اخبار روز سینما

تحلیلی از رئالیتی شو شب های مافیا زودیاک که تا الان سه قسمتش منتشر شده سناریویی جالب و فعلا هیچی بیشتر.

فصل جدید رئالیتی شو «شب های مافیا» بدون حضور سعید ابوطالب تولید و منتشر شد. این رئالیتی شو در زندگی جدید خود با تغییرات زیادی روبرو شده است، زیرا بازیکنان حرفه ای و مسلط تری در این صحنه جدید بازی کردند. علاوه بر این، فصل جدید «شب های مافیا» از نظر کارگردانی و طراحی صحنه دارای کمبودهایی است.

به گزارش پی ام آپ، «شب های مافیا» قدیمی ترین و البته اولین نمایشی است که بر اساس بازی مافیایی برای پخش از شبکه خانگی تولید شده است. سعید ابوطالب از تجربیاتی که در ساخت واقعیت خود داشت استفاده کرد و به سراغ بازی مافیایی رفت تا خوانش خود از این بازی را در قالب واقعیت شستن به نام «شب های مافیا» ارائه دهد. او سه فصل از این واقعیت را برای «فیلیمو» ساخت. اتفاقات و حواشی قسمت های پایانی فصل سوم منجر به قطع همکاری ابوطالب با فیلمو شد. با این اتفاق ساخت «شب های مافیا» در فیلمو قطع شد. این در حالی است که ابوطالب نمایش رئالیتی «پدرخوانده» را با سناریویی جدید بر اساس بازی مافیایی برای فیلم فیلمنت ساخته و سپس به سراغ «هنرهای مخفی»، «زاد» و فصل دوم «پدر خانگی» رفته است. ایجاد این رئالیتی شوها و استقبال از برخی از آنها فیلیمو را به فکر احیای برند «شب های مافیا» انداخت. به همین دلیل تیم جدیدی برای تولید و توزیع آن برای فصل جدید به این برند روی آوردند و تغییرات اساسی و اساسی ایجاد کردند. در حال حاضر سه قسمت از این رئالیتی شو به کارگردانی محمدرضا رضائیان پخش شده است. با پخش این سه قسمت با حضور سه گروه مختلف از شرکت کنندگان، تا حد زیادی کیفیت این واقعیت را آشکار کرده ایم که در ادامه به بررسی آن می پردازیم.

اسکریپت | سناریوی فصل جدید «شب های مافیا؛ زودیاک» زیر نظر زامیاد سعدوندیان طراحی و نگارش شد.فیلمنامه نویسی که دارای چندین سریال تلویزیونی در حوزه سینمای جنایی جنایی است.حوزه فعالیت سعدوندیان در حوزه پلیس جنایی و پلیس سینما این مزیت را برای Mafia Nights دارد، بنابراین بر اساس قوانین نسخه های مختلف بازی مافیا، به سراغ سناریویی می روید که تعلیق و احساسات نقش بیشتری نسبت به سایر عناصر دارند. به همین دلیل است که شخصیت هایی که او وارد بازی کرده است و توانایی هایی که او به آن ها داد، «شب های مافیا» را به فضایی جالب و پرتعلیق تبدیل کرد.

در سناریوی جدید نقش جذابی به نام اوشن به بازی اضافه شده است که مجتبی شفیعی در قسمت سوم این نقش را به دست آورد.

نقش ها | یکی از اتفاقات جالب رئالیتی شو «سریال ارتش» این بود که بازیکنان در طول روز و با چشمان باز به یکدیگر تیراندازی کردند که این موضوع در «زاد» نیز تکرار شده است. در سناریوی جدید «شب های مافیا» با اضافه شدن نقش «تفنگچی» که وظیفه مسلح کردن مردم شهر را بر عهده دارد، شاهد این اتفاق جذاب یعنی تیراندازی در روز با چشمان باز هستیم. البته این تیراندازی تنها یک بار اتفاق می افتد اما این بار هیجان بازی بیشتر شده است. یکی از نقش های مهمی که نامش در تیتراژ نمایش آمده «زودیاک» است. بازیکنی مستقل که می تواند به تنهایی در این رقابت ها پیروز شود. این نقش برخلاف «جک» در بازی پدرخوانده، نه تنها باگ ایجاد نکرد، بلکه جذابیت نقش مستقل را به شدت افزایش داد. دلیل این امر توانایی ها و ضعف های طراحی شده برای این شخصیت است. اول اینکه مثل «جک» جاودانه نیست و با یک ضربه کناری سفید از بازی بیرون می آید. نکته دیگر اینکه او توانایی شلیک هر شب را دارد و می تواند اعضای شهری یا مافیایی را از بازی حذف کند. اما اگر به اشتباه ضربه شما به نقش “مدافع” برسد، از بازی خارج خواهید شد. همین سه ویژگی، «زودیاک» را به نقش مستقل جذاب تری و البته مشکل آفرینی کمتر از «جک اسپارو» تبدیل کرده است. نقش اوشن در «شب های مافیا» هم نقش جذابی است. در شب، اگر مردم شهر را به درستی تشخیص دهید و آنها را از خواب بیدار کنید، می توانید تا حدودی مانند مافیا از بازی آگاه شوید.

تحلیلی از رئالیتی شو شب های مافیا زودیاک که تا الان سه قسمتش منتشر شده سناریویی جالب و فعلا هیچی بیشتر.
شهرام قائدی و بهرنگ علوی از جمله بازیکنانی هستند که در فصل های گذشته «شب های مافیا» حضور داشته اند. آنها جزو بازیکنان خوب این فصل بودند.

بازیکنان قدیمی | در فصل جدید شب های مافیا شاهد حضور یک سری از بازیکنان هستیم که قبلاً در واقعیت های دیگری مانند سری های قبلی شب های مافیا، ارتش مخفی و پیشخوان دیده بودیم. البته فصل های قبلی Mafia Nights به دلیل ضعف هایی که دارد نمی تواند معیار خوبی برای توانایی افراد در بازی Mafia باشد، اما باز هم کیفیت آن تا حدودی مشخص شد. شهرام قیدی، مریم مومن، حسین مهری، مهران غفوریان، بهرنگ علوی، سام درخشانی و کروش تهامی از جمله بازیکنانی هستند که بازی‌هایشان را تماشاگران تماشا کرده‌اند. این در حالی است که مریم مومین به ایفای نقش احساسی ادامه می دهد. جایگاه بالای او باعث شده که مخاطبان ارتباط لازم را با این بازیکن برقرار نکنند. بهرنگ علوی و شهرام قیدی بازی خوبی داشتند. اما حسین مهری و کروش تهامی بازی‌های فاجعه‌باری داشتند و سام درخشانی درخشش فصل‌های قبل شب‌های مافیا را نداشت.

تحلیلی از رئالیتی شو شب های مافیا زودیاک که تا الان سه قسمتش منتشر شده سناریویی جالب و فعلا هیچی بیشتر.
ملیکا شریفی نیا از آن دست بازیکنانی است که با رفتارهای احساسی خود اعصاب مردم را به هم می زند.

بازیکنان جدید | دو دسته از بازیکنان جدید در Mafia Nights، Zodiac وجود دارد. یک گروه آنهایی هستند که اصلاً بازی را نمی شناسند و دسته دیگر بازیکنانی هستند که مانند گروه اول بازی را بلد نیستند اما فکر می کنند بازیکنان بسیار خوبی هستند. امیرعباس گلاب، علی لهراسبی، حمید عسگری، حدیث فولادوند، نسیم ادبی، محمد دلاوری، آرش فلاحت پیشه و… آنها جزو اولین گروهی هستند که هیچ مدرکی ندارند. این ناکارآمدی باعث از کار افتادن بازی یا خارج شدن از مسیر می شود. حضور این افراد سطح بازی را آماتوری کرده است. حسین کریمی، مینا وحید و سرپرست آنها فرزاد فرزین و ملیکا شریفی نیا نیز جزو دسته دوم هستند. آنها بازی را هم بلد نیستند، اما طوری رفتار می کنند که انگار بهترین بازیکنان بازی مافیایی هستند. این دسته از بازیکنان از جمله ملیکا شریفی نیا بیشتر از گروه اول اعصاب مردم را خراب می کنند. دسته اول هیچ حقی ندارند و اگر اشتباه کنند، عموم مردم متوجه بی کفایتی و عدم تسلط آنها می شوند، اما دسته دوم می خواهند بر همه امور مسلط شوند و نبض بازی را در دست بگیرند، اما واقعاً بیشتر از این عمل نمی کنند. دسته اول

تحلیلی از رئالیتی شو شب های مافیا زودیاک که تا الان سه قسمتش منتشر شده سناریویی جالب و فعلا هیچی بیشتر.
جواد خبانی را تاکنون می توان فصل جدید شب های مافیا نامید.

بازیکن فوق العاده | در میان شرکت کنندگان فصل جدید «شب های مافیا» چهره خاصی حضور داشت و آن جواد خیانی بود. او برخلاف انتظار بازی خوبی داشت و یکی از ارکان اصلی پیروزی تیمش بود. خاییانی با اینکه با بازیکنان قوی روبرو نشد اما درست و استاندارد بازی کرد. او با هوشمندی از توانایی خود یعنی بازی با کلمات و پیچاندن جملات استفاده کرد و توانست ذهن بازیکنان مقابل خود را بهم بریزد. شاید اگر یک بازیکن قوی جلوی او بازی می کرد به سرعت دستش را از دست می داد اما بی کفایتی بازیکنان دیگر به کمک او آمد و او با استفاده از این بی لیاقتی و اعتماد به توانایی های خود توانست بازی خوبی را ارائه دهد. . تا به حال پدیده “شب های مافیا، زودیاک” را می توان در خیابان ارائه کرد.

تحلیلی از رئالیتی شو شب های مافیا زودیاک که تا الان سه قسمتش منتشر شده سناریویی جالب و فعلا هیچی بیشتر.
محمد بحرانی به عنوان کارگردان تلاش می کند تا نشان دهد که کنترل بازی را در دست دارد.

راننده | «علیرام نورایی»، «محمدرضا علیمردانی»، «بهنام تشکر»، «کامبیز دیرباز»، «امیرعلی نبویان» و «مجید واشقانی» از جمله بازیگرانی هستند که به عنوان مجری در برنامه های رئالیتی بازی مافیایی حضور داشته اند. .آنها تبدیل شدهاند به. اگر مجید واشقانی را در نظر بگیریم، محمد بحرانی به عنوان مربی فرسنگ ها با آنها فاصله زیادی دارد. او به سادگی کارگردانی بهتر از واشقانی است. بحرانی اصرار دارد که بتواند توانایی های خود را خارج از بدن ساختگی جناب خان به مخاطبان ارائه دهد. به همین دلیل در «ساداتو» رفتاری نامنظم دارد و مدام خود را به مردم ثابت می کند. او در «شب های مافیا» آمده است تا وجه دیگری از خود را که در ساداتو ارائه کرده است، به مردم عرضه کند. تلاش او برای قرار گرفتن در مرز بین جدیت و شوخی به ثمر نرسید، به همین دلیل است که 9 قطعه خنده دار او مانند “در سیسیل، خورشید پشت سر ماست” به نتیجه نمی رسد و از طرف دیگر هیچ کس او را نمی گیرد. بازیکنان را جدی می گیرد.

تحلیلی از رئالیتی شو شب های مافیا زودیاک که تا الان سه قسمتش منتشر شده سناریویی جالب و فعلا هیچی بیشتر.
مناظر «شب های مافیا» یکی از قسمت هایی است که بیش از همه از کیفیت و کارایی آن در بازی صحبت می کند.

طراحی صحنه | محسن نصراللهی به‌عنوان یک طراح حرفه‌ای فیلم، حضور او در نمایشی مانند «شب‌های مافیا» به خودی خود حائز اهمیت است. نصراللهی برای طراحی دکوراسیونی مناسب برای فضای کار تلاش زیادی کرده است. اگرچه طراحی فضایی با مختصات خیابان ها و محله های سیسیل اولین ایده ای است که برای هر طراح صحنه به ذهن خطور می کند، اما او سعی کرده این فضای جذاب و رنگارنگ را طراحی کند. اما مشکل دقیقاً اینجاست که این واقعیت نیازی به دکوراسیونی با این اندازه و ابعاد ندارد. این گستردگی دکوراسیون نه تنها کمکی به فضای بازی نکرد، بلکه به آن لطمه زد. بازی مافیا یک کافه بازی است، فضای بسته و نیمه تاریک کافه به خودی خود به فضای بازی کمک می کند، بنابراین زمانی که بازی مافیا در قالب یک برنامه تلویزیونی ارائه می شود، باید در فضای باز از آن اجتناب شود. و گسترده، زیرا در چنین فضایی احساس لازم به عموم منتقل نمی شود.

نمایش واقعی “شب های مافیا; « زودیاک » به کارگردانی محمدرضا رضاییان یکشنبه هر هفته از پلتفرم «فیلیمو» منتشر می شود.

Recent search terms:

  • https://baztabonline com/blog/تحلیلی-از-رئالیتی-شو-شب-های-مافیا-زودیا/

آوین احمدی

آوین احمدی هستم سردبیر و مدیرمسئول رسانه بازتاب آنلاین که سعی میکنم آنچه در ایران و جهان میگذرد را برای شما در این وبسایت به اشتراک بگذارم

مقالات جذاب با ارزش مطالعه بالا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا