اخبار روز سینما

عکس های تاریخی از شخصیت های تاثیر گذار جهان! + داستان زندگی

به گزارش پی ام آپ، از فعالان سیاسی و مدنی گرفته تا نقاشان و نویسندگان، برخی از مشهورترین شخصیت‌های تاریخی توانسته‌اند پیش از مرگ تصویری رویایی و مرموز از خود به جای بگذارند. در این مقاله، با ما همراه باشید تا برخی از این شخصیت ها را به همراه تصاویر باقی مانده از آنها مرور کنیم.

امیلی دیکینسون

امیلی دیکنسون

یکی از مشهورترین شخصیت های ادبی در دنیای مدرن، امیلی دیکنسون بود که هنوز هم به عنوان شخصیتی تحسین برانگیز شناخته می شود. او در سال 1830 در ماساچوست به دنیا آمد و تمام زندگی خود را در انزوا و دور از مردم گذراند. او هرگز ازدواج نکرد و سبک نوشتاری متمایزی داشت که از علائم نگارشی غیرمعمول استفاده می کرد که باعث شد آثارش به شدت توسط ناشران ویرایش شود. تنها پس از مرگ او بود که خواهرش 1800 شعر او را پیدا کرد و امیلی به شهرت رسید.

جو بلک فاکس

j بلاگ فاکس

این تصویر که با چشمانی مهربان به تماشاگران می نگرد، تصویری از رئیس قبیله سرخپوستی«سو» است. اطلاعات کمی در مورد رئیس سو وجود دارد، اما ما می دانیم که او با بوفالو بیل اجرا می کرده است. او توانست به سراسر آمریکا و اروپا سفر کند.

الیزابت آملی

الیزابت آملی

الیزابت آملی از طریق ازدواج با امپراتور فرانتس جوزف اول در سال 1854 امپراطور اتریش و ملکه مجارستان شد. الیزابت برای حفظ جوانی و زیبایی خود وسواس زیادی داشت، بنابراین رژیم های غذایی سخت و محدودی در پیش گرفت و لباس های باشکوهی پوشید و سعی می کرد با استفاده از گن کمر خود را باریک نشان دهد. می گویند او بعد از 30 سالگی از عکاسی پرهیز می کرد تا فقط زیبایی اش باقی بماند. الیزابت در سال 1898 در یکی از سفرهای خود به جزیره یونانی توسط یک آنارشیست ایتالیایی با ضربات چاقو کشته شد. این تصویر در حدود سال 1864 ثبت شده است.

فدریک داگلاس

داگلاس

او یکی از رهبران ضد برده داری بود که در 27 سالگی “روایت زندگی فردریک داگلاس” که یک زندگی نامه بود را نوشت. او افسانه وحشتناک برده خوشحال را شکست و به چهره ای برجسته در جنبش لغو برده داری تبدیل شد. او مشاور لینکلن و اندرو جانسون بود.

توماس ادیسون

ادیسون

توماس ادیسون یکی از بزرگترین مخترعان تاریخ است. او مغز متفکر پشت لامپ، دوربین اتوماتیک، گرامافون و بسیاری چیزهای دیگر است. زندگی مدرن امروزی بدون ادیسون چندان ساده نخواهد بود. اما معلمان ادیسون نمی‌دانستند که کودکی که دائماً حواسش به چیزهای دیگر در کلاس پرت می‌شود، می‌تواند به کسی در زندگی تبدیل شود.

ادیسون ضرب المثل معروفی دارد. هنگامی که از او در مورد هزاران اشتباه و آزمایشی که برای اختراع لامپ انجام داده است، می پرسند، او پاسخ می دهد: “من فقط ده هزار روش را امتحان کردم که جواب نداد.”

رابرت اسمالز

چی

او که برده به دنیا آمد، لباس ناخدای کشتی حمل و نقل را پوشید و خود، خدمه کشتی و خانواده هایشان را آزاد کرد. او سپس با پرچم سفید به سمت خطوط اتحادیه راهپیمایی کرد. رفتار مثال زدنی و متقاعدسازی او آبراهام لینکلن را متقاعد کرد که سربازان آفریقایی-آمریکایی را در ارتش اتحادیه بپذیرد. پس از جنگ اسمالز نماینده سیاه پوستان در مجلس شد.

فرانکلین پرس

مطبوعات

چهاردهمین رئیس جمهور آمریکا که تلاش کرد کوبا را از اسپانیا بخرد.

مری فیلدز

فیلیز

او در سال 1832 متولد شد و در سن 63 سالگی کارمند خدمات پستی ایالات متحده بود. پیوستن یک زن به خدمات پستی در 63 سالگی هنوز هم شگفت انگیز است، اما هنوز قسمت خوب آن را نشنیده اید. او یکی از اولین افرادی بود که به یک تیم 6 نفره سوارکاری پیوست. او حتی یک روز هم در کار غیبت نکرد. حتی در روزهای برفی هم محموله ها را به موقع به صاحبانشان می رساند.

رل هارت

پل هارت

یکی از زنان جنایتکار آمریکایی که گرچه جنایاتش کم بود، اما به محض اینکه زنی مرتکب این جنایات شد، قوانین بازی تغییر کرد. او از زندان فرار کرد و در زمان حیاتش به شهرت رسید. در واقع او خانواده ای تحصیل کرده و ثروتمند داشت. اما بعد از اینکه شوهرش بارها به او بدرفتاری کرد، او فرار کرد و تبدیل به این شخصیت شد!

رادرفورد بی‌ هیز

رابرت

رادرفورد بی هیز

رئیس جمهور آمریکا که برای اصلاحات و اشتغال عادلانه تلاش کرد.

گردآوری شده از رسانه فرتاک

آوین احمدی

آوین احمدی هستم سردبیر و مدیرمسئول رسانه بازتاب آنلاین که سعی میکنم آنچه در ایران و جهان میگذرد را برای شما در این وبسایت به اشتراک بگذارم

مقالات جذاب با ارزش مطالعه بالا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا