اخبار روز

فرصتی ناب برای سهامداران؛ ثبت‌نام سود سهام عدالت در روز پنج‌شنبه با افزایش سهم‌ها تا ۳ برابر!

در سال ۱۳۸۵، برخی از افراد توانستند سهام عدالت خود را دریافت نکنند و در میان جاماندگان این سهام، اشخاص تحت حمایت نهادهایی مانند کمیته امداد، سازمان بهزیستی و سه دهک درآمدی قرار گرفتند. در سال ۱۴۰۰، سود سهام عدالت دو برابر شده و مرحله اول این سود به سهامداران پرداخت شده است. مرحله دوم این واریزها نیز تا انتهای اسفند ادامه خواهد داشت. دارندگان سهام عدالت امکان دریافت وام‌های کوچک از بانک‌ها را بدون نیاز به ضامن دارند.

مشاور رئیس سازمان بورس در امور سهام گفت: زمان واریز سود سهام از طریق رسانه های رسمی از جمله صدا و سیما اعلام می شود.

مهدی حاجی وند اظهار داشت که اخبار منتشر شده درباره تأخیر در واریز سود سهام عدالت از اول شهریور، غیردقیق است. وی افزود که جلسات مجامع برخی از شرکت‌های سرمایه‌گذاری در سبد سهام عدالت همچنان برگزار می‌شوند.

پس از انجام این جلسات، ۴ ماه زمان خواهد بود تا سود سهام عدالت تخصیص پیدا کند و پس از آن شرکت‌ها مسئولیت توزیع این سود را بر عهده خواهند داشت.

مشاور رئیس سازمان بورس در امور سهام در فرآیند پرداخت سود سهام گفت: در حال حاضر سودی تقسیم نمی شود و زمانی که تقسیم سود سهام صورت می گیرد از طریق رسانه های رسمی از جمله صدا و سیما اعلام می شود. تلویزیون .

حاجی وند افزود: همچنین سهامداران برای دریافت سود سهام خود مبلغی را پرداخت نکنند و سود به صورت خودکار از طریق شماره شبای ثبت شده در سپرده گذاری مرکزی به آنها واریز می شود./اندیشه معاصر

فهرست دریافت سود سهام

وزیر اقتصاد اعلام کرد که لیست افراد واجد شرایط برای دریافت سهام عدالت به‌روزرسانی شده است و دیروز نامه‌ای جدید به معاون اول رئیس‌جمهور برای ارائه در جلسه هیئت دولت ارسال کرده‌ایم. او اظهار داشت: “تخصیص سهام به تعداد حدود ۴.۵ تا ۵ میلیون نفر مورد بررسی قرار گرفته است.”

سید احسان خاندوزی وزیر اقتصاد و دارایی در گفتگو با خبرنگار ما در پاسخ به سوالی در خصوص سهام بازماندگان و کمبود احتمالی منابع گفت: ما برای بازماندگان منابع داریم، دولت این منابع را دارد. آن را به داغدیده، دو سال گذشته. زمانی که ما برای جلب موافقت هیئت حاکمه تلاش کردیم، نهادهای صاحب سهام و صنعت حاضر به واگذاری سهام نبودند. سلام های جدید

وی تصریح کرد: دیروز مجدداً نامه جدیدی به آقای مخبر معاون اول رئیس جمهور ارسال کردیم که در آن تعداد افرادی که مستحق و باید عدالت باشند را به روز رسانی کردیم تا آن را به شورای حکومتی پیشنهاد دهند تا سهام را بفروشند. احتمالاً هیچ مشکلی ایجاد نکرده است و ما فکر می کنیم وزرا با آن موافقت خواهند کرد. ما آن را برای درج در دستور کار هیئت اجرایی برای آقای مخبر فرستادیم.

پیش بینی حقوق صاحبان سهام برای 5 میلیون سهم باقی مانده

خاندوزی با تاکید بر اینکه امیدواریم امسال این وعده محقق شود، گفت: سهامی که تاکنون توسط دولت تامین شده، افرادی که تحت پوشش نهادهای حمایتی هستند و یک میلیون و 500 هزار نفر از حقوق صاحبان سهام خارج شدند. مشارکت.» در دهه 1980، پیش بینی سهام در مجموع برای حدود 4.5 تا 5 میلیون نفر انجام شد، حتی برای افرادی که در دوره اول ثبت سهام انجام داده بودند و واجد شرایط بودند اما سهام را دریافت نکردند.

امکان انجام واگذاری سهام سرمایه تا دو ماه پس از تصویب در شورای دولت

وی در پاسخ به سوالی مبنی بر پیش بینی زمان سهامدار شدن بازماندگان، پاسخ داد: اعطای سهام به بازماندگان نیاز به زمان ندارد، بلکه مصوبه شورای حاکمیت است. در صورت موافقت وزارتخانه های صاحب شرکت نفت یا صنعتی، مراحل اعطای سهام طی یک تا دو ماه تکمیل می شود. امیدواریم این پیشنهاد به سرنوشت پیشنهاد سال گذشته که رد شد دچار نشود.

سهامداران برای دریافت سود سهام نیازی به ثبت نام جدید ندارند و افرادی که سال گذشته سود سهام خود را دریافت کرده اند نیز می توانند امسال آن را دریافت کنند.

به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان، مشاور رییس سازمان بورس در امور سهام عدالت اظهار داشته است که سهامداران باید توجه داشته باشند که اخبار مربوط به سهام عدالت را تنها از منابع معتبر و رسمی پیگیری کنند.

همچنین، مهدی حاجی وند تصریح کرده است: “سهامداران مشمول سهام عدالت برای دریافت سود جدید نیازی به ثبت نام دوباره ندارند، و افرادی که در سال گذشته سود خود را دریافت کرده‌اند، می‌توانند امسال نیز به دریافت سود ادامه دهند.”

وی اضافه کرده است: “در صورتی که برخی از افراد شماره شبای بانکی‌شان مسدود شده باشد، امکان وارد کردن شماره شبای جدید در سامانه سجام وجود دارد. با انجام این کار، این افراد می‌توانند منتظر دریافت سود در سال جاری بمانند، طبق اعلام رسمی که از طریق منابع معتبر و رسمی منتشر می‌شود.”

حاجی وند در خصوص ثبت نام برای دریافت سهام نیز گفت: در حال حاضر ثبت نام سهام انجام نمی شود، اینکه برخی سایت ها آگهی ثبت نامی را نشان می دهند کلا تقلبی است و نباید هزینه و مدارکی برای ثبت ارائه کرد. سلام. جدید

سود سهام چه زمانی پرداخت می شود؟

وی همچنین در خصوص زمان و میزان احتمالی سود سهام جدید اظهار داشت: به روش سنتی مجامع شرکتی، این سود ثبت و دریافت می‌شود و پس از ابلاغ به حساب افراد واریز می‌شود. جلسه برگزار خواهد شد. نمی توان تخمین دقیقی از میزان و زمان سود سهام داد و مردم باید منتظر بمانند. در نهایت سهامداران دقت داشته باشند اخبار مربوط به سهام عدالت را فقط از منابع رسمی پیگیری کنند.

مشاور رئیس سازمان بورس در امور سهام گفت: در حال حاضر ثبت نام سهام انجام نمی شود. سهامداران باید اخبار سهام عدالت را فقط از منابع رسمی دنبال کنند.

زمان دقیق پرداخت سود سهام مشخص شد. سود سهام در سال آینده چقدر خواهد بود؟ افزایش سود سهام در سال آینده آیا سود سهام در تاریخ مشخص شده پرداخت می شود؟ ذینفعان سود سهام چه کسانی هستند؟

حاجیوند مشاور رئیس امور سهام سازمان بورس گفت: سهامداران سهام برای دریافت سود سهام نیازی به ثبت نام مجدد ندارند و افرادی که در سال گذشته سود سهام خود را دریافت کرده اند نیز می توانند آن را دریافت کنند.

وی در ادامه توضیح داد: ممکن است برخی از افراد شماره شبای بانکی مسدود شده داشته باشند. آنها می توانند شماره شبای جدید خود را از طریق سامانه سجام وارد کرده و بر اساس اعلام رسمی رسانه های معتبر و رسمی منتظر برنده شدن در سال جاری باشند.

مهدی حاجی‌وند نیز درباره ثبت‌نام برای دریافت سهام عدالت تصریح کرد: “در حال حاضر هیچگونه ثبت‌نامی برای دریافت سهام عدالت انجام نمی‌شود. تبلیغاتی که در برخی از وب‌سایت‌ها مشاهده می‌شود، کاملاً کلاهبرداری است و افراد نباید هیچگونه هزینه یا ارائه مدارکی را بابت ثبت‌نام پرداخت کنند.”

وی همچنین درباره زمان و میزان احتمالی سود سهام عدالت توضیح داد: “معمولاً پس از برگزاری جلسات مجامع شرکت‌ها، سود سهام عدالت شناسایی و اعلام می‌شود و سپس از طریق سپرده‌گذاری به حساب‌های افراد واریز می‌شود. تا زمانی که این جلسات برگزار نشوند، نمی‌توان دقیقاً پیش‌بینی کرد که سود جدید چه زمانی و به چه میزان ارائه خواهد شد. بهتر است افراد منتظر بمانند. همچنین توصیه می‌شود که اخبار مربوط به سهام عدالت را تنها از منابع معتبر و رسمی پیگیری کنند.”

شرایط دریافت وام سهام عدالت چیست؟

همه سهامداران می توانند این وام را دریافت کنند. چه کسانی که راه مستقیم را برای فروش سهام خود انتخاب کردند و چه آنهایی که راه غیرمستقیم را انتخاب کردند.

– اولین شرط دریافت این وام داشتن حساب نزد بانک ملی است. پس از آن متقاضیان می توانند از طریق درخواست های بانکی برای دریافت وام اقدام کنند.

– شرط دوم این است که متقاضی باید کارت هوشمند ملی داشته باشد.

– ثبت نام در سامانه سجام و احراز هویت از دیگر الزامات مهم است.

-علاوه بر این، تنها افرادی می توانند وام سهام عدالت بانک ملی را دریافت کنند که هیچ سهمی از سبد سهام خود را نفروخته باشند. اگر ذینفعان حتی بخشی از پرتفوی خود را فروخته باشند، نمی توانند وام دریافت کنند.

احسان خاندوزی در مراسم رونمایی از گواهی سپرده نفت و میعانات گازی فاز دوم سود سهام عدالت، گفت: سازمان بورس پیگیر پرداخت سه شرکت باقی مانده است. انشالله تا آخرش تیر مرحله دوم پرداخت سود سهام است.

مجید عشقی رئیس سازمان بورس در این خصوص گفت: طی یکی دو روز آینده سه شرکت پالایش نفت بندرعباس، مجتمع فولاد مبارکه و صنایع پتروشیمی خلیج فارس، سود خود را واریز می کنند و سپس سود خود را واریز می کنند. دوم.» در این مرحله سود سهام به سهامداران پرداخت می شود.

در دوره دولت نهم، سهام عدالت به برخی از اشخاص اختصاص یافت. این ثبت‌نام تنها برای افرادی که تحت پوشش کمیته قرار داشت، انجام شد. با این حال، افراد دیگری نیز وجود دارند که واجد شرایط سهام عدالت هستند، اما تاکنون سهامی دریافت نکرده‌اند. در خرداد و تیر ۱۴۰۱، اخباری مبنی بر ثبت‌نام باقی‌مانده‌ی دریافت‌کنندگان سهام منتشر شد. قرار بوده که در سال جدید، این افراد نیز بتوانند ثبت‌نام کنند، اما هنوز هم اخباری درباره آن‌ها منتشر می‌شود.

سید احسان خاندوزی در جلسه مجلس، به دستاورد تحقق ۱۰۰ درصدی واگذاری اوراق مالی که در بودجه ۱۴۰۱ پیش‌بینی شده بود، اشاره کرد. او افزود: “در پر کردن کسری‌های بودجه دولت، یکی از راه‌هایی که در سال‌های اخیر مورد استفاده قرار گرفته است، استفاده از اوراق مالی (صکوک) به منظور جذب سرمایه از مردم برای تامین مخارج دولتی بوده است.”

نگین یوسف پور

نگین یوسف پوریان هستم از شهر سمنان و بعنوان سردبیر این رسانه جدیدترین اخبار روز رو برای شما قرار میدم

مقالات جذاب با ارزش مطالعه بالا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا