اخبار روز

پذیرفته‌شدگان دانشجویان برای آزمون ارشد، میتوانند از هفته آینده شروع به ثبت نام کنند!

مشاور رئیس سازمان سنجش آموزش کشور به اطلاع داد که ثبت‌نام همهٔ پذیرفته‌شدگان آزمون کارشناسی ارشد سال ۱۴۰۲ دانشگاه آزاد اسلامی از هفتهٔ آینده آغاز خواهد شد.

نتایج آزمون کارشناسی ارشد ناپیوسته دانشگاه‌ها و مؤسسات آموزش عالی وابسته به وزارت علوم، تحقیقات و فناوری و دانشگاه آزاد اسلامی از طریق درگاه اطلاع‌رسانی سازمان سنجش آموزش کشور قابل مشاهده است.

متقاضیانی که هم در ردیف پذیرفته‌شدگان یکی از دانشگاه‌ها و مؤسسات آموزش عالی وابسته به وزارت علوم و هم در ردیف پذیرفته‌شدگان دانشگاه آزاد اسلامی قرار گرفته‌اند، بایستی در یکی از کدرشته‌محل‌های قبولی ثبت‌نام کنند.

در آزمون کارشناسی ارشد سال ۱۴۰۲، شرکت‌کنندگان می‌توانند با مراجعه به سامانه آموزشیار به آدرس edu.iau.ac.ir و واحدهای دانشگاهی مربوطه، ثبت‌نام خود را تکمیل کنند. این ثبت‌نام از ساعت ۱۰:۰۰ صبح روز دوشنبه ۲۰ شهریور تا روز چهارشنبه ۲۲ شهریور امکان‌پذیر است.

پذیرفته‌شدگان دانشگاه آزاد اسلامی باید در زمان مشخص شده و با مدارک لازم، به واحد دانشگاهی محل پذیرش خود مراجعه کنند. همچنین، پذیرفته‌شدگان دانشگاه‌ها و مؤسسات آموزش عالی به جز دانشگاه آزاد اسلامی می‌توانند جهت کسب اطلاعات در خصوص تاریخ، نحوه و مدارک لازم برای ثبت‌نام، به درگاه اطلاع‌رسانی دانشگاه‌های محل قبولی خود مراجعه کنند.

در آزمون کارشناسی ارشد سال ۱۴۰۲، تعداد ۴۷۱ هزار و ۵۲۸ نفر ثبت‌نام کردند، که از این تعداد ۲۵۵ هزار داوطلب زن و ۲۱۶ هزار و ۵۲۸ داوطلب مرد در ۶ گروه آزمایشی و ۱۳۴ کدرشته به رقابت پرداختند و ۳۵۵ هزار نفر مجاز به انتخاب رشته شدند.

نگین یوسف پور

نگین یوسف پوریان هستم از شهر سمنان و بعنوان سردبیر این رسانه جدیدترین اخبار روز رو برای شما قرار میدم

مقالات جذاب با ارزش مطالعه بالا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا