اخبار روز سینما

تکرار روند رویارویی با مهمان در مجموعه مهمانی. مهمانی خسته کننده

سریال «مهمان» ساخته ایرج طهماسب با وجود داشتن شخصیت های عروسکی جذاب و موقعیت های دلنشین و خنده دار، در نحوه برخورد با مهمانان تکراری شده و پیروی از الگوی همیشگی درازمدت باعث شده برخی مخاطبان انگیزه پیروی از آن را از دست بدهند. قسمت های کامل و فقط به بخش های ویروسی در رسانه های اجتماعی نگاه کنید.

به گزارش پی ام آپ، زمانی که قرار بود فصل دوم «پارتی» ساخته شود، از ایرج طهماسب انتظار می رفت که الگوی فصل اول آن را به کلی تغییر دهد و با توجه به اینکه مخاطب کاملاً عاشق عروسک ها شده بود، از مدلی متفاوت استفاده کند. . طنز برای این فصل .

در فصل دوم اگرچه قسمت مصاحبه با مهمان کوتاه شد و مسیر منطقی تری به خود گرفت، اما الگوی ورود مهمانان به برنامه و گفتگوی آنها با شخصیت های عروسکی تغییر چندانی نکرد.

اکثر قسمت هایی که قرار است مهمان حضور داشته باشد با Shabash و DJ شروع می شود. سپس مهمان برنامه را می بینیم که در آشپزخانه به انتظار طهماسب نشسته و در این ایام نوروز، سیروس و سهیلا از او ژله، آب میوه و نان تازه پذیرایی می کنند. سپس قیمه، نوک شکسته و گاهی مگس یکی یکی وارد می شود و در موقعیت های مشابه قرار می گیرد و دیالوگ های معمول تکرار می شود.

ورود مهمانان به برنامه و روند ملاقات آنها با شخصیت های سریال به روندی تکراری و یکدست تبدیل شده است.

پس از آن نوبت به دی جی و شباش می رسد که آهنگ های مربوط به مهمان برنامه را بخوانند و شباش در نگاه اول این سوال را مطرح می کند و به مخاطب سلام می کند. سپس طهماسب با مهمان مصاحبه می کند و با گربه سلفی می گیرد. در واقع از اینجا به بعد با آمدن پسر و پشه و گاهی روح، انگار موتور برنامه روشن شد و اتفاقات جالبی در سرتاسر مهمان با پسر و پشه یا خیالات ذهنی افتاد. البته جذابیت این قسمت با میزان محبوبیت و حال و هوای مهمان برنامه ارتباط مستقیم دارد.

در این میان شخصیت های عروسکی خلق شده توسط طهماسب و تیم عروسک گردان و صداپیشگان پتانسیل کافی برای خلق موقعیت های بسیار جذاب را دارند و خود طهماسب نیز ایده های خلاقانه زیادی برای خلق اشیاء جدید دارد. پس چرا مقالات تغییر نمی کنند؟

درست است که دعوت از مهمان چالش های جالبی ایجاد می کند و مخاطبان برنامه را افزایش می دهد، اما تکرار هر موقعیتی در دراز مدت خوشایند نیست. حتی شاید بتوان گفت قسمت هایی از برنامه مهمان که بدون حضور مهمان تولید می شود، عناصر جذاب تری دارد. زیرا آنها فقط بر اساس قدرت شخصیت ها عمل می کنند و سناریوهای بسیار متنوع تری برای آنها سازماندهی می شود.

هنوز نمی دانیم که ایرج طهماسب و تیم مهمونی پس از پایان فصل دوم تصمیم به تولید ادامه این سریال خواهند گرفت یا خیر. در حالی که امیدواریم این سریال ادامه پیدا کند، انتظار داریم تغییرات زیادی در نمایش ایجاد شود و تنوع بیشتری در آن ایجاد شود.

«پارتی» به کارگردانی ایرج طهماسب چهارشنبه ها روی سکوی نماوا و فیلمو اکران می شود.

مقالات جذاب با ارزش مطالعه بالا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا