اخبار روز سینما

تعریف و تمجید هنرمند لهستانی “هانا پولاک” از جایگاه زنان در سینمای ایران!

بازیگر لهستانی از جایگاه مثبت زنان در سینمای ایران صحبت می‌کند و جایگاه آنها را در همه حوزه‌های بخش سینما همانند سینمای جهان می داند.

یک تهیه‌کننده و کارگردان لهستانی که در «جشنواره حوا» با فیلمی درباره یکی از قبایل ایزدی حضور دارد، با اشاره به جایگاه زنان در صنعت سینمای ایران، معتقد است که در کارگردانی، بازیگری و تهیه‌کنندگی، زنان در این صنعت در ایران مانند صنعت سینمای جهان حضور و جایگاه خود را دارند.

هانا پولاک (Hanna Polak)، تهیه‌کننده و یکی از مدیران جشنواره فیلم لهستان، که با فیلم «فرشتگان سینجار» به نخستین جشنواره بین‌المللی فیلم حوا در تهران آمده، اظهار داشت: من با فضای سینمای ایران آشنایی دارم و معتقدم که زنان در این صنعت از نظر کارگردانی، تهیه‌کنندگی و بازیگری جایگاه خوبی دارند و در این زمینه، فضای سینمای ایران با فضای سینمای جهان مشابه است.

وی بیان کرد: زنان نگاه هنری تری به دنیا دارند زیرا ما احساساتی تر هستیم. فیلمسازان و فیلمنامه نویسان بزرگ ایران و جهان زنانی هستند که با نگاهی زنانه و دراماتیک به رویدادهای روز نگاه می کنند. به طوری که بسیاری از مردان نمی توانند آثاری مانند آنها ارائه دهند.

وی افزود: جشنواره حوا از نظر تبادل نظر و تبادل نظر برایم جذاب و جذاب است و خوشحالم که در این رویداد با فیلمسازان کشورهای مختلف آشنا می شوم.

تهیه‌کننده فیلم «فرشتگان سینجار» که در بخش بین‌المللی جشنواره حاضر است، درباره این فیلم اظهار کرد که این فیلم یکی از مهمترین آثاری است که درباره نسل‌کشی در سال ۲۰۱۴ در عراق ساخته شده است. داستان فیلم درباره یکی از قبایل ایزدی است که در مناطق سنی‌نشین عراق زندگی می‌کنند و در اقلیت قرار دارند. یکی از دختران این قبیله توسط داعش برای بردگی ربوده می‌شود و حنیفه، خواهر بزرگ‌تر، ماموریت دارد تا خواهر کوچکترش را نجات دهد و به پدرش قول بدهد که او را بازگرداند.

آوین احمدی

آوین احمدی هستم سردبیر و مدیرمسئول رسانه بازتاب آنلاین که سعی میکنم آنچه در ایران و جهان میگذرد را برای شما در این وبسایت به اشتراک بگذارم

مقالات جذاب با ارزش مطالعه بالا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا