عمومی

توطئه های جدید استکبار جهانی با وحدت قابل خنثی شدن است

ابراهیم رئیسی رئیس جمهور ایران در دیدار با دنیس مونکادا وزیر امور خارجه نیکاراگوئه و هیئت همراه، ظرفیت های فراوانی که ایران و کشورهای آمریکای لاتین دارند، زمینه مناسبی را برای توسعه روابط دو کشور فراهم می کند.

رئیس جمهور با اشاره به روابط خوب دوجانبه ایران و نیکاراگوئه و همکاری‌های مثبت و سازنده دو کشور در نهادها و سازمان‌های بین‌المللی، مقاومت در برابر دشمنی‌ها و فشارهای استکبار جهانی (دولت‌های غربی) به‌ویژه فشارهای آمریکا را تلقی کرد. کشورها یکی از عوامل تعمیق روابط و همکاری های دو کشور است.

رئیسی با محکوم کردن سوء استفاده آمریکا و غرب از موضوعاتی مانند حقوق بشر علیه کشورهای مستقل و مقاوم، از شکست حساب شده آمریکا در طراحی های جدید در برابر کشورها و ملت های مبارز و مقاوم خبر داد و تصریح کرد: یکی از راه های توسعه همکاری ها بین کشورهای همسو است. برای خنثی کردن فشارهای اعمال شده توسط جبهه جهانی اروناگس.

وزیر امور خارجه نیکاراگوئه نیز به مبارزه و مقاومت ایران در برابر فشارها و تحریم‌های آمریکا اشاره کرد و بر اهمیت تهیه و اجرای سند جامع همکاری‌های اقتصادی و تجاری بین کشورش و جمهوری اسلامی تاکید کرد. ایران و بر تسریع و تقویت گسترش مبادلات تجاری و همکاری های اقتصادی دو کشور تاکید کرد.

وزیران امور خارجه ایران و نیکاراگوئه اوایل امروز طرح جامع بهبود همکاری های دوجانبه را امضا کردند.

KI/IRN84973897


Source

تحریریه بازتاب آنلاین

من امیر هستم از کرمان و خیلی خوشحالم که میتونم از طریق بازتاب آنلاین صدای رسای اخبار ایران و جهان باشم

مقالات جذاب با ارزش مطالعه بالا

دکمه بازگشت به بالا