اخبار روز

تمایل قطر به پذیرش نیروهای ایرانی


به گزارش پی ام آپ، هفته ای که گذشت، هفته ای پر از اخبار در حوزه اشتغال، کار و تعاون بود و مهم ترین خبر، احتمال افزایش 80 هزار تومانی مازاد بر اعتبار برای دهک های 4 تا 9، تعلیق کار بود. با اجرای اصلاحیه ماده 5 قانون بیمه کارگران ساختمانی، قطر برای پذیرش 4200 کارگر ماهر ایرانی، وام و تسهیلات مشاغل داخلی و مجوزهای بیشتری را تخصیص داد.

به گزارش سلام نو به نقل از ایسنا، در هفته گذشته اخباری مبنی بر امکان دریافت 80 هزار تومان یارانه برای خانوارها از دهک چهارم تا نهم درآمدی بازتاب گسترده ای داشت. به گفته مسئولان وزارت کار، این احتمال وجود دارد که اعتبار مازاد ۸۰ هزار تومانی که پیش از این برای خانوارهای دهک اول تا سوم دریافت می شد، برای خانوارهای دهک چهارم تا نهم فعال شود. همچنین دولت در آینده از سبد سلامت مانند مواد شوینده حمایت خواهد کرد. .

یکی دیگر از واقعیت های بحث برانگیز این هفته، توقف اجرای اصلاح ماده 5 قانون بیمه کارگران ساختمانی بود. نمایندگان با پیشنهاد یکی از نمایندگان مبنی بر اصلاح کل ماده در حالی که در جلسه علنی اردیبهشت ماه ماه به یک فوریت آن رای داده بودند، اجرای این قانون متوقف شد.

اصلاحیه ماده 5 قانون بیمه کارگران ساختمانی پس از دو سال تلاش و مجاهدت نمایندگان مجلس و انجمن های صنفی کارگران ساختمانی به تصویب مجلس رسید و به تایید شورای نگهبان رسید. در حال حاضر 500 هزار کارگر ساختمانی در نوبت بیمه تامین اجتماعی هستند و فعالان کارگری معتقدند با تصمیم توقف اجرای این قانون، سرنوشت بیمه آنها در هاله ای از ابهام قرار دارد.

سفر وزیر کار قطر به کشورمان از دیگر اتفاقات این هفته بود. در دیدار وزیر کار کشورمان، تفاهم نامه اعزام نیروی کار واجد شرایط به قطر امضا شد و بر توسعه همکاری های مشترک در زمینه های اشتغال و کارآفرینی، آموزش و تشکیلات اداره کار تاکید شد.

وزیر کار قطر با بیان اینکه حدود 30 هزار ایرانی در قطر مشغول به کار هستند، از آمادگی کشورش برای صدور 4200 مجوز برای پذیرش نیروی کار ایرانی خبر داد. مرتضوی – وزیر کار ایران نیز با ابراز خرسندی از حضور کشور دوست و برادر قطر، آمادگی خود را برای گسترش همکاری های دو کشور و اعزام نیروی کار واجد شرایط و متخصص به قطر اعلام کرد.

معاون وزیر کار هفته جاری از پیش بینی افزایش سهم اشتغال خانگی در سال جاری خبر داد و اعلام کرد 15 درصد از کل اشتغال ایجاد شده در سال جاری از محل طرح های مشاغل خانگی خواهد بود.

رئیس دبیرخانه ساماندهی و حمایت از مشاغل خانگی از تشکیل اتحادیه سراسری تعاونی های مشاغل خانگی در سال جاری خبر داد و گفت: از یک میلیون شغل ایجاد شده در سال گذشته، مشارکت مشاغل خانگی 10 درصد بوده است.

سال گذشته 3 هزار میلیارد تومان برای پرداخت تسهیلات مشاغل خانگی اختصاص یافت که اشتغالزایی بیش از 103 هزار نفر را به همراه داشت. این اعتبار امسال به 4 میلیارد تومان افزایش یافته و با رشد 33 درصدی همراه بوده است.

برگزاری کنگره بین المللی تعاون از دیگر اخبار منتشر شده از سوی یکی از اعضای هیئت مدیره اتاق تعاون ایران بود. به گفته علی مطیعی، این کنگره جهانی در شهریور ماه سال جاری با حضور ریاست جمهوری و حضور 40 کشور جهان با حمایت اتاق تعاون ایران برگزار می شود و تشکیل کمیته های تخصصی یکی خواهد بود. از طرفین برنامه های این کنگره


آوین احمدی

آوین احمدی هستم سردبیر و مدیرمسئول رسانه بازتاب آنلاین که سعی میکنم آنچه در ایران و جهان میگذرد را برای شما در این وبسایت به اشتراک بگذارم

مقالات جذاب با ارزش مطالعه بالا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا