اخبار روز

قیمت خرید گندم در شورای قیمت گذاری، تعیین شد!/جزئیات

به گزارش پی ام آپ، عطاءالله هاشمی با بیان اینکه در تبصره ۲ قانون خرید تضمینی به صراحت آمده است که دولت موظف است ۲۴ ساعت پس از دریافت گندم از کشاورزان، بهای گندم را به کشاورزان پرداخت کند، گفت: nv تبصره ۳ نیز  آمده است که در صورت تاخیر در پرداخت، جریمه بر اساس سود میان مدت اعلام شده توسط بانک مرکزی پرداخت شود.

به گزارش ایسنا، مدیرعامل بنیاد ملی تولیدکنندگان گندم افزود: این موارد در مصوبه اجرایی خرید تضمینی گندم پیش بینی شده است اما تاکنون کشاورزان مدارا کرده اند. در آخرین جلسه ای که در شورای قیمت با حضور رئیس سازمان برنامه و بودجه و وزیر اقتصاد برگزار شد، قول داده شد که تسویه کلی حداکثر تا پایان شهریور ماه انجام شود.

وی خرید 10 میلیون و 330 هزار تن گندم را یک رکورد عنوان کرد و افزود: تاکنون 110 تن از مجموع 155 تن پرداخت شده و کشاورزان 45 تن طلبکار هستند.

هاشمی در یک برنامه تلویزیونی در پاسخ به این سوال که چرا قیمت خرید تضمینی محصولات کشاورزی اعلام نشده است؟ وی گفت: وظیفه شورای قیمت بررسی قیمت ها و کارشناسان قیمت در کمیسیون های تخصصی برای تعیین قیمت 32 محصول کشاورزی بر اساس قانون و شاخص های چهارگانه در جلسات کارشناسی و در جلسه عمومی شورا است. شورای قیمت این اقدامات را به موقع انجام داده است. من تا آخر تیرماه آماده اعلام قیمت ها بودم اما سازمان برنامه و بودجه و وزارت اقتصاد و دارایی به چند نکته اشاره کردند.

رئیس بنیاد ملی گندم کاران افزود: احتمالا برخی ناهماهنگی ها باعث تاخیر در اعلام نرخ خرید تضمینی محصولات کشاورزی شده است.

وی همچنین گفت: در شورای قیمت به قیمت هر کیلوگرم گندم 19 هزار و 500 تومان رسیدیم. اما تبصره ای وجود دارد که می گوید اگر در بررسی لایحه بودجه 1403 تورم بیشتر یا کمتر از 30 درصد باشد، باید روی قیمت اعمال شود.


آوین احمدی

آوین احمدی هستم سردبیر و مدیرمسئول رسانه بازتاب آنلاین که سعی میکنم آنچه در ایران و جهان میگذرد را برای شما در این وبسایت به اشتراک بگذارم

مقالات جذاب با ارزش مطالعه بالا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا