اخبار روز

جریمه 1.1 میلیاردی برای یک شرکت داروسازی متخلف


به گزارش پی ام آپ، روابط عمومی سازمان غذا و دارو اعلام کرد: در پی تشدید نظارت های سازمان غذا و دارو در ساخت، واردات، توزیع و داروخانه ها، گران فروشی شرکت داروسازی الهوی محرز و بر اساس گزارش های ارائه شده. توسط این سازمان، کمیسیون ماده 11 دانشگاه علوم پزشکی تهران و ایران، به دلیل عدم ارائه دفاعیه یا حتی حضور نمایندگان شرکت مذکور در جلسات رسیدگی، سازمان تعزیرات حکومتی شرکت متخلف را محکوم کرد. پرداخت 1100 میلیارد تومان جریمه نقدی معادل 5 برابر تخلف و پلمپ پروانه واحد.

بر این اساس از کل سبد دارویی این شرکت به دلیل گران فروشی های مکرر دستور توقف فروش 6 محصول صادر شده است اما بدون اصلاح رویه و ادامه روند گران فروشی پس از صدور سفارش اقدام به انحصار فروش کرده است. و عرضه کلیه محصولات خود را متوقف کند.

روابط عمومی سازمان غذا و دارو در ادامه تاکید کرد: رسالت سازمان غذا و دارو همواره حفظ حقوق بیماران در کنار حمایت از تولیدات داخلی بوده است، اما به دلیل وظایف ذاتی خود در زمینه نظارت و نظارت حمایت از حقوق بیماران، هیچ گونه کم ارزشی، گران فروشی، احتکار و تخلفی را که تأثیر مستقیم بر سلامت و اقتصاد بیمار داشته باشد، برنخواهد داشت و در این زمینه نقش جدی ایفا خواهد کرد.»

روزنامه شرق به نقل از مدیر عامل شرکت داروسازی الحاوی نوشت: این کارخانه با ارسال نامه ای به سازمان غذا و دارو، از تعلیق و اخراج 500 نفر از کارکنان این کارخانه خبر داده و دلیل این امر را “غیرعادی و غیرعادی” عنوان کرده است. غیر مجاز”. اقدامات سازمان غذا و دارو و الذکر دارو با توقف کارتبل محصولات الحاوی».

در این گزارش آمده است: مدیر عامل الهاوی حق پیگیری قانونی را برای خود محفوظ داشته و مستقیماً عواقب و زیان های این اقدام را متوجه مدیران سازمان غذا و دارو کرده است.


آوین احمدی

آوین احمدی هستم سردبیر و مدیرمسئول رسانه بازتاب آنلاین که سعی میکنم آنچه در ایران و جهان میگذرد را برای شما در این وبسایت به اشتراک بگذارم

مقالات جذاب با ارزش مطالعه بالا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا