اخبار روز

تکلیف یکسان سازی حقوق بازنشستگان در مجلس مشخص شد


به گزارش خبرنگار منی بان اختاز 100، محمدرضا صباغیان بافقی نماینده مهریز، بافق، بهاباد، خاتم و ابرکوه در جلسه علنی امروز (دوشنبه 12 مهرماه) مجلس در تذکر اساسنامه با استناد به ماده 180 ق.م. در اساسنامه داخلی مجلس آمده است: بر اساس این ماده قانون برنامه هفتم باید دو سال پیش به مجلس ارائه می شد که نشان می دهد دولت و حتی مجلس چندان به قانون اعتماد ندارند. از هواپیما به همین دلیل می بینیم که قانون برنامه با اجرای 9 درصد یا گاهی تا 25 درصد همراه است.

نماینده مردم مهریز، بافق، بهاباد، خاتم و ابرکوه در مجلس اضافه کرد: همه انتظار داشتیم که دولت عدالت محور آقای رئیسی برنامه ای ارائه دهد که عدالت را تراوش کند، اما یکسان سازی حقوق بازنشستگان که شد. در برنامه ششم در برنامه هفتم حذف شد.

وی یادآور شد: انتظارات جامعه، شعار دولت و همچنین موازین اسلامی و وضعیت بازنشستگان را در نظر بگیرید که چرا این موضوع در برنامه هفتم دیده نشده است. یا بحث جمع بندی و شفاف سازی حقوق کارکنان و کارکنان دولت که در برنامه هفتم لحاظ نشده است که معاونت مجتمع سالانه 400 میلیون تومان اضافه کار دریافت می کند.

صباغیان تصریح کرد: حداقل امیدوار بودیم که در صورت عدم اجرای این قوانین در برنامه هفتم گنجانده شود. دولت مدام بر مردمی شدن اقتصاد و کشور اصرار دارد اما مدیریت واحد شهری که الفبای مردمی سازی است در برنامه هفتم دیده نشده است.

عضو کمیسیون شوراها و امور داخلی کشور تصریح کرد: این موارد نشان می دهد که برنامه یک برنامه کامل نیست و حتی اتحادیه ها و تشکل های مردمی نیز در برنامه دیده نشده است، بنابراین امیدواریم این لایحه به دولت بازگردانده شود و با 9000 پیشنهاد که در مجموعه بررسی برنامه ثبت شده است.

محمدباقر قالیباف، رئیس مجلس در واکنش به این تذکر گفت: باید بگویم در صورت رای منفی در مجلس، این لایحه به کمیسیون برمی‌گردد نه به دولت. ضمناً مواردی که در کمیسیون مطرح شد مورد توجه قرار گرفت.


آوین احمدی

آوین احمدی هستم سردبیر و مدیرمسئول رسانه بازتاب آنلاین که سعی میکنم آنچه در ایران و جهان میگذرد را برای شما در این وبسایت به اشتراک بگذارم

مقالات جذاب با ارزش مطالعه بالا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا