اخبار روز

ترافیک سنگین شبانه در جاده های مازندران; ارتفاعات چالوس مه آلود است!

رئیس پلیس راه مازندران شامگاه پنجشنبه با بیان اینکه وضعیت تردد در محورهای منتهی به این استان به ویژه جاده کندوان، آزاد، تهران شمال، جاده هراز و فیروزکوه سخت است، اظهار داشت: هم اکنون ارتفاعات محور چالوس نیز با پدیده مه گرفتگی مواجه است.

سرهنگ یدالله جهان تاب در گفت و گو با خبرنگار ایرنا از تردد خودروها در مسیر جنوب به شمال و بالعکس در جاده کندوان همزمان با اجرای طرح محدودیت ترافیکی خبر داد.

وی وضعیت ترافیک در مسیر شمال – جنوب جاده چالوس حدفاصل مرزن آباد تا مجلار و محدوده های مکارود، پل دزدبن، انارک، هزارچم، ولی آباد، پیچ سرهنگ، خوشبختی و بیلقان را در زمان حاضر سنگین اعلام کرد.

رئیس پلیس راه مازندران همچنین از برقراری تردد خودروها در مسیر جنوب به شمال جاده آزاد شمالی تهران خبر داد و گفت: در مسیر شمال به جنوب این محور تردد خودروها به صورت عادی و روان جریان دارد.

وی وضعیت ترافیکی محور شمال به جنوب هراز در محدوده بایجان، رینه و آب اسک را سخت تشریح کرد و افزود: در مسیر شمال به جنوب جاده فیروزکوه محدوده دماوند ترافیک سنگین گزارش شده است.

جهان تاب با بیان اینکه ارتفاعات محور چالوس پوشیده از مه و سایر محورهای شمالی عاری از هرگونه مزاحمت جوی هستند، از رانندگان خواست از سرعت غیرمجاز و سبقت غیرمجاز خودداری و همچنین رانندگی خود را کنترل کرده و قوانین راهنمایی و رانندگی را رعایت کنند تا اطمینان حاصل شود. سفری امن برای خود و دیگران دیگران تصمیم می گیرند.

وی، رعایت نکردن حق تقدم، صحبت کردن با تلفن همراه، سرعت و سبقت غیرمجاز، نبستن کمربند ایمنی و حرکت در شانه خاکی را از جمله تخلفات حادثه‌ساز عنوان کرد و گفت: پلیس با این گونه تخلفات مطابق قانون برخورد می‌کند و در صورت ثبت تخلف حادثه ساز خودرو راننده متخلف ۷۲ ساعت به توقفگاه منتقل و برای گواهینامه راننده نیز نمره منفی درج خواهد شد.

مرکز کنترل ترافیک پلیس راه مازندران با شماره های ۲۱۸۲۴۴۳۴ و ۲۱۸۲۴۴۲۰ با پیش شماره ۰۱۱ به طور شبانه روز آماده پاسخگویی در خصوص وضعیت راه‌های استان است.

طبق آمار سالانه بیش از 500 میلیون خودرو در محورهای مازندران تردد می کنند که 11 درصد آن در جاده های اصلی و مابقی درون شهری انجام می شود.

مازندران 10 هزار و 400 کیلومتر راه اصلی و فرعی دارد که حدود 3 هزار کیلومتر آن راه اصلی و مابقی راه روستایی است.

نگین یوسف پور

نگین یوسف پوریان هستم از شهر سمنان و بعنوان سردبیر این رسانه جدیدترین اخبار روز رو برای شما قرار میدم

مقالات جذاب با ارزش مطالعه بالا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا