اخبار روز

ترس غرب از توسعه تمدن نوین اسلامی/ نگرانی غرب از ایران ناشی از ظهور تمدن رقیب است.

رئیس جمهور گفت: نگرانی غرب از ایران اسلامی این است که یک تمدن رقیب ظهور کند و تمدن ادعایی آنها آنها را تهدید کند و اساس ایران هراسی نیز در کانون مشکل قرار دارد.

به گزارش ایسنا، سید ابراهیم رئیسی شامگاه جمعه (16 تیرماه) درگذشت. مهر) در مراسم افتتاحیه پنجمین دوره جایزه بین المللی مصطفی (ص) در اصفهان ضمن تقدیر از هفته وحدت و دفاع اظهار داشت: این نشست در پرتو نام مصطفی (ص) و با هدف تجلیل علم و دانش برگزار شد. باید بدانیم که وجود حضرت مصطفی (صلی الله علیه و آله و سلم) بر همه مخلوقات حجیت دارد زیرا ایشان بر همگان تسلط علمی دارند و داناترین افراد دنیا هستند و لذا باید تعریف علم و شناخت ایشان را داشته باشیم. از زبان می گویند علم در اندیشه، عقاید الهی، اخلاق و سبک زندگی سالک نهفته است.

وی افزود: علم باید در خدمت تعالی انسان باشد و او را به مقام انسانیت برساند. آنچه امروز در مدارس و دانشگاه ها خوانده می شود گاهی فعل الله است و گاهی اولا الله. همه باید در پرتو توحید برای بشریت پیشرفت کنند. وقتی علم به درد نمی خورد، اسباب نابودی انسان را فراهم می کند. علمی که امروزه کلاهک هسته ای می سازد توسط دانشمندان غیر الهی انجام می شود.

رئیس جمهور تصریح کرد: در قرن دوم هجری، حرکت علمی جهان اسلام شتاب گرفت. دنیا مدیون تمدن اسلامی است و ما باید بدانیم که در این تمدن و به برکت اسلام چه چیزی خلق شد و امروز با نگاهی که در جهان اسلام وجود دارد به نفع علم و با مهارت دانشمندان اسلامی میسر شد. برای رسیدن به یک تمدن جدید؛ این تمدن مبتنی بر معنویت است و انسان را به عرصه عقلانیت می رساند.

وی گفت: جایزه مصطفی (صلی الله علیه و آله) متفاوت است و جوایز آن مبتنی بر علم است که باید اصالت داشته باشد و این جایزه با این هدف اعطا می شود که جوانان تمایل داشته باشند در زمره بهترین های عرصه جهان اسلام قرار گیرند. در عالم علم، این حرکت باید خلاق باشد و این نگاه به علم در خدمت تمدن سازی و ساختن انسان است، زیرا علم در خدمت انسان و خلقت است. توجه به علم و دانش در نظام اسلامی مثال زدنی است. تلاش ما باید مبتنی بر دانش باشد و تمرکز مقام معظم رهبری نیز بر این موضوع است.

وی افزود: نگرانی غرب از ایران اسلامی این است که تمدن رقیب ظهور کند و تمدن ادعایی آنها در معرض تهدید قرار گیرد.در علوم پزشکی ابن سینا بهترین جهان است و این دانشمندان همه مسلمان بودند. مرحوم کاظمی آشتیانی مشکل ناباروری این زوج را در موسسه رویان حل کرد. غربی ها از این پیشرفت ها و تمدن رقیب هراس دارند و این اساس ایران هراسی است.

رئیس جمهور ادامه داد: تا زمانی که بیداری ملت های اسلامی در حال وقوع بود، دشمنان تبلیغ می کردند که دین جهت گیری قرون وسطایی دارد. ما اعتقاد راسخ داریم که دانشمندان اسلامی همچنان مانند گذشته می درخشند و این نوید یک تمدن جدید را می دهد. پیشنهاد من این است که این جلسات مهم تلقی شود و جایزه مصطفی شامل همه علوم باشد و علوم انسانی نیز به این جایزه کمک کند. همچنین در کنفرانس های علمی با حضور روشنفکران در مورد رنج بشریت صحبت کنید. تحقیقات دانشمندان باید در عرصه زندگی بشر معاصر نقش داشته باشد و این خواسته ما از روشنفکران واقعی است. یک روشنفکر واقعی باید خود را برای ایفای نقش در عرصه نجات بشر آماده کند. علم باید در روح ها امید ایجاد کند و جوامع را از ناهنجاری ها حفظ کند. بشریت برای معنا بخشیدن به زندگی انسان به دانش مفید نیاز دارد.

وی تصریح کرد: انسان نباید احساس پوچی کند و ویژگی علم مفید این است که انسان را نجات می دهد. از همه دست اندرکاران جایزه مصطفی تشکر می کنم و امیدوارم که همفکری شما دانشمندان روزنه ای در زندگی مردم امروز ایجاد کند و علم را مفید واقع کند.

نگین یوسف پور

نگین یوسف پوریان هستم از شهر سمنان و بعنوان سردبیر این رسانه جدیدترین اخبار روز رو برای شما قرار میدم

مقالات جذاب با ارزش مطالعه بالا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا