دانستنی ها

توصیه روانشناس؛ معلمان نباید پرخاشگر باشند

سیما فردوسی می‌گوید که همه معلمان باید به مسائل اخلاقی توجه کنند تا کودکان را ناراحت نکنند. همچنین، معلمان نباید به هیچ وجه خشونت آمیز رفتار کنند؛ چرا که هیچ دلیلی  برای صحبت کردن با کودکان با داد و فریاد وجود ندارد. متأسفانه، بسیاری از کودکان ترس زیادی از فریاد دارند و از آن وحشت دارند. معلمان با رفتار صمیمانه و جدی می‌توانند نتیجه بیشتری از کار خود بدست آورند.

روانشناس گفت: معلمان به هیچ وجه نباید پرخاشگر باشند; زیرا دلیلی برای صحبت با کودکان با فریاد وجود ندارد. متأسفانه بسیاری از کودکان از فریاد زدن و وحشت زدگی می ترسند.

به گزارش فارس، سیما فردوسی در بازدید از استودیو سلام تهران در خصوص ارتباط والدین، معلمان و مسئولان مدرسه گفت: از آنجایی که رشد و تکامل فرزندان به خانه و مدرسه بستگی دارد و این دو باید با هم حرکت کنند، والدین و معلمان. انجمن تشکیل شد که اهداف و وظایف خاصی دارد. یکی از وظایف اصلی انجمن اولیا و مربیان اطلاع رسانی و ارتقای دانش اولیا است. باشگاه ها از خانواده ها دعوت می کنند و به صورت کارشناسی با خانواده ها صحبت می کنند تا حضور روزانه والدین در مدرسه ضروری نباشد.

وی ادامه داد: رفتن والدین به مدرسه هر روز توصیه نمی شود. از آنجایی که مسئولان مدرسه درگیری های خاص خود را دارند و در این شرایط والدین باید با مشاور مدرسه صحبت کنند و نگرانی های خود را بیان کنند. از سوی دیگر، والدینی هستند که هرگز به مدرسه نمی روند و این هم وضعیت خوبی نیست. توصیه می کنیم که هم پدران و هم مادران در جلسات والدین و مربیان شرکت کنند. معلمان و مشاوران مدرسه باید راه حل هایی برای رفتار کودکان ارائه دهند و اطلاعات منفی در مورد کودکان را به والدین نسپارند.

این روانشناس در خصوص وضعیت مدارس و انجمن‌ها گفت: خوشبختانه امروز وضعیت انجمن‌ها نسبت به سال های قبل بسیار بهتر است و اطلاعات بسیار بهتری ارائه می دهند. خوشبختانه اولیا نیز از تخصص و حرفه‌های خوبی برخوردارند و گاهی آنها عضو انجمن مدرسه می‌شوند. لذا می‌توانند با یکدیگر همکاری کنند. والدینی که پزشک، مهندس یا دارای دانش و حرفه خاصی هستند می توانند در پیشرفت مدرسه سهیم باشند.

فردوسی درباره اینکه انجمن اولیا و مربیان فقط برای گرفتن پول از والدین هستند، گفت: گرفتن پول در مدارس دولتی اجباری نیست، اما افرادی که توانایی مالی دارند بهتر است به مدارس دولتی همراهی کنند. زیرا این مدارس بودجه زیادی در اختیار ندارند؛ بنابراین حمایت مالی از آنها تاثیر مستقیمی بر رفاه کودکان این مدارس دارد.

وی تصریح کرد: بسیاری از دانش آموزان مشکلات رفتاری یا عاطفی دارند که باید در بحث والدین و معلم مطرح شود تا راهکارهای لازم ارائه شود، رفتارهای انسان دوستانه مانند مهربانی باید به کودکان آموزش داده شود. به نظر من هر معلمی باید به مسائل اخلاقی بپردازد تا بچه ها همدیگر را ناراحت نکنند. همچنین معلمان نباید به هیچ وجه پرخاشگر باشند. زیرا دلیلی برای صحبت با کودکان با فریاد وجود ندارد. متأسفانه بسیاری از کودکان از فریاد زدن و وحشت زدگی می ترسند. معلمان با رفتار صمیمانه و جدی می توانند با کار خود پاسخ های بیشتری دریافت کنند.

وی افزود: مشکلات کودکان نباید با حضور کودک منتقل شود و معلمان نیز نباید این مشکلات را به کودک منتقل کنند. والدین و معلمان باید بتوانند مسیر تربیت فرزندان را با هم طی کنند. مدارس باید به والدین احساس امنیت بدهند تا بتوانند همه شرایط را برای پیشرفت فرزندان خود فراهم کنند و والدین نیز باید از آنها بخواهند که همه شرایط فرزندان خود را  بازگو کنند.

نگین یوسف پور

نگین یوسف پوریان هستم از شهر سمنان و بعنوان سردبیر این رسانه جدیدترین اخبار روز رو برای شما قرار میدم

مقالات جذاب با ارزش مطالعه بالا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا