اخبار روز

تجمیع کارت های بانکی در کارت ملی هوشمند!/جزئیات

به نقل از پی ام آپ، محمدرضا مانی یکتا، رئیس اداره نظام های پرداخت بانک مرکزی جمهوری اسلامی ایران گفت: بیش از 400 میلیون کارت بانکی در دست مردم وجود دارد و به طور متوسط ​​حدود 120 میلیون از این کارت ها هر ماه فعال هستند.

وی افزود: هزینه صدور کارت بانکی در کشورهای دیگر بسیار بالاست اما در ایران هزینه صدور کارت ناچیز است. البته از نظر سیاسی این موضوع مضر تلقی می شود.

یکتا در گفت و گوی رادیویی اظهار کرد: با امضای تفاهم نامه همکاری بین سازمان ثبت احوال و بانک ملی جمهوری اسلامی ایران، ادغام کارت های خدماتی در کارت هوشمند ملی محقق شد و از این طریق شهروندان می‌توانند از کارت ملی خود در آینده نزدیک به عنوان کارت بانکی نیز استفاده کنند.

وی خاطرنشان کرد: کسانی که در بانک ملی حساب دارند می توانند از کارت هوشمند ملی خود در شعب بانک ملی و دستگاه های خودپرداز این بانک استفاده کنند. در حال حاضر امکان استفاده از کارت ملی در بانک وجود دارد اما امکان استفاده از آن در ماشین های شتاب وجود ندارد.

مدیر اداره نظام های پرداخت بانک مرکزی گفت: برای کاهش تعداد کارت های بانکی و ارائه خدمات پرداخت جدید، کد الکترونیکی منحصربفرد ایجاد می کنیم. این طرح در سراسر شبکه شتاب و سامانه پرداخت کشور اجرا می شود و در مراحل آزمایشی می باشد. در حال حاضر پنج بانک این خدمات را ارائه می دهند و این خدمات در آینده گسترش خواهد یافت.


آوین احمدی

آوین احمدی هستم سردبیر و مدیرمسئول رسانه بازتاب آنلاین که سعی میکنم آنچه در ایران و جهان میگذرد را برای شما در این وبسایت به اشتراک بگذارم

مقالات جذاب با ارزش مطالعه بالا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا