اخبار روز

تقویت نیروهای آمریکایی در اطراف ایران

در ادامه سیاست یکجانبه دولت آمریکا مبنی بر حمایت کامل از اسرائیل در جنگ غزه، وزارت دفاع آمریکا (پنتاگون) اعلام کرد که به منظور تقویت نیروهای مسلح و پایگاه‌های نظامی خود در منطقه غرب آسیا، تجهیزات نظامی و سامانه‌های دفاع موشکی جدید ارائه خواهد شد. به این منطقه ارسال می شود. تو میفرستی

به گزارش عصر ایران، وزارت دفاع آمریکا (پنتاگون) اعلام کرد بر اساس دستور لوید آستین، وزیر دفاع آمریکا، نیروهای آمریکایی را در منطقه غرب آسیا و خلیج فارس افزایش خواهد داد.

این تقویت حضور در شرایطی صورت می گیرد که دولت واشنگتن در جنگ اخیر حماس و اسرائیل، پشت اسرائیل ایستاد و به اسرائیل اجازه حمله به غزه را داد، اما در عین حال از دیگر کشورهای منطقه به ویژه ایران خواست تا این کار را انجام دهید تا در این جنگ دخالت نکنید.

وزیر دفاع آمریکا در بیانیه ای اعلام کرد: پس از گفتگوهای گسترده با رئیس جمهور بایدن درباره تشدید تنش های اخیر توسط ایران و نیروهای نیابتی آن در سراسر خاورمیانه، امروز اقداماتی را برای تقویت بیشتر موضع وزارت خارجه انجام دادم. دفاع «دفاع در منطقه. این مراحل تلاش است. آنها بازدارندگی منطقه ای را تقویت می کنند، حفاظت از نیروها را از نیروهای آمریکایی در منطقه افزایش می دهند و به دفاع از اسرائیل کمک می کنند.

وی افزود: دستور انتقال ناوگان دوایت آیزنهاور به منطقه مسئولیت فرماندهی مرکزی (CENTCOM) را صادر کردم. این گروه ضربتی مکمل گروه ضربتی جرالد فورد است که در حال حاضر در شرق مدیترانه فعالیت می کند. این اقدام انجام می شود حضور نیروهای مسلح ما را افزایش دهید. این توانایی ما برای پاسخگویی به طیف وسیعی از احتمالات را بیشتر تقویت خواهد کرد.»

لوید آستین گفت که دستور فعال سازی سامانه های دفاعی تاد و پاتریوت در سراسر خاورمیانه را صادر کرده است تا حفاظت از نیروهای آمریکایی در منطقه را افزایش دهد.

وی همچنین از صدور دستور آماده باش به نیروهای اضافی آمریکایی برای افزایش آمادگی و امکان واکنش سریع در صورت لزوم خبر داد.

در روزهای اخیر، برخی از گروه های مقاومت در عراق و سوریه حملات پهپادی و موشکی به چندین پایگاه نظامی آمریکا در عراق و سوریه از جمله پایگاه عین الاسد انجام داده اند.

علاوه بر افزایش استقرار تجهیزات نظامی در منطقه، ایالات متحده آمریکا یک خط ویژه حمل و نقل هوایی به تل آویو برای انتقال تسلیحات به ارزش میلیاردها دلار از جمله بمب، موشک، سیستم های دفاعی، خودروهای زرهی و غیره ایجاد کرده است. تجهیزات نظامی به اسرائیل در 2 هفته گذشته. در حمله به غزه استفاده شد.

آمریکا همچنین دو قطعنامه پیشنهادی روسیه و برزیل برای جلوگیری از برقراری آتش بس در غزه را وتو کرد و از حمله زمینی اسرائیل به این منطقه پرجمعیت جهان با هدف نابودی حماس حمایت کامل کرد.

همچنین نمایندگی آمریکا در سازمان ملل. او پیش نویس قطعنامه ای یک طرفه را به نفع اسرائیل تهیه کرده است از لزوم آتش بس که اکثریت قریب به اتفاق افکار عمومی و دولت های جهان با آن موافق هستند، اشاره ای نکرده و از سوی دیگر، محکومیت ایران به دلیل حمایت از گروه های مقاومت در منطقه، نقض حق اسرائیل برای دفاع از خود در برابر حماس است.

نگین یوسف پور

نگین یوسف پوریان هستم از شهر سمنان و بعنوان سردبیر این رسانه جدیدترین اخبار روز رو برای شما قرار میدم

مقالات جذاب با ارزش مطالعه بالا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا