دانستنی ها

توصیه های طلایی طب سنتی برای سلامتی در پاییز!

متخصص طب سنتی گفت: با شروع فصل پاییز از مصرف میوه های تابستانی مانند هندوانه و خربزه خودداری شود.

رضا منتظر که همزمان با شروع فصل پاییز توصیه هایی را ارائه کرد، گفت: در فصل پاییز یک بار هوا سرد می شود و در 2 هفته اول این فصل ممکن است در برخی مناطق اختلاف دمایی جدی رخ دهد. و بنابراین اولین توصیه ما این است که کولرها را خاموش کنید، بنابراین مردم نباید مثل قبل باشند. شهریور از تهویه مطبوع در منزل، محل کار و خودرو استفاده می کردند چرا که هر ساله در آغاز فصل پاییز با موج سرماخوردگی به ویژه در کودکان مدرسه ای مواجه هستیم و مراجعات زیادی به مراکز درمانی داریم.

وی با بیان اینکه دلیل اصلی بروز سرماخوردگی در اوایل پاییز هوای گرم و سرد شدن ناگهانی آن است، بنابراین باید از روشن کردن کولر در ابتدای پاییز خودداری کرد، ادامه داد: برخی بیماری ها شیوع پیدا می کنند و با آن امکان پذیر است. فصل پاییز، با شروع این فصل، برخی افراد آلرژی دارند، برخی از افراد دچار آلرژی می شوند. توصیه می شود افرادی که بیش از 6 ماه حجامت کرده اند، قبل از سرد شدن هوا و در روزهای اول پاییز، در صورت لزوم و با نظر پزشک اقدام به انجام حجامت کنند. زیرا حجامت در تقویت سیستم ایمنی بدن و بهبود آلرژی موثر است.

این متخصص طب سنتی با بیان اینکه افرادی که در فصل پاییز دچار درد سیاتیک می شوند، تحت نظر پزشک باید درمان سیاتیک را انجام دهند و از مصرف میوه های تابستانی مانند هندوانه و خربزه در این فصل خودداری شود و افراد باید حتما میوه های پاییزی مانند  مرکبات، هندوانه، انار و سیبر ا به تدریج مصرف کنید.

این پزشک متخصص در خصوص افزایش خواب آلودگی در فصل پاییز گفت: خواب آلودگی دلایل مختلفی دارد و در هر فردی به دلایلی بروز می کند و ممکن است دیر خوابیدن نیز به دلیل عادت دانش آموزان به ساعت خوابیدن در فصل پاییز باشد. تابستان. با شروع فصل پاییز و باز شدن مدارس نمی توانند به موقع بخوابند و در نتیجه صبح به سختی از خواب بیدار می شوند و خواب آلود می شوند، بنابراین اولین کاری که برای رفع خواب آلودگی انجام می شود این است; برای اصلاح و تنظیم زمان خواب افراد باید شب ها زود بخوابند و در طول روز خواب آلود نباشند تا بتوانند صبح به موقع از خواب بیدار شوند.

این پزشک متخصص با اشاره به اینکه خواب‌آلودگی ممکن است به دلیل مشکلاتی مانند غلظت خون و سموم در خون ایجاد شود، گفت: یکی دیگر از دلایلی که می‌تواند باعث افزایش خواب‌آلودگی افراد در فصل پاییز شود، مصرف نوشیدنی‌های خنک است و در فصل پاییز به مصرف نوشیدنی‌های خنک ادامه می‌دهند. این عمل باعث افزایش خواب آلودگی می شود و مثلا کاهو و ماست باعث خواب آلودگی شدید افراد می شود.»

منبع: خبرگزاری میزان

آوین احمدی

آوین احمدی هستم سردبیر و مدیرمسئول رسانه بازتاب آنلاین که سعی میکنم آنچه در ایران و جهان میگذرد را برای شما در این وبسایت به اشتراک بگذارم

مقالات جذاب با ارزش مطالعه بالا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا