عمومی

تاجیکستان به گسترش روابط با شرکت های ایرانی چشم دوخته است: حداقل.

وزیر نیرو تاجیکستان در حاشیه پانزدهمین کمیسیون مشترک همکاری‌های اقتصادی ایران و تاجیکستان که اواخر روز دوشنبه در محل وزارت نیرو برگزار شد، ارتقای سطح همکاری‌ها با شرکت‌های ایرانی را با توجه به همجواری فرهنگی و همجواری با شرکت‌های ایرانی افزایش داد. تجربیات موفق قبلی، برای تاجیکستان بسیار مهم است.

وی افزود: نمایندگان دو کشور می توانند نقش پیشرو در تقویت روابط دوجانبه ایفا کنند.

جمعه گفت: صادرات برق به کشورهای همسایه یکی از سیاست های آتی وزارت متبوعش است و تاجیکستان می تواند از تجربیات ایران در این زمینه استفاده کند.

وی در بخشی دیگر از سخنان خود با تاکید بر اینکه تاجیکستان باید به سمت توسعه انرژی های تجدیدپذیر به ویژه انرژی خورشیدی حرکت کند، تصریح کرد: شرکت های ایرانی در این زمینه توانمند هستند که می توانند به همتایان تاجیک خود کمک شایانی کنند.

وی با بیان اینکه شرکت‌های آب و برق ایران قبلا نشان داده‌اند که از قابلیت‌ها و پتانسیل بالایی برخوردار هستند، ابراز امیدواری کرد که شرکت‌های توانمند ایرانی در تقویت همکاری‌های خود با شرکت‌های تاجیکستان مشارکت قوی داشته باشند.

وزیر انرژی و منابع آب تاجیکستان نیز در بازدید از شرکت آب و فاضلاب استان تهران با بیان اینکه کشورش مشتاق است از تجربیات علمی و فنی ایران در پروژه های مدیریت آب استفاده کند، گفت:

MA/5647806


Source

تحریریه بازتاب آنلاین

من امیر هستم از کرمان و خیلی خوشحالم که میتونم از طریق بازتاب آنلاین صدای رسای اخبار ایران و جهان باشم

مقالات جذاب با ارزش مطالعه بالا

دکمه بازگشت به بالا