اخبار روز

ماجرای ساخت آپارتمان‌های لوکس دولتی پرند چیست؟ / مخالفت شدید دولت با تجمل گرایی!


به گزارش پی ام آپ به نقل از همشهری آنلاین، قانون جهش تولید مسکن 1400 دولت را موظف به ساخت سالانه یک میلیون واحد مسکونی برای مصرف کنندگان و اقشار کم درآمد و دولت سیزدهم برای اجرای این تکلیف و پیروی از شعارهای انتخاباتی کرد.

هدف این حرکت کاهش هزینه های ساخت و ساز و حذف قیمت زمین برای ساخت و ساز مسکن بود و خواستار رهایی افراد کم درآمد از هزینه اجاره بود. اما اکنون درخواست کنندگان سوالاتی را در مورد ساخت و سازهای لوکس در برخی از پروژه های نهضت ملی مسکن در شهر پرند مطرح می کنند که از برخی جهات ممکن است واقعیت داشته باشد.

این موضوع که در یکی از خبرگزاری ها برای رسیدگی به این موضوع راه اندازی شد و البته اندکی بعد حذف شد، شاید نتیجه تلاش برخی سازندگان بزرگ برای به حداکثر رساندن گردش مالی خود از طریق هزینه های اضافی در پروژه های نهضت ملی باشد که وقوع آن در ابعاد بسیار کوچک نیز می تواند یک بحران باشد.

ذینفعان لاکچری سازی

برخی از متقاضیان نهضت ملی مسکن در شهر جدید پرند با انتشار تصاویری از پیامک های مکرر واریزی نقدی و همچنین اطلاعیه برآورد هزینه پروژه های مسکونی لوکس به مبلغ یک میلیارد تومان مدعی شدند برخی شرکت های ساختمانی فعال در شهر جدید پرند با افزودن امکاناتی مانند استخر، سالن های ورزشی و …. به پروژه های مسکن دولتی در فازهای جدید پرند، هزینه متقاضیان این واحدهای انتخابی به صورت تصادفی به حدود دو برابر واحدهای عادی افزایش یافته است.

نتیجه این اتفاق برای متقاضیان مسکن دولتی در این پروژه ها کاهش زمان سپرده نقدی است و مزیت آن برای سازندگان افزایش گردش مالی شرکت و در نتیجه رشد بهره وری خواهد بود.

دولت علیه لاکچری سازی

ساخت برج هایی با امکانات لوکس در شمال شهر می تواند جزء لاینفک اصول شهرسازی باشد. اما در پروژه های نهضت ملی مسکن که هدف آن اسکان اقشار کم درآمد است، چیزی جز انحراف در نهضت مسکن سازی و طبیعتاً در دولت سیزدهم که انرژی زیادی برای حل آن مشکل صرف شده است، ندارد. مشکل مسکن از طریق نهضت ساخت و ساز مسکن، هرگز به هیچ وجه اجازه نخواهد داد حداکثر منفعت برای منافع عده ای معدود، این حرکت منحرف شود.

کاهش 5 درصدی تسهیلات نهضت ملی مسکن یکی از اساسی‌ترین اقدامات دولت در ماه‌های اخیر است که حمایت آن از خانه‌دار شدن خانواده‌های کم‌درآمد را نشان می‌دهد و این موضوع نشانگر قطعیت مخالفان دولت را به هر اقدامی که منجر به افزایش هزینه های ساخت مسکن شود، است.

تکذیبیه پرند

پس از راه اندازی کمپین در یکی از خبرگزاری ها در اعتراض به مسکن مجلل پرند و افزایش متقاضیان و البته به زودی انصراف از آن، برخی از متقاضیان مسکن دولتی پرند نیز با ما تماس گرفتند و اخبار دیگری را در اختیار ما قرار دادند. . آژانس در مورد ارسال پیامک در مورد افزایش. آنها از دریافت وجه نقد و الزام به واریز وجه خبر داده اند و همین موضوع باعث پیگیری مدیرعامل شرکت عمران شهر جدید پرند شده که البته منجر به تکذیب کل ماجرا شده است.

آرش صیادی، مدیرعامل شرکت عمران شهر جدید پرند وجود پروژه با استخر و این گونه تسهیلات در مسکن دولتی پرند را تکذیب کرده است. قیمت نهایی هر واحد در نهضت ملی مسکن حدود یک میلیارد تومان است و بیان می کند: از این مبلغ 550 میلیون تومان وام بانکی و سهم هر متقاضی 450 میلیون تومان است. قراردادها حدود 500 میلیون تومان خواهد بود.

تقدم ارزان‌سازی در نهضت ملی

مدیرعامل شرکت عمران شهر جدید پرند می گوید: ساخت پروژه های نهضت ملی مسکن در این شهر جدید بر اساس تسهیلات و جذب متقاضی در حال پیشرفت است و با نظارت سازمان عمران تسهیلات به سازندگان تزریق می شود.

صیادی با اشاره به تامین مالی نهضت ملی مسکن از طریق تسهیلات بانکی و تعداد متقاضیان می افزاید: بسته به پیشرفت فیزیکی پروژه ها و بر اساس قرارداد، گام به گام برای متقاضیان پیامک ارسال شده و در طی در این فرآیند هیچ پیامکی برای واریز بیش از مبلغ مندرج در قرارداد ارسال نشده است.

با تاکید بر اینکه دولت تلاش می کند نهضت مسکن ملی را با ارزان ترین قیمت و رعایت استانداردها به دست مردم برساند. اما اتمام پروژه منوط به پرداخت هرچه سریعتر و البته طبق قرارداد از سوی متقاضی می باشد و روند اجرا تسریع خواهد شد.

تسریع در ویلاسازی با اعطای زمین

بخش مهمی از تعهد دولت برای برنامه ریزی برای تولید یک میلیون مسکن در سال، تسهیل ساخت مسکن شهری و روستایی با ارائه زمین و تسهیلات بلندمدت به متقاضیان است. برخی از این متقاضیان مالک زمین هستند و به عنوان مالک خود قصد ساخت خانه را دارند و می توانند با دریافت سقف از نهضت ملی مسکن که دو واحد مسکونی و با کمک تسهیلات بانکی در اختیار آنها قرار می دهد، خانه های مورد نیاز خود را بسازند. ساخت و ساز ساختمان برای آنها انجام شده است.

وزیر راه و شهرسازی می گوید: یک میلیون و 520 واحد از طرح نهضت ملی مسکن در کشور در حال ساخت است و همچنان زمین های جدید برای ادامه نهضت مسکن سازی در دست اقدام است.

مهرداد بذرپاش با اشاره به اینکه افتتاح 101 هزار واحد مسکونی در هفته دولت گام مهمی در شکستن رکورد هشت ساله تولید مسکن است، می افزاید: تا پایان سال 500 هزار قطعه زمین در اختیار متقاضیان واجد شرایط مسکن دولتی قرار می گیرد. . خانه مورد نیاز خود را بسازید.


آوین احمدی

آوین احمدی هستم سردبیر و مدیرمسئول رسانه بازتاب آنلاین که سعی میکنم آنچه در ایران و جهان میگذرد را برای شما در این وبسایت به اشتراک بگذارم

مقالات جذاب با ارزش مطالعه بالا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا