اخبار روز

شهری که زندگی در آن آسان بود، تیمگاد!/عکس

بین 10 هزار تا 15 نفر در یک شهر کلاسیک رومی زندگی می کردند که ظاهری نظامی داشت و تمام خیابان ها در زوایای قائم از یکدیگر عبور می کردند. اطراف شهر را دیوارهای بلندی احاطه کرده بود و ورود و خروج از چهار دروازه در چهار جهت اصلی انجام می شد. بقایای یک کتابخانه عمومی، یک میدان، یک سالن تئاتر با ظرفیت 4000 نفر و تعدادی حمام عمومی گواه بر خوشایند بودن زندگی در این شهر است.

تیمگاد این شهر رومی باستانی در الجزایر است. این شهر در بین علاقه مندان به تاریخ و گردشگرانی که می خواهند ساختمان های باستانی و خرابه های دوران روم را کشف کنند بسیار محبوب است.

تیمگاد در کوه های اورس، در حدود 35 کیلومتری شرق باتان واقع شده است. امپراتور تراژان در سال 100 پس از میلاد شهر تیمگاد را تأسیس کرد.این شهر پس از فروپاشی امپراتوری روم توسط قبایل بربر مورد حمله قرار گرفت و سرانجام در قرن هشتم با حمله اعراب ویران شد. این یکی از زیباترین شهرهای رومی شمال آفریقا است.

بقایای شهر تیمگاد یکی از بهترین نمونه های باقی مانده از طرح شبکه ای است که در شهرسازی رومی استفاده می شود و به همین دلیل اهمیت دارند. عنوان تیمگاد “پمپئی آفریقا” در سال 1982 به این شهر اختصاص یافت فهرست میراث جهانی یونسکو به ثبت رسیده و یکی از محبوب ترین جاذبه های گردشگری الجزایر است.

شهر تیمگاد

تیمگاد نمونه ای عالی از معماری و طراحی رومی است. این محوطه باستانی زمانی یکی از گذرگاه های اصلی کوه های اوراس بوده است صحرای آفریقا کنترل می شود

بین 10000 تا 15000 نفر در یک شهر کلاسیک رومی زندگی می کردند که ظاهری نظامی داشت و تمام خیابان ها در زوایای قائم از یکدیگر عبور می کردند. اطراف شهر را دیوارهای بلندی احاطه کرده بود و ورود و خروج از چهار دروازه در چهار جهت اصلی انجام می شد. بقایای یک کتابخانه عمومی، یک میدان، یک سالن تئاتر با ظرفیت 4000 نفر و تعدادی حمام عمومی گواه بر خوشایند بودن زندگی در این شهر است.

شهر تیمگاد

شهر تیمگاد

شهر تیمگاد

شهر تیمگاد

شهر تیمگاد

نگین یوسف پور

نگین یوسف پوریان هستم از شهر سمنان و بعنوان سردبیر این رسانه جدیدترین اخبار روز رو برای شما قرار میدم

مقالات جذاب با ارزش مطالعه بالا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا