اخبار روز سینما

تحلیل سریال «پارتی» ایرج طهماسب به بهانه پایان فصل دوم بارها چرخیدند و درخشیدند.

فصل دوم سریال فیستا امروز چهارشنبه سوم آبان بعد از 30 قسمت به پایان رسید. در پایان فصل دوم، ایرج طهماسب داستان را به سمتی برد که ممکن است در آینده فصل سومی هم وجود داشته باشد. در فصل دوم چند مهمان به برنامه آمدند، چند عروسک جدید اضافه شد و این مهمانی با ماجراهای مختلفی همراه بود. با اینکه مثل فصل اول موفق نبود اما خاطره ای خوش در خاطره ها به جا گذاشت. به بهانه پخش قسمت آخر این سریال مهم ترین نکات فصل دوم را مرور می کنیم.

به گزارش ریمینو، ایرج طهماسب در قسمت پایانی فصل دوم «پارتی» گزارش داد که مهلت اجاره به پایان رسیده است و همه باید اثاثیه خود را جمع کرده و به خانه دیگری نقل مکان کنند. در این قسمت همه در حال بستن چمدان و دلتنگی بودند. بعد از مراسم خداحافظی نگذشته بود که روحی اعلام کرد با صاحب خانه مذاکره کرده تا آنها بمانند و طهماسب آخرین خبر ماندن در این خانه را داد. رویکرد طهماسب در پایان این فصل نیز مانند فصل اول است. در فصل اول قرار بود همه از خانه بیرون بروند و یکی یکی از طهماسب خواستند که اجازه دهد پیش او بمانند. تا اینکه بالاخره پسر از طهماسب می خواهد که همه را رها نکند و خودش از آنجا می رود. سپس طهماسب به همه می گوید که می توانند بمانند. نزدیک بودن پایان فصل 2 به فصل 1 شاید نشان دهنده این باشد که طهماسب همچنان منتظر فصل سوم است. در واقع خانه به عنوان مکانی که ماجراها در آن اتفاق می افتد و فصل به پایان می رسد حفظ می شود. به طوری که ادامه دارد.

ساختار فصل دوم «هامونی» نسبت به فصل اول بدون تغییر بود و به همین دلیل برخی قسمت ها از جمله تقابل مهمانان و عروسک ها تکراری بود.

ساختار برنامه | در فصل دوم اگرچه انتظار می رفت ساختار فصل اول تا حدودی تغییر کند و طهماسب به شکلی جدیدتر از راه برسد، اما وضعیت به همین شکل باقی ماند. نحوه ورود مهمانان، نحوه ملاقات با مهمانان و روند مصاحبه تا حد زیادی شبیه فصل اول بود و همین امر باعث شد تا مخاطب از ساختار برنامه تا حدودی ناامید شود. البته طهماسب مصاحبه هایش را کوتاه کرد و خیلی از سوالات را حذف کرد، اما در کل همین روند کمک به مهمان خسته کننده شده بود. این مشکل بیشتر در مورد مهمانانی که تلاشی برای جذابیت برنامه نداشتند مشهود بود. چون به هر حال برخی از مهمانان به تنهایی جذاب بودند و ساختار برنامه تغییری در این داستان ایجاد نمی کند.

تحلیل سریال «پارتی» ایرج طهماسب به بهانه پایان فصل دوم بارها چرخیدند و درخشیدند.
در فصل دوم چند عروسک جدید وارد مجموعه شد که در این میان تنها «نوک خراب» توانست تا حدی نظر عموم را به خود جلب کند و بقیه در این امر موفق نبودند.

عروسک های جدید | در فصل دوم، چهار عروسک به برنامه اضافه شد. «نوک خراب» یک کلاغ معتاد به پنیر بود که زیاد حرف می زد و مدام به دنبال خوردن یا بوی پنیر بود و همه به نوعی جلوی او می ایستادند و می خواستند آن را بشکنند; شخصیتی برای او نوشته شد که ظاهری بامزه و ویژگی های شخصیتی خوبی داشت، اما باز هم نمی شد به اندازه شخصیت های دیگر پذیرفت. البته در میان شخصیت هایی که به فصل دوم اضافه شدند، «نوک خراب» بیشترین محبوبیت را داشت. «بوت» یا دختر گل فروش در اولین قسمت به خاطر چهره مهربانش، کلاه بافتنی و چشمان آبی اش برجسته شد، اما از یک لحظه به عنوان عامل تغییر رفتار کودک، از چشم ها محو شد. عمومی و ظاهرش موفق نبود. شخصیت «هتی» در اواسط فصل دوم اضافه شد. دختری فعال که می خواست جای کیته را بگیرد و نیامد توجه همه را به خود جلب کرد. هتی ویژگی های منحصر به فرد و جذاب دیگر عروسک های طهماسب را نداشت و از همان ابتدا نتوانست جایی در دل مخاطبان پیدا کند. برادر هتی آخرین عروسکی بود که به این مجموعه اضافه شد. عروسکی که فقط دو قسمت از آن پخش شد و هنوز نیامده بود، فصل دوم آن به پایان رسید. او شباهت زیادی به شخصیت «گیگیلی» از «کلاه قرمزی» داشت و کندی و طرز گفتار و رفتارش در نهایت توانست از او شخصیتی موفق بسازد که البته زمان او نبود. در مجموع می توان گفت که شخصیت های عروسکی فصل دوم نتوانستند اعتبار زیادی نزد مخاطب کسب کنند.

تحلیل سریال «پارتی» ایرج طهماسب به بهانه پایان فصل دوم بارها چرخیدند و درخشیدند.
«بچه» و «پشه» همچنان بهترین ها در میان عروسک های قدیمی بودند.

محل قرارگیری عروسک های قدیمی. | در فصل دوم، دو عروسک «پشه» و «بچه» همچنان محبوب ترین ها بودند. البته در بین آنها پشه محبوبتر از کودک باقی ماند. مقالات مرتبط با پشه ها جذاب ترین مطالبی بودند که همچنان در شبکه های اجتماعی دست به دست می شدند. سناریوهای مختلف و خلاقانه ای برای پشه نوشته شد و با موفقیت اجرا شد. در مورد کودک هم این مشکل وجود داشت، اما از یک لحظه با معرفی شخصیت «بوته» برخی از بینندگان معتقد بودند که ویژگی های کودک دستخوش تغییراتی شده و او رفتار بزرگسالی پیدا کرده است. تلاش پسر برای جلب توجه بوته یا ابراز علاقه به آن باعث شده بود نگرانی های قدیمی او از بین برود و او به طور کلی تحت تأثیر این فضای جدید احساس کند. فضا چندان مورد استقبال مردم قرار نگرفت. علاوه بر پشه و پسر، دو شخصیت شاباش و دی چون مدام درگیر ماجراهای مختلفی بودند و از طریق آنها موقعیت های جدیدی ایجاد می شد، بیشتر از دیگران با شانس مواجه شدند.

تحلیل سریال «پارتی» ایرج طهماسب به بهانه پایان فصل دوم بارها چرخیدند و درخشیدند.
علی زند وکیل دادگستری یکی از مهمانانی بود که در «پارتی» ظاهر متفاوتی داشت.

مهمانان ویژه | یکی از ویژگی های مهم فصل اول «پارتی» دعوت از مهمانان جذاب و روابط مفرح بین آنها و عروسک ها بود. اتفاقی که به نوعی در فصل دوم تکرار شد. در این فصل مهمانان مهمی چون محسن تنابنده، نازنین بیاتی، مهران احمدی، ژاله صامتی، علیرضا کمالی، رضا کیانیان، پردیس احمدیه، علی زندوکیلی، بیژن بنفشه خواه، محمد بحرانی و… به برنامه آمدند. و موقعیت های جالبی شکل گرفت. اما برخی اپیزودها مانند حضور علیرضا کمالی، علی زند، کیلی و رضا کیانیان به دلیل اینکه سناریوی متفاوتی برای آنها شکل گرفته بود، بیش از بقیه در فضای مجازی پررنگ و مورد توجه قرار گرفت. علاوه بر این، برخی از بینندگان برنامه هایی را که مهمان در آنها حضور ندارد برای نوآوری جذابیت بیشتری می دانستند.

تحلیل سریال «پارتی» ایرج طهماسب به بهانه پایان فصل دوم بارها چرخیدند و درخشیدند.
ایرج طهماسب در فصل دوم بیش از پیش از ظاهر همیشگی خود خارج شد.

کارایی | ایرج طهماسب به عنوان محور اصلی نمایش «پارتی» با حال و هوای جدیدی وارد «پارتی» شد و ویژگی هایی را نشان داد که قبلاً نمی دانستیم. صحبت های علنی طهماسب با پشه ها، جوک های خنده دار، ابروهای بالا انداخته، شانه های بالا انداختن یا حرکات موزون در این فصل او را از فضای قبلی بیشتر کرد. او در آخرین آهنگ آخرین قسمت «پارتی» بیش از هر زمان دیگری قالب مجری را کنار گذاشت. پس از استشمام هوای عاشقانه ای که روحی برایش آورده بود، ابراز علاقه به پیشا کرد و صحبت هایی را آغاز کرد که اگرچه جذاب بود اما نشان می داد کاملا از قالب آقای مجری که سال هاست می شناسیم دور شده است. با این حال طهماسب در گفتگو با مهمانان متفاوت عمل نکرد و شاید اگر فصل دوم تا حدودی شیوه صحبت او را تغییر می داد فضای خنده دار تری را شاهد بودیم.

«پارتی» در پایان فصل دوم آمد و به نظر می رسد ساختار فعلی به نقطه پایانی خود رسیده است و اگر طهماسب قرار است دوباره فصل سوم بسازد باید به فکر ایده های جدید و خلاقانه تری باشد. زیرا طبیعتا ادامه این روند به نفع برند جذابی که ایجاد شده نیست.

آوین احمدی

آوین احمدی هستم سردبیر و مدیرمسئول رسانه بازتاب آنلاین که سعی میکنم آنچه در ایران و جهان میگذرد را برای شما در این وبسایت به اشتراک بگذارم

مقالات جذاب با ارزش مطالعه بالا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا