اخبار روز سینما

تهیه کنندگان مسئولیتی در قبال فعالیت بازیگران بی حجاب ندارند/ اگر فردی به دلیل بی حجابی سر کار نرود، دادگاه باید آن را تعیین کند.

پایگاه تحلیلی خبری پی ام آپ (pmup.ir):

صداوسیما: موسوی، رئیس اتحادیه تولیدکنندگان گفت: اگر فردی به دلیل بی حجابی سرکار نرفته است، دادگاه باید آن را تشخیص دهد و وزارت ارشاد نیز باید به تولیدکنندگان اعلام کند. تصمیم».

غلامرضا موسوی رئیس اتحادیه تهیه کنندگان در گفت و گوی تلفنی با برنامه «سینما کیتار» درباره نامه اخیر معاون نظارت و ارزشیابی رئیس جمهور در خصوص فعالیت تعدادی از بازیگران زن که مطالبی منتشر کرده بودند، گفت: این نامه شامل دو مورد است. قطعات؛ قسمت مربوط به اخذ پروانه ساخت فیلم است که روال قانونی و حرفه ای دارد و طبیعتا قابل اجراست. تهیه کنندگان مسئولیتی در قبال فعالیت بازیگران برهنه ندارند.

وی افزود: زمانی که نامه به هیئت مدیره اتحادیه تهیه کنندگان ارائه شد، همکاران ما در قسمت اول مشکل جدی نداشتند، اما قسمت دوم نامه دارای چند کاستی اساسی است که از جمله آنها مسئولیت تهیه کننده فیلم فقط به شرایط زمان و مکان فیلمبرداری اشاره می کند.

رئیس اتحادیه تهیه کنندگان ادامه داد: بدون تردید تهیه کننده در سه مرحله پیش تولید، تولید و پس از تولید مسئولیت فیلم را بر عهده دارد اما این مسئولیت تنها محدود به زمان و جلوی دوربین است. و محل فیلمبرداری و آنچه در نامه خواسته شده است غیرقانونی بوده است در حالی که هیچکس نمی تواند دیگری را بازداشت کند مگر با حکم دادگاه صالح و فقط دادگاه صالح می تواند تصمیم بگیرد که این خانم و آن مرد می توانند کار کنند یا نه.

موسوی تصریح کرد: عدم همکاری با فردی که حجاب دارد را مثال زدند در صورتی که نمی توانیم در این مورد تصمیم گیری کنیم و مسئول اصلی تصمیم گیری دادگاه صالح است و زمان مربوط به تولید فیلم است. مسئول

وی خاطرنشان کرد: آنچه در نامه درخواست شده بعید است محقق شود و باید مراحل قرائت و اجرا را طی کند.

رئیس اتحادیه تولیدکنندگان خاطرنشان کرد: گاهی خبر فوت یکی از همکاران ما در فضای مجازی منتشر می شود و مردم آن را باور می کنند و همه شروع به تسلیت می کنند که خوشبختانه در این موارد می توان تا پنج روز دیگر اطلاع رسانی را متوقف کرد. ، اما در موارد دیگر چنین چیزی امکان پذیر نیست.

موسوی در گفت‌وگو با رادیو گفت‌وگو تاکید کرد: اگر فردی به دلیل بی حجابی سرکار نرفته، دادگاه باید آن را تعیین کند و زمانی که دادگاه تشخیص داد، نسخه‌ای از حکم به وزارت ارشاد تحویل شود. و وزارت ارشاد نیز باید به تولیدکنندگان اعلام کند.

وی با بیان اینکه نامه مذکور به کمیته حقوقی اتحادیه تهیه کنندگان ارسال شده و نظر کمیته به صورت رسمی به تهیه کنندگان اعلام خواهد شد، گفت: پاسخ نامه را ارسال کرده ایم که قسمت دوم نامه مورد تایید نیست. تخته. از مدیران اتحادیه تولیدکنندگان

رئیس اتحادیه تهیه کنندگان تصریح کرد: فیلم ها با توجه به نوع شرایط و زمان تولید متفاوت است، به عنوان مثال در برخی موارد می توانید کلاه گیس بپوشید که شرعی هم هست، زیرا امام (ره) اجازه داده است. کلاه گیس بپوش وقتی برنامه ای در تلویزیون داشتید، حتما باید کلاه گیس پوشید، زیرا موهای طبیعی نباید دیده شوند.

موسوی گفت: نمی توانیم این موضوع را در قراردادها لحاظ کنیم، زیرا ضمانت اجرایی ندارد و خارج از مسئولیت تهیه کننده فیلم است.

وی همچنین در بخشی دیگر از این برنامه درباره فیلم «قصیده گاو سفید» اظهار داشت: این فیلم با وجود اینکه توقیف نشده اما هنوز پروانه نمایش گرفته نشده است چرا که متاسفانه شایعاتی مبنی بر اینکه منطقی پشت آن نیست.

مشکل بعضی ها این است که فیلم در اورشلیم پخش شد، در حالی که واقعیت این است که من با نمایش آن در بیت المقدس مخالف بودم و آن را در مطبوعات اعلام کردم، اما پخش کننده فیلم که فرانسوی بود، با حساسیت های فیلم آشناست. ما ایرانی ها درباره نمایش فیلم در اسرائیل. وقتی متوجه شدیم سعی کردیم جلوی آن را بگیریم اما دوستان متوجه نمی شوند که ما به خطوط قرمز خود احترام می گذاریم و طرف مقابل هم نمی دانست.

رئیس اتحادیه تولیدکنندگان یادآور شد: دوستان سپاه پاسداران انقلاب اسلامی به دادسرای فرهنگ و رسانه شکایت کرده بودند و قاضی شعبه شش یا هفت جلسه تشکیل داد و در نهایت برای بنده و کارگردان قرار منع تعقیب صادر کرد زیرا در آنجا قصدی نبوده و اسناد و مدارک موجود است.

آوین احمدی

آوین احمدی هستم سردبیر و مدیرمسئول رسانه بازتاب آنلاین که سعی میکنم آنچه در ایران و جهان میگذرد را برای شما در این وبسایت به اشتراک بگذارم

مقالات جذاب با ارزش مطالعه بالا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا