اخبار ورزشی

جدال الکویت و الدیل برای رهبری/ بازی مهم شهید شاملی در روز استراحت سپاهان

به گزارش خبرنگار پی ام آپ، پس از گذشت دو روز از مرحله گروهی بیست و پنجمین دوره مسابقات هندبال مردان جام ملت های آسیا (2023) که از روز پنجشنبه 20 خرداد ماه 1402 در ایران و به میزبانی استان اصفهان برگزار می شود، امروز شنبه 23 خرداد، سومین بازی گروه های اول و دوم، دوم برگزار می شود و شاهد پنج بازی متوالی از ساعت 10 صبح تا 18 خواهیم بود.

روز گذشته اتفاقات تلخ و جذابی در سالن 4 آبان مجموعه ورزشی نقش جهان رخ داد. در گروه دوم اولین تساوی این رقابت ها به ثبت رسید، سپاهان شهید شاملی از ایران اولین شکست خود را پس از پیروزی متحمل شد و دیگر سپاهان نماینده کشورمان در مقابل الریان قطر مقابل پرشور خود شکست را جبران کرد. هواداران با پیروزی مقابل الکاظمه کویت.

با توجه به نتایج دیدارهای روز دوم، الکاظمه کویت با دو امتیاز و بهترین تفاضل گل در صدر جدول گروه اول قرار دارد و نماینده عمان که اولین بازی خود را انجام داده در رده دوم قرار دارد. الریان قطر با یک بازی کاهش در رده سوم قرار دارد و سپاهان با دو امتیاز به عنوان چهارمین تیم چهارم و تی اسپورت هند بدون امتیاز در انتهای جدول قرار دارند.

در گروه دوم، الکویت کویت که تا به اینجا هر دو بازی خود را با پیروزی پشت سر گذاشته است، با چهار امتیاز صدرنشین است. الدیل قطر که شکست غیرقابل پیش بینی مقابل النجمه بحرین متحمل شد، دوم شد و النجمه که برای ماندن در جدول به برد نیاز داشت، سوم شد. اردوی شهید شمالی ایران با یک برد و یک باخت چهارم است و تیم های باشگاهی نوجوانان چین و تاشکند ازبکستان با یک امتیاز انتهای جدول هستند.

امروز از بین پنج دیدار برگزار شده، نماینده هند و الریان قطر از گروه اول اولین بازی را برگزار خواهند کرد. سپس در گروه دوم تاشکند ازبکستان میزبان نیروی زمینی شهید شاملی خواهد بود. نجمه بحرین و باشگاه جونیور چین از گروه دوم، سومین دیدار را برگزار خواهند کرد. تیم های الکاظمه کویت و نماینده عمان آخرین دیدار گروه اول را برگزار می کنند و در دیدار پایانی نیز تیم الکویت از گروه دوم کویت در دیداری معتبر به مصاف الدیل قطر می رود.

باشگاه تی اسپورت هند – الریان قطر

دیدارهای روز سوم از ساعت 10 صبح با تیم جوان و کم تجربه تی اسپورت کلاب هند برابر نماینده قدرتمند قطر الریان آغاز می شود. همانطور که گفته شد هندی ها بدون تیم خود و با چند بازیکن جوان پا به اصفهان گذاشته اند و اگر چهار بازیکن ایرانی در این تیم نبودند می توانستند از دو بازی قبلی با باخت های بزرگ تری بیرون بیایند. آنها بدون شکست هستند و پس از دریافت 78 گل در دو بازی قبلی خود، مطمئنا به دنبال شکستی شایسته مقابل الریان خواهند بود.

جدال الکویت و الدیل برای رهبری/ بازی مهم شهید شاملی در روز استراحت سپاهان

الریان قطر اما شرایط کاملا متفاوتی نسبت به نماینده هند دارد. قطری ها که همیشه تیم های قدرتمند و رقابتی در هندبال داشته اند، امید زیادی دارند که الریان بتواند از مرحله گروهی عبور کند و به فینال راه پیدا کند. الریان پس از پیروزی مهم و ارزشمند روز اول مقابل سپاهان دیروز استراحت داشت و امروز برای تثبیت جایگاه اول و تسهیل کار صعود باید یک بازی احتمالا آسان و بدون دردسر مقابل تی اسپورت هند انجام دهد تا آماده شود. برای مرحله نیمه نهایی

تاشکند ازبکستان – نیروی زمینی شهید شاملی ایران

تاشکند از ازبکستان از ساعت 12 به مصاف نیروی زمینی شهید شاملی از ایران می‌رود. ازبک‌ها در دو روز اخیر دومین تیم ضعیف‌ترین تیم هندبال جام باشگاه‌های آسیا بودند و پس از شکست 39 بر 26 مقابل الدیل. در بازی دوم از باشگاه جونیور چین ریکاوری نکرد و بازی با تساوی 25 بر 25 به پایان رسید. تیم های تاشکند با بدترین تفاضل گل در رده ششم گروه دوم قرار دارند و هم اکنون جزو تیم های حذف شده محسوب می شوند.

جدال الکویت و الدیل برای رهبری/ بازی مهم شهید شاملی در روز استراحت سپاهان

نیروی زمینی شهید شاملی ایران یکی از امیدهای ما برای صعود به سکو است. نقم زهدانی اولین بازی خود را مقابل جونیور کلاب چین نسبتاً خوب آغاز کرد و پس از پیروزی در آن دیدار در دیدار دوم مقابل آلکویت کویت مدافع عنوان قهرمانی ناتوان شد و با نتیجه 40 بر 30 شکست خورد و دو امتیاز را از آن خود کرد. شهید شاملی در حال حاضر جز با غلبه بر تاشکند ازبکستان راهی برای صعود به نیمه نهایی ندارد و اگر شاگردان مسعود ظهرابی با تمرکز وارد اتاق شوند می توانند دو امتیاز دیگر را به ارمغان بیاورند.

نجمه بحرین – باشگاه جوانان چین

یکی دیگر از دیدارهایی که نتیجه آن از قبل مشخص شده است، دیدار نجمه بحرین و باشگاه جونیور چین خواهد بود. نجمه بحرین در روز اول بازی سخت و نزدیکی با الکویت کویت داشت و علیرغم نمایش بسیار خوب 38 بر 36 شکست خورد و در آستانه از دست دادن فرصت صعود بود اما در بازی دوم و با وجود عملکرد بد در بازی اول. آنها در نیمه دوم پیروز شدند و جام برگشتند و با پیروزی مهم 28 بر 26 مقابل الدیل، اکنون شانس بیشتری نسبت به الدحیل و ارتش برای صعود به نیمه نهایی دارند.

جدال الکویت و الدیل برای رهبری/ بازی مهم شهید شاملی در روز استراحت سپاهان

اگرچه نجمه یک تیم خوب و یکپارچه محسوب می شود، اما تیم جونیور کلاب چین جوان است. چینی ها در دو بازی اخیر بسیار حرفه ای و بدون ترس بازی کردند اما در لحظات پایانی نمی توانند به هدف خود برسند. نوجوانان چین با اختلاف هفت گل مغلوب شهید شاملی شدند و مقابل تاشکند ازبکستان با وجود شانس بالای پیروزی، برد را با تساوی دیرهنگام معاوضه کردند و حالا باید به دنبال بهترین جایگاه در مرحله گروهی باشند. .

الکاظمه کویت – نماینده عمان

الکاظمه از کویت و نماینده عمان از ساعت 14 دومین و آخرین دیدار گروه اول را برگزار می کنند. سپاهان امروز استراحت می کند و نماینده عمان برای انجام دومین بازی وارد زمین می شود. الکاظمه در اولین بازی خود، باشگاه جونیور چین را شکست داد، اما شادی آنها تا روز دوم ادامه نداشت. الکاظمه در نبردی تاثیرگذار و سرنوشت ساز مقابل سپاهان، جو سالن و تماشاگران را در اختیار گرفت و در نهایت باخت 30 بر 28 را پذیرفت و البته همچنان شانس صعود به جمع چهار تیم برتر را داشت.

جدال الکویت و الدیل برای رهبری/ بازی مهم شهید شاملی در روز استراحت سپاهان

نماینده عمان پس از استراحت در بازی افتتاحیه، صبح دیروز به مصاف تی اسپورت کلاب هند رفت و با کمترین مشکل به دو امتیاز نخست رسید. نماینده عمان که شانس زیادی برای صعود به نیمه نهایی ندارد باید به مصاف الکاظمه برود که از شکست در بازی روز گذشته به شدت ناراحت است. در صورت شکست نمایندگان عمانی مقابل الکاظمه، سپاهان در بازی آخر محکوم به برد پرگل خواهد بود و در صورت برد عمان، کار شاگردان وسلین ویوویچ کمی آسانتر می شود.

الکویت کویت – الدحیل قطر

اما دیدار پایانی دور سوم مرحله گروهی جام باشگاه های آسیا هندبال مردان بهترین بازی امروز خواهد بود. دو تیم مقابل هم صف آرایی می کنند که هدفشان نه صعود در گروه و نه کسب مقام اول بلکه کسب عنوان قهرمانی است. الکویت هر دو بازی خود را مقابل النجمه و شهید شاملی به بهترین شکل ممکن برد و در صورت پیروزی مقابل الدحیل قطر اولین تیمی خواهد بود که به مرحله نیمه نهایی صعود می کند. الکویت در دور قبل پیروز شد و می خواهد از عنوان خود دفاع کند.

جدال الکویت و الدیل برای رهبری/ بازی مهم شهید شاملی در روز استراحت سپاهان

الدحیل نیز با وجود اینکه در دیدار افتتاحیه مقابل تاشکند ازبکستان که 13 گل بین دو تیم به ثمر رسیده بود، با وجود پیروزی بدون مشکل و با اختلاف به نجمه بحرین، به دلیل دست کم گرفتن تیم حریف شکست خورد. الدحیلی ها در نیمه اول مقابل النجمه پیروز شدند اما در نیمه دوم بازی به شکلی چرخید که به جای دو تیم چهار امتیازی، سه تیم دو امتیازی برای صعود به مصاف هم رفتند. گروه دوم گروه مرگ است و قطعا دو تیمی که شایسته حضور در نیمه نهایی هستند به جمع چهار تیم برتر راه نمی یابند.

آوین احمدی

آوین احمدی هستم سردبیر و مدیرمسئول رسانه بازتاب آنلاین که سعی میکنم آنچه در ایران و جهان میگذرد را برای شما در این وبسایت به اشتراک بگذارم

مقالات جذاب با ارزش مطالعه بالا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا