اخبار روز

جزئیات جدید حادثه شاهچراغ از زبان فرمانده استان فارس

سردار یدالله بوعلی امروز در مراسم تجلیل از خبرنگاران، این همایش را فرصت مغتنمی برای تبیین حادثه حرم دانست و از گزارش صادقانه خبرنگاران از اخبار این حادثه قدردانی کرد.

وی با ارائه توضیحاتی برای روشن شدن میزان دقیق این حادثه، اظهار کرد: این حادثه حوالی ساعت 19 روز یکشنبه 31 فروردین ماه رخ داد. مرداد در ضلع جنوبی حرم و در یکی از درهای جانبی اتفاق افتاد.

فرمانده سپاه فجر فارس افزود: تروریستی که وارد حرم شده فقط یک نفر نیست، عضو شبکه ای است که منشاء آن کشورهای اسلامی نیست، به طوری که تاکنون بیش از ده نفر دستگیر شده اند. این شبکه چندین کشور شناخته شده را در بر می گیرد.

سردار بوعلی با تاکید بر اینکه در چنین حوادثی اینطور نیست که فردی مأمور این کار شود، افزود: این تروریست یک ماه است که در شیراز مستقر است و در روز زندگی می کند. وارد خیابان فرعی شد و قبل از رسیدن به ورودی اصلی، غلاف اسلحه خود را درآورد و با خشونت وارد شد.

فرمانده سپاه فجر فارس با بیان اینکه مجموع مدت این حادثه کمتر از 40 ثانیه بوده است، افزود: در این حادثه یک نفر یک قبضه سلاح باکیفیت با 8 عدد خشاب و هر عدد خشاب 30 عدد قبضه به همراه داشت. تیر از کنار درمانگاه حرم که یکی از درهای کناری است حرکت می کند و اسلحه را بیرون می آورد. تیر شلیک می کند

وی ادامه داد: تروریست درست بیرون درب خروجی است. درب خروجی به دلیل خروج بازدیدکنندگان همیشه باز است و یکی دو نفر از نگهبانان و خدام جلوی در حضور دارند تا آنها را راهنمایی کنند.

سردار بوعلی افزود: این تروریست ابتدا به دو نیروی جلوی در تیراندازی می کند که یکی از آنها خادم و دیگری نیروهای امنیتی هستند و خادم نیز در این راه به شهادت رسید و نیروی انتظامی ما محمد جهانگیری نیز به شهادت رسید. در جریان است.» دیروز عصر در بیمارستان.

وی ادامه داد: پس از آن دو نفر دیگر، یک خدمتکار و یک محافظ تیر غذا می خورند و بعد از آن با ورود به حرم با خانمی در یکی دو متری او برخورد می کند. تیر اصابت.

فرمانده سپاه فجر فارس با بیان اینکه تمامی تیراندازی ها در راهرو و دروازه جلو شلیک می شد، اظهار داشت: پس از ورود تروریست به لایه دوم حفاظت حرم، نیروهای امنیتی لباس شخصی ما که در حال گشت زنی در منطقه بودند، صدای … عکس ها تیر به محل حادثه می روید.

4 نگهبان در همان منطقه بودند

سردار بوعلی اشاره می کند که این فرد 240 ساله است تیر و خواست داخل حرم شود و گفت: پس از ورود به صحن تیر ابتدا یکی از ماموران ما به سمت تروریست تیراندازی می کند و باعث می شود مسیرش عوض شود و شلیک دوم حواس او را پرت می کند. اینجا یک نیروی حرام بسیجی شجاعانه از پشت به سمت او می رود و او را به زمین هل می دهد و در اینجا نیروهای امنیتی در عرض 4 ثانیه به نقطه ای می رسند که تروریست روی زمین گیر می کند و مراحل دستگیری را تکمیل می کند.

وی تاکید کرد: همه این اتفاقات در کمتر از 40 ثانیه رخ داد و در نهایت 6 مجروح داشتیم که مورد اصابت گلوله قرار گرفتند و 2 نفر مجروح شدند.

سردار بوعلی با اشاره به اینکه تروریست حامل فندک و بنزین بود، افزود: دو نفر از مجروحان از نیروهای امنیتی ما هستند که یکی از آنها شب گذشته به شهادت رسید و یک نفر در بیمارستان بستری است. .

وی در پایان از شهدای شیراز دعوت کرد تا در مراسم تشییع پیکر مطهر دو شهید این حادثه که صبح فردا در بقعه مقدسه برگزار می شود، شرکت کنند.

رئیس سازمان رسانه ای بسیج فارس نیز در این مراسم از خدمات یک ساله خبرنگاران تقدیر کرد.

هادی رضایی همزمانی این همایش و حمله تروریستی را فرصت مغتنمی برای توضیح این موضوع دانست.

حادثه چراغ جادوی دروغین به روایت خناسان و معندین

احمد پهلوانیان مدیرکل صدا و سیمای استان فارس ضمن خیر مقدم به خبرنگاران، شهادت خادم و مدافع امنیت حرم شاهچراغ (ع) را تسلیت گفت. گفت: ایام محرم و صفر ایام پیامبر است، همان رسالتی که بر دوش خبرنگاران و به تعبیر رهبر انقلاب سربازان جنگ نرم است.

پهلوانیان تصریح کرد: حمله تروریستی به حرم برای ما ضرر بود اما آنچه در این امر مهم است تامین امنیت روانی در کنار امنیت مدافعان امنیت است.

وی تاکید کرد که آنچه در این حمله تروریستی رخ داد حقیقت دارد. وی گفت: در ماجرای سال گذشته، معدنین و خناسان روایت قابل قبول و تکذیبی ارائه کردند که «کار خودشان» بوده است و زمانی که عاملان حادثه دستگیر و اعدام آنها برنامه ریزی شد، امثال علی نژاد و … جریان رسانه های جدید که این دو نفر کارگر ساده هستند و اعدام نمی کنند و غیره. اما کمتر از 40 روز از اعدام آنها نگذشته بود که مشخص شد این خط روایی دروغ و کذب است.

پهلوانیان تاکید کرد: این حادثه اگرچه یک خسران بود، اما از زاویه ای دیگر، خلاف واقع جادویی روایت خناسان و معندین بود.

در مدیریت شهری، ایجاد اعتماد مهم است

شهردار شیراز حمله تروریستی به حرم شاهچراغ سلام الله علیها و شهادت دو تن از هموطنانمان را محکوم کرد و گفت: یکی از پل های ارتباطی مردم و متولیان حوزه رسانه امروز است. «در دنیا حداقل بیست یا سی سال گذشته به عنوان عصر انفجار اطلاعات، و اگر قبلاً گفته شود: دهکده جهانی اکنون کلبه جهانی است. اگر کسی در کلبه پلک بزند، همه می دانند.

وی تاکید کرد: در عصر انفجار اطلاعات همه تشنه اطلاعات و اخبار هستند و به همین دلیل خبرنگاران وظیفه سنگینی دارند.

اسدی با طفره رفتن از وظایف شهرداری توضیح داد: «هیچ سازمانی به اندازه شهرداری مسئولیت ندارد.» پلیس در همه کارها 150 وظیفه دارد اما بیش از دو برابر یعنی حدود 355 وظیفه.

شهردار شیراز گفت: جامعه مرخصی نمی گیرد، جامعه شبانه روز کار می کند و باید ارتباط درست و منطقی بین جامعه و ذینفعان برقرار شود.

وی ادامه داد: ذینفعان ما همه انسان هستند، شهروند درجه یک و دو نداریم. حتی شهروندان غیرمجاز نیز از خدمات شهری استفاده می کنند و ما باید برای همه خدمات ارائه دهیم.

وی با تاکید بر اینکه اعتمادسازی در مدیریت شهری مهم است، گفت: متأسفانه این اعتماد مخدوش است، برخی موارد سوء قصد است و به مردم اطلاع رسانی می کنیم. اما برخی از بدیهیات نیز انتقاد می کنند.

شهردار شیراز گفت: کار خبرگزاری ها حرفه ای است. من از شما می خواهم که به همه دولت ها و به ویژه جامعه کمک کنید و از انتشار کارهایی که در جامعه انجام می شود و امید می آورد بدون تبلیغاتی بیشتر از آنچه انجام می شود دریغ نکنید.

بیشتر بخوانید:

.۲۱۶۲۲۰

نگین یوسف پور

نگین یوسف پوریان هستم از شهر سمنان و بعنوان سردبیر این رسانه جدیدترین اخبار روز رو برای شما قرار میدم

مقالات جذاب با ارزش مطالعه بالا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا