایت می کند و این حمایت برای نادر و برخی دیگر خوشایند نیست، بنابراین در یکی از تمرینات قبل از مسابقه هیچکس حاضر نیست. با حمید تمرین کند و خود آقا رسول هم با حمید مسابقه می دهد.

فاطمه گودرزی و پیام دهکردی در فیلم تلویزیونی هارمونیکا بازی کردند.

شبکه کودک

– انیمیشن سینمایی «نارگیل، اژدهای کوچک» به کارگردانی «آنتونی پاور» شنبه 24 تیرماه ساعت 14 از شبکه کودک پخش می شود.

در این انیمیشن خواهیم دید: این بهترین تعطیلات برای کوکو، اژدهای کوچک، خواهد بود. نارگیل برای رفتن به کمپ تابستانی با بهترین دوستانش اسکار و ماتیلدا هیجان زده است. اما با توجه به اژدهاهای بومی منطقه و گیاهان گوشتخوار وحشی، ماجرایی که او آرزویش را دارد دشوارتر از حد انتظار می شود. در نهایت او توانست با کمک دوستانش و دوست جدیدش ووت مشکل را حل کند.

– انیمیشن سینمایی «کاپیتان کوسه» به کارگردانی «جان استولتز و هوبرت ویلند» یکشنبه 25 تیرماه ساعت 14 از شبکه کودک و نوجوان روی آنتن می رود.

در این فیلم خواهید دید: کاپیتان کوسه با وجود جثه کوچکش قصد دارد به بزرگترین دزد دریایی دریا تبدیل شود. برای این کار فقط به یک خدمه و یک قطب نما نیاز دارد. کاپیتان کوسه در جستجوی خدمه و قطب نما برای کشتی خود، با پسر و دختری آشنا می شود که می توانند خدمه او باشند. بانی دختر یک کاپیتان نیروی دریایی است. او برای اینکه ملوان شود از کشتی پدرش فرار می کند و به طور تصادفی در کشتی کاپیتان شارک غوطه ور می شود. این اتفاق باعث شد پدرش فکر کند که کاپیتان کوسه و مایکی آن را دزدیده اند! برای همین، یک جایزه تعیین کنید.

– انیمیشن سینمایی «کارآگاه شرلوک» به کارگردانی «جان استیونسون» دوشنبه 26 تیرماه ساعت 14 از شبکه کودک پخش می شود.

در این انیمیشن خواهیم دید: کارآگاه شرلوک و دستیارش در لندن به دنبال شخصی هستند که مجسمه های کوتوله را می دزدد و باعث هرج و مرج در شهر شده است. سارا و دان که خود دو مجسمه تزئینی در باغ هستند، اخیراً رهبری مجسمه سازی را بر عهده گرفته اند. اما دزد شرور شروع به دزدیدن مجسمه ها از باغ های شهر کرده و همه جا را به آشوب کشیده است. متأسفانه یکی از باغ هایی که مجسمه های آن دزدیده می شود، باغی است که سارا و دان مسئولیت آن را بر عهده دارند. حالا این دو به کارآگاهان شرلوک و واتسون می پیوندند تا مجسمه ها را پیدا کنند.

– انیمیشن «زنبوری به نام مایا» به کارگردانی «نوئل کلیری» سه شنبه 27 تیرماه ساعت 14 از شبکه کودک روی آنتن می رود.

در این انیمیشن خواهیم دید: مایا کوچولو با این تصور که بهار دیر است و زمستان طولانی و با هدف بیدار کردن دیگران همه چیز را در کندو به هم می زند. این امر ملکه را عصبانی می کند و او قصد دارد مایا و ویلی را مجازات کند مگر اینکه آنها کار خاصی انجام دهند. مایا و ویلی با مورچه فراری برخورد می کنند که یک تخم مرغ طلایی را از شر حشرات شیطانی نجات می دهد. شرورها ماموران سوسک هستند. یک خواهر و دو برادر که به دستور برادرشان، رهبر گروه سوسک های شاخدار به نام بامبیول; آنها به دنبال تخم طلایی هستند. مامور مورچه در حین فرار مجروح می شود و این کار را به مایا و ویلی می سپارد. در طول راه، بچه مورچه ای از تخم بیرون می آید و اسمش را اسمش می گذارد. او در واقع ملکه آینده مورچه های خاکی سبز است که مورد حمله دشمن قرار گرفته است. مایا و همراهانش به شهر حشرات رسیدند و بار دیگر با گروه متخاصم درگیر شدند.

– انیمیشن “دهکده بزها – ماجراجویی فضایی” به کارگردانی “ویمینگ هونگ” چهارشنبه 28 تیر ساعت 14 از شبکه کودک پخش می شود.

در این انیمیشن خواهیم دید: کندی رهبر بزها پس از شکست دادن گرگ ها متوجه می شود که گروهی به ماه حمله کرده اند. به همین دلیل با دوستانش به ماه می رود تا با حاکم کدوهای تلخ مبارزه کند. هزاران سال است که جنگ بین گرگ و بز وجود داشته است. در آخرین جنگ بین آنها، کندی، رهبر گله بزها برنده می شود و آقای ولفی که فرمانروای گرگ ها است، شکست می خورد. به همین دلیل گله گرگ او را از دولت برکنار می کند. از طرفی پدر و مادر کندی سال ها پیش برای اکتشافات علمی به ماه سفر کرده بودند و او را به بز پیر خردمند سپردند.

گردآوری شده از رسانه فرتاک

آوین احمدی

آوین احمدی هستم سردبیر و مدیرمسئول رسانه بازتاب آنلاین که سعی میکنم آنچه در ایران و جهان میگذرد را برای شما در این وبسایت به اشتراک بگذارم

مقالات جذاب با ارزش مطالعه بالا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا