اخبار روز

تکذیب قرارداد ۱۵ میلیونی با همسر یک بازیکن، توسط رئیس فدراسیون!

جزئیات دقیق این خبر را از اینجا بخوانید.

منصور قنبرزاده درباره تخلفاتی که در یک تا ۲ باشگاه رخ داده است و در نامه‌ای از سوی سازمان بازرسی کل کشور به آن اشاره شده، اظهاراتی داشت. او ابتتدا به مناسبت درگذشت محسن زمانی، داور معتبر فوتبال، تسلیت گفت و روز داور را به همه داوران تبریک ارسال کرد. سپس در مورد فعالیت‌های کارگروه ناظر و مشورتی ناظر بر قراردادها توضیحاتی ارائه داد.

قنبرزاده افزود: کارگروه ناظر بر قراردادها به تصویب فدراسیون فوتبال و با رعایت دستورالعمل‌ها و سقف بودجه تشکیل شده است. ماموریت این کارگروه شامل نظارت مستمر و پایدار بر عملکرد مالی باشگاه‌هاست. از ابتدا قرار شد که این کارگروه تحت نظر سازمان بازرسی کل کشور فعالیت کند. بعضی از افراد سوال کرده‌اند که آیا حضور نهادهای نظارتی به عنوان نماینده شخص ثالث به فوتبال اشکال ندارد؟ در این خصوص تصریح شد که بر اساس وظایف تعریف شده در قانون اساسی، سازمان بازرسی کل کشور حق نظارت و بازرسی بر هر نهاد یا تشکلی که از منابع دولتی استفاده کند، دارد. حدود ۱۳ باشگاه از منابع دولتی، شبه دولتی یا منابع عمومی کشور استفاده می‌کنند. سازمان بازرسی نماینده‌ای به کارگروه دعوت کرده و در جلسات مخصوصی موضوعاتی را بحث کرده‌اند که در آن‌ها تا حدودی مبهمی وجود داشته است. وی افزود که از لفظ تخلف استفاده نکند و در دستورالعمل‌ها مقرراتی تعریف و با داشتن مصوبه هیئت رییسه فدراسیون، به همه باشگاه‌ها ابلاغ شده است.

نایب رئیس دوم فدراسیون تأکید داشت: در میان این حجم عظیم قراردادها، تعدادی مورد اشکالات مشاهده شد. برخی از باشگاه‌ها قراردادهای خود را در روزهای آخر قرارداد ثبت کردند. اما با بررسی‌های انجام شده توسط سازمان بازرسی، در ابتدا خود سازمان لیگ نیز مورد سوال و بررسی قرار گرفت. به عنوان مثال، ما با یک باشگاه روبرو بودیم که یکی از بازیکنان ایرانی‌اش، با وجود انعقاد قرارداد ارزی معامله کرده بود. به عبارت دیگر، قرارداد او در واقعیت به ریال بود، اما با تغییر نرخ ارز، مبلغ این قرارداد تغییر می‌کرد. سازمان بازرسی اعلام کرد که این تخلف از دستورالعمل رخ داده است و ما این موضوع را به کمیته انضباطی اعلام کردیم.

قنبرزاده در مورد اعلامی که یک بازیکن قرارداد ۵ میلیاردی دارد و همسر او نیز عضو تیم دیگری از همان باشگاه است و قرارداد او ۱۵ میلیاردی است، اظهار کرد: این اخبار کذب است. باید مراقب باشیم که ورزشکاران و خانواده‌های آن‌ها را به این شکل متأسفانه آسیب نزنیم. آن چیزی که در سازمان لیگ به طور رسمی اعلام شده، میزان مذکور نیست. در مورد والیبال نیز، ما هیچ گونه تصدیقی برای این خبرها نداریم و این اتفاق نیافتاده است. حتی بازیکن مربوطه حق پیگیری این مسائل را از طریق مقامات قضایی دارد.

وی افزود: دستورالعمل نباید چماقی باشد. همچنین، رئیس فدراسیون و یحیی گل‌محمدی نیز این امور را توضیح داده‌اند و نباید ورزشکاران در معرض چنین اخباری قرار گیرند. ورزشکاران ممکن است در زمان مشکلاتی مالی داشته باشند و این امور ممکن است تاثیرات ناخواسته‌ای بر روی زندگی آن‌ها بگذارد.

نگین یوسف پور

نگین یوسف پوریان هستم از شهر سمنان و بعنوان سردبیر این رسانه جدیدترین اخبار روز رو برای شما قرار میدم

مقالات جذاب با ارزش مطالعه بالا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا