اخبار روز

تاکنون 2946 کشته و 5674 مجروح / ویرانی 50 هزار خانه!/جزئیات

پس از زلزله شدید اخیر در مراکش، دولت آن کشور طرحی فوری برای جابجایی زلزله زدگان و بازسازی مناطق فاجعه آمیز اتخاذ کرد.

به گزارش مهر؛ به نقل از پی ام آپ، پس از زلزله شدیدی که جمعه گذشته مراکش را لرزاند و منجر به کشته شدن 2946 نفر، مجروح شدن 5674 نفر و ویران شدن 50000 خانه شد، دادگاه سلطنتی مراکش طرحی فوری برای جابجایی زلزله زدگان و بازسازی مناطق حادثه دیده را تصویب کرد.

بر این اساس، در نشست هیئت دولت مراکش با حضور محمد ششم پادشاه مراکش، طرح اسکان موقت در مناطق زلزله زده با در نظر گرفتن چالش های متعدد از جمله بارندگی و کاهش دما به تصویب رسید.

علاوه بر این، دولت مراکش با پرداخت کمک های مالی مستقیم برای تسریع در روند ساخت و ساز یا بازسازی خانه های ویران شده در اثر زلزله موافقت کرد و پادشاه مراکش از دولت خواست تا برای حفظ حرمت شهروندان مراکشی سریعا اقدام کند.

در همین حال، کار برای بازگشایی جاده های کوهستانی منتهی به روستاهای دورافتاده در حال انجام است، اما نگرانی هایی در مورد ریزش سنگ های جدید در این مناطق وجود دارد.

به دلیل صعب العبور بودن جاده ها و مسدود شدن مسیرها پس از زلزله شدید مراکش، شهروندان نجات یافته از زلزله در حال امدادرسانی و ارسال کالا توسط دام به روستاهایی هستند که خطوط ارتباطی آنها همچنان قطع است.

لازم به ذکر است که سازمان زمین شناسی مراکش پیش از این با صدور بیانیه ای اعلام کرده بود که ساعت 11 صبح جمعه گذشته زمین لرزه ای به بزرگی 7 ریشتر مناطق مختلف این کشور را لرزاند.

سازمان جهانی بهداشت گزارش داد که حداقل 300000 مراکشی پس از زلزله مجروح شده اند. تصاویر منتشر شده از مراکش نیز حاکی از آن است که ویرانه های بناهای باستانی ساخته شده در این کشور در معماری سنتی و با طول عمر زیاد، کمک به زلزله زدگان را دشوار کرده است.

نگین یوسف پور

نگین یوسف پوریان هستم از شهر سمنان و بعنوان سردبیر این رسانه جدیدترین اخبار روز رو برای شما قرار میدم

مقالات جذاب با ارزش مطالعه بالا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا