اخبار روز

امضای تفاهم نامه مبین نت با بنیاد نوآوری هوش مصنوعی!/جزئیات

احیایی در خصوص این تفاهم‌نامه و اجرایی شدن آن افزود: «موفقیت یک مسیر است و امید داریم که با انعقاد این تفاهم‌نامه و تشکیل این اکوسیستم متشکل  از منابع زیرساختی و هوش مصنوعی به واسطه شرکای تجاری در این مسیر بدرخشیم و به دیجیتالی شدن صنایع بزرگ شتاب بخشیم.»

در حاشیه اولین کنفرانس بین المللی تحول دیجیتال (DT) در صنعت فولاد، معدن و صنایع معدنی که با حضور مدیران صنعت، پژوهشگران، مبتکران و سخنرانان بین المللی و با مشارکت شرکت ارتباطات مبین نت برگزار شد، تفاهم نامه ای بین مبین نت و قراردادی با شرکت نوآوری هوش مصنوعی دانش بانیان منعقد شد.

مهدی غیناقی مدیرعامل مبین نت گفت: تحول دیجیتال برای پایداری در صنعت ضروری است و هوش مصنوعی جزء جدایی ناپذیر این تحول است.هدف ما از امضای این تفاهم نامه تکمیل توانمندی های اکوسیستم است. زیرا ما تشخیص دادیم که ظرفیتی در کشور وجود دارد که می‌توانیم با ترکیب آن‌ها فرصت ارائه خدمات حرفه‌ای و تخصصی را ایجاد کنیم.»

تفاهم نامه مبین نت با بنیاد نوآوری هوش مصنوعی امضا شد

همچنین احسان ظفری، مدیرعامل شرکت نوآوری هوش مصنوعی بانیان درباره این تفاهم نامه گفت: در واقع کشور ما زیرساخت های لازم برای اجرای پروژه های هوشمند در صنایع و معادن را ندارد و بازیگران کمی در این زمینه وجود دارد. خرسندیم که مبین نت تجربیات ارزنده ای در زمینه زیرساخت های لازم برای اجرای پروژه تحول دیجیتال به ویژه در حوزه اینترنت اشیا دارد و موضوع را از منظری کاملا عملیاتی مورد توجه قرار داده است.

ظفری ادامه داد: دلیل امضای این تفاهم نامه ایجاد ارزش و تبادل بیشتر است. به نظر من تفاهم نامه ما به این هدف می رسد و اکوسیستم را تقویت می کند و از این طریق می توانیم از همه ظرفیت های آن بهره برداری کنیم.»

تفاهم نامه مبین نت با بنیاد نوآوری هوش مصنوعی امضا شد

امیر صالح احیایی، مدیر کل فروش سازمانی شرکت ارتباطات مبین نت، درباره این همایش و حضور مبین نت به عنوان حامی اصلی صنعت گفت: این همایش همانطور که از نامش پیداست با موضوع تحول دیجیتال در صنعت است. اگر بخواهیم صحبت کنیم.» در مورد تحول دیجیتال به معنای محلی در کشورمان ایران می‌توان به مدلی اشاره کرد که شامل 10 بعد می‌شود که شامل 6 بعد توانمند و 4 بعد دیگر که دستاوردها هستند. بعد ششم توانمندساز در این چارچوب شامل عناصر حاکمیت، استراتژی، داده، فناوری، نوآوری، مهارت و فرهنگ است که مبین نت می تواند به عنوان محرک تحول دیجیتال صنایع در بعد فناوری ایفای نقش کند. زیرساخت و شبکه ارتباطی (زیرساخت شبکه) مهمترین عنصر فناوری است که مبین نت می تواند برای دستیابی به اهداف تدوین شده توسط صنایع برای صنایع نسل چهارم در اختیار صنایع قرار دهد.

احیایی در خصوص این تفاهم‌نامه و اجرایی شدن آن افزود: «موفقیت یک مسیر است و امید داریم که با انعقاد این تفاهم‌نامه و تشکیل این اکوسیستم متشکل  از منابع زیرساختی و هوش مصنوعی به واسطه شرکای تجاری در این مسیر بدرخشیم و به دیجیتالی شدن صنایع بزرگ شتاب بخشیم.»

تفاهم نامه مبین نت با بنیاد نوآوری هوش مصنوعی امضا شد

امیرصالح احیایی در خصوص تجربه مبین نت در حضور در صنایع مشابه و تجربیات و موفقیت های این حامیان گفت: در صنعت برق و نفت مبین نت محرک تحول دیجیتال است. این شرکت در سال‌های اخیر به این بخش‌ها از بازار صنعت نفوذ کرده است و امروزه شرکت‌های پتروشیمی، شرکت‌های نفتی و به‌ویژه بخش انرژی از زیرساخت‌های امن و خدمات ارزش افزوده این شرکت بهره می‌برند. برای پیاده سازی تحول دیجیتال باید به یاد داشته باشیم که آماده سازی زیرساخت های ارتباطی پیشران مهم است که در آن باید چندین پروژه تعریف شود.

مبین نت در بخش زیرساخت و شبکه و همچنین بخش پلتفرم اطلاعاتی نقش دارد. در نسل سوم صنعت، داده ها دیجیتالی شد و در نسل چهارم، ارتباطات باید طوری طراحی شود که بتوان از داده ها برای تصمیم گیری استفاده کرد. از طریق این اکوسیستم، ارائه ارتباطات هوشمند برای به اشتراک گذاری داده ها و تصمیم گیری در سطح پلت فرم می تواند برای صنایع محقق شود.

نگین یوسف پور

نگین یوسف پوریان هستم از شهر سمنان و بعنوان سردبیر این رسانه جدیدترین اخبار روز رو برای شما قرار میدم

مقالات جذاب با ارزش مطالعه بالا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا