اخبار روز

تصمیم جدید بانک مرکزی و تحولات بازار سرمایه؛ چه تفاوتی میکند؟/ جزئیات خبر

عضو شورای عالی بورس گفت: با تصمیم کارشناسی و ضد رانت بانک مرکزی، قیمت کالاهای پتروشیمی و پالایشی به ارز مرکز مبادله تغییر کرد. این اقدام نه تنها به نا امیدی رانتخواران پایان می دهد، بلکه به توسعه صنعت و تولید کمک میکند.

به گزارش پی ام آپ، محسن علیزاده، در خصوص تصمیم جدید بانک مرکزی در مورد حذف ارز ۲۸۵۰۰ تومانی از قیمت پایه کالاها، تأکید کرد که این تصمیم، اولین اثر سیاست جدید دولت در حوزه ارز است که منجر به حذف رانت از مبادلات کالایی و تثبیت قیمت‌ها با رویکرد بهبودی و پایداری اقتصادی، بازگشت منابع به تولید کشور و پیش‌بینی پذیری اقتصاد را ممکن ساخته است.

به گفته علیزاده، رشد تولید، افزایش عرضه کالاها، و تعادل بازار، نیز از دیگر اثرات سیاست جدید بانک مرکزی است و به تحقق شعار سال کمک خواهد کرد. او همچنین به جذب بازگشت منابع به تولید کشور، کوتاه شدن دست رانت‌خواران، حذف تقاضای کاذب، بهبود شرایط بازار سرمایه و افزایش سودآوری اکثر صنایع، و حمایت از سهامداران اشاره کرد.

با این تصمیم جدید بانک مرکزی، حاکمیت منطق بازار، رصد دقیق معاملات و اتخاذ تصمیمات صحیح توسط سیاست‌گذار، بهبود یافته و برای این اقدام صحیح بانک مرکزی، باید تقدیر به عمل آید.

روز گذشته، امیرمهدی صبائی، سخنگوی سازمان بورس، اعلام کرد که مبنای نرخ تسعیر قیمت خوراک و نرخ پایه محصولات شرکت‌های پالایش نفت و پتروشیمی در بورس‌های کالایی، مطابق مفاد نامه رییس‌کل بانک مرکزی، نرخ فروش حواله مرکز مبادله ارز و طلا را تأیید کرده است.


آوین احمدی

آوین احمدی هستم سردبیر و مدیرمسئول رسانه بازتاب آنلاین که سعی میکنم آنچه در ایران و جهان میگذرد را برای شما در این وبسایت به اشتراک بگذارم

مقالات جذاب با ارزش مطالعه بالا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا