عمومیفناوری

ترندترین گوشی این ماه سامسونگ را بشناسید

در یک ماه اخیر، برند سامسونگ همچنان در بازار تلفن همراه کشورمان، به عنوان یک قطب غیر قابل جانشین عمل کرده است. مشتریان همچنان به گوشی‌های این شرکت اعتماد می‌کنند و ترجیح می‌دهند از مدل‌های مختلف آن استفاده کنند. در این میان گوشی سامسونگ گلکسی A54 این ماه ترندترین گوشی برند سامسونگ بوده است. البته مدل‌های A34 و A24 هم با استقبال جالب توجه‌ای مواجه شدند.

ترندترین گوشی این ماه سامسونگ را بشناسید

گوشی سامسونگ گلکسی A54

گوشی میان رده A54 سامسونگ بخش عمده‌ای از فروش جهانی این برند را در یک ماه اخیر، به خود اختصاص داده است. این تلفن همراه مقرون به صرفه، با قیمتی معادل 450 دلار به بازار عرضه شد و هم‌اکنون در کشورمان با نرخ پایه 12 میلیون تومان در اختیار مشتریان قرار می‌گیرد. اولین نکته‌ای که درباره طراحی این گوشی می‌توان به آن اشاره کرد، به طراحی مات و یک‌دست قسمت پشتی برمی‌گردد؛ جایی که دیگر خبری از برآمدگی دوربین‌ها و فلش LED نیست. به عبارتی دیگر، A54 دارای یک بدنه کاملا تخت و البته مات است.

گلس به کار رفته در قسمت پشتی گوشی اگرچه باعث شیک و براق شدن آن شده است؛ اما از طرفی دیگر، سبب شده تا احتمال کثیف شدن آن هم بیشتر شود. بنابراین حتما از یک قاب محافظ برای گوشی سامسونگ گلکسی A54 استفاده کنید. وزن این گوشی همراه به 202 گرم رسیده و البته که همچنان می‌توان آن را یک تلفن همراه خوش دست به حساب آورد.

برای A54 از نمایشگر 6.4 اینچی با پنل سوپر امولد با رزولوشن 1080 استفاده شده است که تغییر چندانی نسبت به مدل A53 شاهد نیستیم. البته حالت روشنایی گوشی بیشتر شده و در بهترین حالت، به 1000 نیت هم می‌رسد. بنابراین در محیط‌های روشن و خارج از منزل هم به سادگی می‌توانید همه جزئیات را روی این صفحه نمایش، مشاهده کنید. با نرخ به روز رسانی 120 هرتز می‌توانید کارهایی مانند تماشای ویدیو، حضور در شبکه‌های اجتماعی و چرخاندن گوشی را به راحتی و بدون هیچ مشکلی انجام دهید.

گوشی سامسونگ گلکسی A54 از یک باتری 5000 میلی آمپر ساعت استفاده می‌کند که در بهترین وضعیت می‌توانید تا یک روز، روی شارژدهی آن حساب کنید. دوربین اصلی این گوشی با کیفیت 50 مگاپیکسل طراحی شده است؛ در حالی که دوربین جلو یا همان سلفی، کیفیت 32 مگاپیکسل دارد.

گوشی A54 در دو رم 6 و 8 مگابایتی و حافظه 128 یا 256 گیگابایتی همراه با اندروید 13 به بازار عرضه شده است. در مجموع می‌توان گفت قیمت گوشی سامسونگ A54 نسبت به امکانات و قابلیت‌هایی که دارد، فوق‌العاده مناسب است و به همین دلیل، تبدیل به یکی از ترندهای روز بازار موبایل ایران شده است.

گوشی سامسونگ گلکسی A34

گوشی سامسونگ گلکسی A34 سامسونگ یکی دیگر از مدل‌های میان رده ترند شده در یک ماه اخیر است. این گوشی به صورت همزمان با گوشی سامسونگ گلکسی A54 روانه بازار شد و خیلی زود با قیمت مناسبی که داشت، جای خود را در دل خریداران باز کرد. A34 حدود 3 میلیون تومان از A54 ارزان‌تر است؛ اما در عین حال، همچنان از کیفیت و امکانات قابل قبولی برخوردار بوده و می‌توانید به آن اعتماد کنید.

این‌جا هم مانند A54 برآمدگی دوربین‌ها در قسمت پشتی گوشی کاملا حذف شده و طراحی، شبیه به مدل‌های پرچمدار سامسونگ است؛ به همین دلیل، شما احساس می‌کنید یک گوشی گران قیمت و درجه یک، در دست دارید. در بخش پشت گوشی A34 از پلاستیک کامل استفاده شده و طراحی به صورت مات و نسبتا تخت است. درگاه سیم کارت و میکروفون در بالای گوشی، دو عدد میکروفون و درگاه USB-TYPE C در پایین و دکمه کم و زیاد و خاموش روشن کردن گوشی هم در سمت راست بدنه قرار گرفته‌اند.

ترندترین گوشی این ماه سامسونگ را بشناسید

سامسونگ برای گوشی A34 از نمایشگر 6.6 اینچی پنل سوپر امولد با رزولوشن 1080 استفاده کرده است که باعث شده صفحه نمایش نسبت به مدل‌های دیگر،  کمی بزرگتر باشد. این موضوع به ویژه در زمان تماشای ویدیو، یک مزیت جالب توجه محسوب می‌شود. کنتراست رنگ بسیار مناسب و نرخ به روز رسانی 120 هرتز هم مطابق انتظار در این صفحه نمایش به کار برده شده است.

درست مانند گوشی A54 و بسیاری دیگر از مدل‌های دیگر سامسونگ، در A34 هم از باتری 5 هزار میلی آمپر ساعت استفاده شده است که در صورت شارژ کامل، می‌تواند تا 1 روز شارژدهی داشته باشد. از نظر دوربین اما A34 در مقابل A54 حرف چندانی برای گفتن ندارد؛ زیرا از دوربین اصلی 48 مگاپیکسلی و دوربین سلفی با کیفیت 13 مگاپیکسل استفاده می‌کند. لازم به ذکر است که به جای پردازنده های اگزینوس انحصاری سامسونگ، برای گوشی A34 سامسونگ از تراشه مدیاتک Dimensity 1080 با تکنولوژی ساخت 6 نانومتری استفاده شده است.

گوشی سامسونگ گلکسی A24

آخرین گوشی ترند شده سامسونگ در یک ماه گذشته، مدل گلکسی A24 است. این مدل از هر دو گوشی معرفی شده دیگر ارزان‌تر بوده و هم اکنون با قیمت پایه 6 میلیون و 500 هزار تومان در دسترس شما عزیزان قرار دارد. مانند اکثر گوشی‌های معرفی شده سامسونگ در سال 2023، مدل A24 هم با حذف برآمدگی دوربین‌ها در قسمت پشتی، حالت تخت جذابی را به خود گرفته است. از دیگر ویژگی‌های بخش پشتی این گوشی، می‌توان به جنس پلاستیکی و البته حالت مات آن اشاره کرد.

سامسونگ در طراحی مدل A24 از نمایش‌گر 6.5 اینچ سوپر امولد استفاده کرده است. عمق و ترکیب رنگ این صفحه نمایش در رنج قیمت زیر 10 میلیون تومان هم به راحتی پیدا نمی‌شود و این موضوع را می‌توان یک امتیاز مهم برای A24 در نظر گرفت. باتری هم مطابق انتظار، همان 5 هزار میلی آمپر ساعت با 1 روز شارژدهی در حالت نرمال است. ضمن این‌که دوربین اصلی 50 مگاپیکسلی و دوربین سلفی 13 مگاپیکسلی را هم نباید فراموش کنیم.

ترندترین گوشی این ماه سامسونگ را بشناسید

گوشی سامسونگ گلکسی A24 از پردازنده مدیاتک هلیو G99 استفاده می‌کند. این مدل فقط با حافظه 128 گیگابایتی در دسترس است. البته دو نسخه رم 4 و 6 گیگ را می‌توانید به دل‌خواه انتخاب کنید. سیستم عامل به کار رفته در ساخت این گوشی هم همان‌طور که فکرش را می‌کردیم، اندروید 13 است.

کلام آخر

در این مقاله سعی کردیم سه گوشی ترند سامسونگ در یک ماه اخیر یعنی گوشی سامسونگ گلکسی A54 و A34 و A24 را به شما عزیزان معرفی کنیم. هر سه گوشی از جمله مدل‌های میان رده بازار محسوب می‌شوند و در عین حال که قیمت روز گوشی ها در بازار ایران تقریبا مناسب است،  امکانات و قابلیت‌های جالب توجه‌ای را هم در اختیار کاربران قرار می‌دهند. انتخاب نهایی برند و مدل موبایل کاری است که شما با توجه به نیاز و بودجه خود باید انجام دهید. با این وجود اگر بودجه شما زیر 10 میلیون تومان است خرید گوشی A24 سامسونگ یا شیائومی نوت 12 را به شما پیشنهاد می‌کنم.

آوین احمدی

آوین احمدی هستم سردبیر و مدیرمسئول رسانه بازتاب آنلاین که سعی میکنم آنچه در ایران و جهان میگذرد را برای شما در این وبسایت به اشتراک بگذارم

مقالات جذاب با ارزش مطالعه بالا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا