اخبار روز

خبر خوش برای کارگران ساختمانی / اصلاح ماده 5 قانون بیمه تامین اجتماعی کارگران!

به گزارش پی ام آپ، نمایندگان شورای اسلامی در جلسه علنی امروز گزارش کمیسیون اجتماعی در خصوص طرح اصلاح ماده 5 قانون بیمه تامین اجتماعی کارگران ساختمانی را بررسی و کلیات این طرح را با 195 رای موافق تصویب کردند.

علی اصغر عنابستانی عضو کمیسیون اجتماعی شورای اسلامی با ارائه گزارش این کمیسیون گفت: سال گذشته سازمان تامین اجتماعی به ما اعلام کرد که امکان ادامه بیمه 800 هزار کارگر وجود ندارد، زیرا تاکنون 28 میلیارد تومان برای بیمه 800 کارگر هزینه شده است و 15 درصد هزینه عوارض پروانه شهرداری تأمین شود دیگر کفایت نمی کرد. کمیسیون اجتماعی نیز به دنبال بیمه یک میلیون و 200 هزار کارگر بود. بر اساس اعلام سازمان تامین اجتماعی 757 هزار کارگر بیمه شده و 470 هزار کارگر در لیست نوبت دهی قرار دارند. در طرحی که سال گذشته داشتیم 4 درصد حداقل دستمزد را برای این موضوع تصویب کردیم، اما نگرانی دوستان درست بود و آن مبلغ برای صدور مجوز هزینه بالایی در نظر گرفته شد.

وی در ادامه گفت: اما اکنون بر اساس برنامه کمیسیون بر اساس جمعیت شهرستان، شاخص قیمت منطقه ای و شاخص حداقل دستمزد، میزان عوارض محاسبه می شود که دیگر رقم بالایی نخواهد بود. به عنوان مثال برای ساخت و ساز در روستا باید متری 26000 تومان و برای ساخت و ساز در تهران از متری 100000 تومان به متری 370000 تومان پرداخت کرد و تنها 0.2% می توان بابت میزان ساخت و ساز و ابزار تاثیرگذار پرداخت کرد. دلیل اصلی عدم ساخت و ساز افزایش قیمت مصالح ساختمانی است.


آوین احمدی

آوین احمدی هستم سردبیر و مدیرمسئول رسانه بازتاب آنلاین که سعی میکنم آنچه در ایران و جهان میگذرد را برای شما در این وبسایت به اشتراک بگذارم

مقالات جذاب با ارزش مطالعه بالا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا