اخبار روز

تمدید مهلت تسلیم اظهارنامه مالیاتی تا 26 تیرماه/ جزئیات

به نقل از شمانیوز؛ به گزارش سایت پی ام آپ، دکتر محمد هادی سبحانیان، رئیس کل سازمان امور مالیاتی کشور، در یک بخشنامه، مهلت تسلیم اظهارنامه مالیات بر ارزش افزوده دوره اول را تا تاریخ ۲۶ تیرماه تمدید کرد. این مهلت ابتدا تا پایان فصل بهار با مصادف شماری ۱۵ تیرماه برای تجلیل از مودیان مالیاتی و تسهیل اجرای الزامات قانونی برای آن‌ها به اختیار حاصل از قوانین و مقررات مالیات بر ارزش افزوده، تمدید شده بود.

لازم به ذکر است که مهلت ارسال اظهارنامه مالیات بر ارزش افزوده برای هر فصل، به مدت ۱۵ روز پس از پایان آن فصل می‌باشد.

در متن این بخشنامه آمده است: با توجه به اینکه مهلت ارائه اظهارنامه مالیات بر ارزش افزوده مربوط به دوره اول بهار 1402،  ۱۴۰۲/۰۴/۱۵ مصادف با روز پنجشنبه می باشد، به احترام مؤدیان و لائیک محترم. مبانی انجام تکالیف قانونی که بر اساس اختیارات ناشی از قانون و مقررات مالیات بر ارزش افزوده پیش بینی شده است: 1- ادارات کل امور مالیاتی موظف به ارائه اظهارنامه ارزش افزوده می باشند. مالیات افزوده مربوط به اولین دوره فصل بهار 1402 تا پایان روز دوشنبه در مورد مودیان حسابداری دات کام، مورخ ۱۴۰۲/۰۴/۲۶ امکان بخشودگی 100 درصدی تحریم‌ها به دلیل عدم ارائه اظهارنامه در 2- برای رسیدگی و پذیرش اعتبار مالیات بر ارزش افزوده خریدهای انجام شده در خصوص صورتحسابهای صادره خارج از نظام مالیاتی، مودیان وابسته به رژیم مالیاتی نیز موظف به ارائه اظهارنامه تا تاریخ معین هستند.

آوین احمدی

آوین احمدی هستم سردبیر و مدیرمسئول رسانه بازتاب آنلاین که سعی میکنم آنچه در ایران و جهان میگذرد را برای شما در این وبسایت به اشتراک بگذارم

مقالات جذاب با ارزش مطالعه بالا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا