اخبار روز

توقف مذاکرات بازیگران و استودیوهای بزرگ فیلمسازی هالیوود!/جزئیات

گفتگوها بین اتحادیه بازیگران آمریکا و استودیوهای بزرگ فیلمسازی در مورد موضوعاتی مانند هوش مصنوعی بدون اینکه به نتیجه ای دست یابند شکست خورد.

به گزارش ایسنا، به نقل از گاردین، مذاکرات بین استودیوهای هالیوود و اتحادیه بازیگران به دلیل درگیری دو طرف بر سر درآمد سیستم های تماشای آنلاین، استفاده از هوش مصنوعی و سایر مسائل اصلی اعتصاب بازیگران به حالت تعلیق درآمده است.

شکست مذاکرات بار دیگر تلاش ها برای پایان دادن به اختلافات کارگری را که منجر به توقف بیشتر تولیدات فیلم و تلویزیون در ایالات متحده شده است، متوقف کرده است. اعتصابی که میلیاردها دلار به اقتصاد کالیفرنیا خسارت وارد کرده و هزاران بازیگر و دیگر فعالان سینما و تلویزیون را بیکار کرده است.

انجمن بازیگران سینما (SAG-Aftra) از ماه جولای اعتصاب کرده است. این اتحادیه هفته گذشته پس از پایان اعتصاب انجمن نویسندگان آمریکا (WGA) مذاکرات خود را با استودیوها از سر گرفت.

پایان اعتصاب صنف نویسندگان، امیدها برای حل سریع اعتصاب بازیگران را افزایش داده بود تا اینکه اتحادیه تهیه کنندگان فیلم و تلویزیون (AMPTP) اعلام کرد که مذاکراتش با اتحادیه بازیگران پس از بررسی آخرین پیشنهاد متوقف شده است.

AMPTP که نماینده نتفلیکس، والت دیزنی و دیگر شرکت‌های رسانه‌ای است، گفت: «پس از بحث‌های گسترده، واضح است که شکاف بین ما و اتحادیه بازیگران بسیار زیاد است و بحث‌ها دیگر ما را به سمتی سازنده نمی‌برد. ”

اتحادیه بازیگران در نامه ای به اعضای خود اعلام کرد که با حسن نیت با استودیوها مذاکره کرده است، حتی اگر آنها هفته گذشته پیشنهادی ارائه کردند که به طور شگفت انگیزی کمتر از آنچه قبل از شروع اعتصاب ارائه کرده بودند، ارزش داشت. با ناامیدی فراوان گزارش می‌دهیم که مدیران استودیو پس از خودداری از پذیرش آخرین پیشنهاد ما، از میز مذاکره کنار رفته‌اند.

از جمله اینکه سهم اتحادیه بازیگران از درآمد حاصل از خدمات نمایش آنلاین که به عنوان پاداش به بازیگران ارائه می شود، مطرح است. انجمن تهیه کنندگان فیلم و تلویزیون گفت که این پیشنهاد بیش از 800 میلیون دلار در سال هزینه خواهد داشت و بار اقتصادی ناپایداری را تحمیل می کند.

اعضای انجمن نویسندگان آمریکا اخیرا پس از پنج ماه اعتصاب با استودیوهای بزرگ قراردادی سه ساله جدید به توافق رساندند. قرارداد جدید شامل افزایش دستمزد، برخی حمایت ها در مورد استفاده از هوش مصنوعی و موارد دیگر است.

نگین یوسف پور

نگین یوسف پوریان هستم از شهر سمنان و بعنوان سردبیر این رسانه جدیدترین اخبار روز رو برای شما قرار میدم

مقالات جذاب با ارزش مطالعه بالا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا