دانستنی ها

ترکیبی که برای سفیدی دندان های شما معجزه می کند!

دکتر مرتضی مجاهدی با حضور در شبکه پنجم سیما در مورد راهکارهای حفظ سلامت دهان و دندان صحبت کرد.

مجاهدی گفت: از نظر علم پزشکی و طب ایرانی علاوه بر مراقبت از دهان و دندان باید مراقب معده، گوارش و سینوس ها نیز باشیم. در واقع ترشحاتی که از معده و مری به صورت رفلاکس بیرون می آیند و از بالا به داخل حفره دهان می افتند برای سلامت دندان ها کاملا مضر هستند.

وی افزود: اگر غذا برگردد، یعنی ترش شود، نشانه افزایش اسید معده است. خوردن برخی غذاها این وضعیت را تشدید می کند. به همین دلیل افراد باید سلامت معده، سلامت دستگاه تنفسی و فوقانی و سلامت دهان و دندان را با هم در نظر بگیرند.

مجاهدی گفت: کار خمیردندان کمک به حذف مواد غذایی و ذرات ریز جمع شده روی مینای دندان است. مهمتر از خمیر دندان، خود مسواک نیز برای نخ دندان کشیدن بسیار مهم است. طبق تحقیقات، نوار برس و نوع صحیح برس زدن نیز بسیار مهم است.

وی همچنین گفت: وضعیت ایده آل این است که بعد از هر وعده غذایی یک بار مسواک بزنید. همچنین استفاده از نخ دندان بسیار مهم است. متأسفانه در این حالت اکثر افراد به اندازه کافی کار نمی کنند و به همین دلیل اغلب شاهد حفره هایی در ناحیه بین دندان ها هستیم.

مجاهدی خاطرنشان کرد: بهداشت و بهداشت دهان و دندان از قدیم الایام در منابع پزشکی ایران ذکر شده است. به همین دلیل است که پودرها و ترکیبات طبیعی همیشه به عنوان خمیر دندان به طور گسترده مورد استفاده قرار می گرفته اند. یکی از این ترکیبات عسل، آب و نمک است.

وی گفت: مینای دندان ما افتخار سلامت دندان ماست. برخی از غذاها و نوشیدنی ها، از جمله نوشابه ها، مینای دندان را از بین می برند، مانند اسیدها. از نظر طب ایرانی برای سفید کردن دندان ها توصیه می شود سرکه، عسل و نمک را با کمی آب مخلوط کرده و صبح و عصر دندان و لثه را ماساژ دهید.

آوین احمدی

آوین احمدی هستم سردبیر و مدیرمسئول رسانه بازتاب آنلاین که سعی میکنم آنچه در ایران و جهان میگذرد را برای شما در این وبسایت به اشتراک بگذارم

مقالات جذاب با ارزش مطالعه بالا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا